וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטייל הסרבי

רותם רוזנטל

26.5.2006 / 10:20

רותם רוזנטל טסה לבלגרד (היה מבצע) והיא טוענת שמזדחלת לעיר סצנה אופנתית צעירה ומבטיחה

המלצרית ניגשת אלינו לקחת הזמנה. היא גבוהה, מולאטית, יש לה שיער שחור ארוך, פוני מסוגנן ודירוג מוצלח ומעודכן. ההילוך הקליל שלה משתלב עם טי-שירט פשוטה ומעוצבת ומכנסי ג'ינס בהירים שיושבים עליה בול. אחרי כמה דקות חוצה את טווח הראייה שלנו בחורה צעירה אחרת. היא לבושה בג'ינס אדום כעור, רחב וגבוה, מהסוג שנראה לאחרונה באייטיז על ישבנן של מורות לטבע בעפולה, חולצת הטי-שירט השחורה שלה תחובה חזק בתוך המכנסיים ותספורת הקארה שלה חתוכה באלכסון מכוון וגס.

בלגרד, עיר הבירה של סרביה, היא עיר של גברים ונשים יפים ויפות, שאוהבים ליהנות, לבלות, להתגנדר ולצאת בכל הזדמנות אפשרית. זו עיר שמתחילה להתעורר לאורח החיים המערבי, לטוב ולרע. הפאזל המורכב שתושביה חיים בו – השפעות העבר, הקומוניזם, המלחמה, הבידוד העולמי והפתיחות המחודשת, ניכרים בכל היבט תרבותי וכך גם בבגדים.

תיירים מרחבי העולם פוקדים את העיר יותר ויותר בשנים האחרונות, נודדים בין הבניינים המופצצים מ-99' לבין הקתדרלות היפהפיות, הברים העמוסים וחנויות מרכז העיר ומנפנפים בסגנונות ממקומות אחרים.

בלגרד לא דומה לאף עיר אחרת. אולי בגלל האופי המיוחד שלה, אולי בגלל שהארכיטקטורה שלה מושפעת מהגותיקה, מהביזנט ומרוסיה הקומוניסטית. לא מפתיע למצוא חנויות נעלים ברחוב הראשי שמציעות כפכפים מעשורים שנשכחו לצד סניפים של זארה, מנגו ודיזל. אגב, למרות שארוחות במסעדות עולות לא יותר מ-3 אירו לאדם, המחירים של הבגדים השווים משתווים לאלה שרואים בארץ.

השפיץ: החנות שליץ

בלגרד בעיקרה היא עיר סטודנטיאלית. הפקולטות מפוזרות בבניינים עתיקים ברחבי העיר והסטודנטים הם אלה שמובילים את חיי הלילה ותרבות בתי הקפה בעיר. בשנים האחרונות, החלה לצאת גם מהפקולטה לאופנה אמירה מוקפדת. ביקור בחנות "שליץ" שמציגה בגדי מעצבים צעירים, ברחוב פלמוטיובה שבמרכז העיר חושף את המתרחש ומספק מבט רוחב על המגמות הפורצות.

גרם מדרגות קטן מוביל אל תוך החנות. המוכר המעוצב מדבר באוחצ'ית סרבית בטלפון ובפנים מתגלים בגדים שניכרות בהם כל ההשפעות האפשריות – מבגדים בארון של סבתא עד קליפים של להקות בריטיות מעודכנות. הבגדים צבעוניים, אקספרימנטליים ויש בינהם כאלה שניכר בהם שימוש גאה ומסוגנן בגזרות מיושנות ביותר.

המוכר מספר לנו באנגלית רצוצה שהכוכב בשמי העיצוב של סרביה היום הוא בוריס ניקוליץ' ומחווה בידו על סטנד עליון. השמלות של בוריס רכות ונשפכות, נשיות ומחמיאות ובעלות גזרות רטרו; המחשופים עמוקים ויש שכבות של בדים שקופים, מלמלות, שילובי צבעים ומשחקים על כתפיות ואזור המותן. הטיקט "מייד אין סרביה" עוד יביא כבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully