וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרלית

28.5.2006 / 8:30

אידה רק היתה סוכנת נסיעות ותיקה. לילה אחד בסן פרנסיסקו, היא התחילה להדביק בקדחתנות קולאז'ים על נעלים

שעת לילה מאוחרת. רחובות סן פרנסיסקו חשוכים כבר מזמן. בחדר קטן יושבת אידה רק ליד שולחן. היא גוזרת, מדביקה וצובעת כבר כל הלילה. הידיים שלה קצת עייפות אבל היא לא מסוגלת ולא רוצה להפסיק. רק היום היא קנתה נעליים ישנות בחנות יד שנייה והחליטה לעטוף אותן בקולאז'ים. זו הפעם הראשונה שהיא מרשה לעצמה להתנסות בתלת ממד. "אם זה ילך", היא מבטיחה לעצמה, "אני אקבע פגישה בגלריה שראיתי אתמול".

12 שנה עברו. אידה (49) כבר נטשה מזמן את עבודתה כסוכנת נסיעות בשדה תעופה והחליפה אותה בקריירה בינלאומית של מעצבת מוצר. "הכל התגלגל מהאהבה שלי לתחום הזה. המוצרים תפסו תאוצה והם נמכרו כמו לחמניות חמות בארה"ב. גם בארץ התגובה מאוד טובה", היא מספרת.

התחביב הלילי האהוב הביא אותה לייצוג בגלריה בסן פרנסיסקו, לחלונות הראווה של טיפאני'ס, של מעצב הנעליים סטיוארט ויסמן בבוורלי הילס ובניו יורק ולחנויות נוספות באירופה ובארה"ב. בארץ אפשר לראות את העבודות שלה בחנויות מוזיאון תל אביב ומוזיאון ארץ ישראל ובתצוגה בחלון הראווה של חנות הבדים "נוסבאום" בתל אביב.

ממש כמו סוני דה לוני

רק מחברת בין מוצרים קיימים, בדים ונייר. נעלי עקב ישנות הופכות תחת ידיה למוצר דקורטיבי, מסולסל, צבעוני וחי, שנראה כמו פריט של אצילים שחיים בספרים ישנים, האהילים שלה צבעוניים ומלאי דמיון והאגרטלים בעיצובה גדושי פרחים ענקיים. היא מצליחה לחבר בין נאיביות להקפדה מחושבת של צבע ומיקום.

"אני רואה את עצמי כאמנית שיוצרת בנייר. ההשראה הראשונית שלי היתה האמנית סוני דה לוני, שיצרה בשנות ה-20' וה-30' בפריז. היא עבדה על קולאז'ים של צבע, חיברה בין טקסטיל ותמונות ויצרה שילובי צבעים חזקים.

"אני מתחברת מאוד לעיצוב ישן ועתיק של אופנה, לטקסטורות ולפיתוחים מעולם האמנות והעיצוב של פעם. אני משתדלת בדרך כלל לא לזוז מהמקורות שלי, ולפנות אליהם תמיד כשאני מחפשת השראה. בארץ אני מתחברת מאוד למעצבת המוצר הייחודית איילה צרפתי".

"היום אני משתדלת ללכת לכל מיני כיוונים. אני רוצה לעשות דקורציה ללהקות בלט קטנות וגם להמשיך עם התצוגות. אני רוצה לעשות קולקציה של דברים לבית, להכין מחיצות ולעשות גם הדפסי בדים. בינתיים אני עובדת לבד בסטודיו שלי ונהנית לטפל בבני משפחתי, בדיוק כמו בכל משפחה ממוצעת בישראל".

אידה רק, 03-6913644, בתיאום מראש
מחירים בסטודיו: אגרטלים: 590 ש"ח, פרח: 60-70 ש"ח, נעל: 300 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully