וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטח, מוסקבה הקרה ממש עולצת

ענת אור

28.5.2006 / 12:04

הלנה בלאונשטיין חשה שפה היא לא תצליח לצלם קטלוג באמת שמח, אז היא לקחה חמניות וחומוס וטסה לרוסיה

קטלוג הקיץ החדש של פראו בלאו תופס את העין מיד. הוא רענן, שמח ויש בו משהו אחר, כאילו התאורה לא מפה. למרות שהקטלוג צולם בסטודיו מרגישים שהוא שונה, זר. כשמתברר שהקטלוג, שנושא את הכותרת "טיגר לילי", צולם במוסקבה מתאמתות התחושות האלה.

פיליפ צחנסקי, בן זוגה לחיים ולעסקים של הלנה בלאונשטיין המוכשרת בטירוף, הפיק את הקטלוג, עבודת ההכנה נעשתה מהארץ והביצוע – יומיים של עבודה בבירת רוסיה. למרות ההערכה הרבה שהם רוכשים לצלמי אופנה ישראלים, הרגיש הזוג לבית פראו בלאו שאין מי שיכול לעשות להם קטלוג מלא בשמחת חיים אמיתית כאן בארץ.

את זוג הצלמים יקה (קיצור של יקטרינה) פרמפול ואנדי תאשר, העובדים יחד תחת השם טרפיק סטודיו ומצלמים למגזינים נחשבים ברחבי העולם, הכיר פיליפ מביקור קודם במוסקבה "מה שבולט בעבודות שלהם זה האמוציות החשופות, המוגזמות אפילו".

חיפוש הדוגמנית התבצע על ידי שליחת תמונות באינטרנט וקשר עם סוכנויות דוגמנים רוסיות, אבל האודישן האמיתי היה בשיחת טלפון עם פיליפ, "שאלתי אותן אם הן יכולות פשוט לצחוק, לא בפוזה. להשתולל בלי לדאוג לאיך הן נראות". הבחירה נפלה על קטיה, שבכרטיס שלה כתוב שהיא בת 18, כפי הנראה מסיבות חוקיות, אבל בעצם היא בת 16 ומאחוריה כבר שערים למגזיני אופנה אירופיים.

קטינה עצומת מימדים

פיליפ, שעשה את כל הסידורים כשהוא שרוי באביב הישראלי, בואכה קיץ, פנטז על צילומי חוץ בטבע: שדה חמניות, שיחי פטל, אבל כשהוא שיתף את הצלמים במחשבות שלו הם הורידו אותו לקרקע המציאות, ברוסיה יש עדיין שלג בחוץ, באפריל.

את החמניות הוא הביא איתו מהארץ, כרקע. חוץ מרקעים לקח איתו פיליפ גם אוכל ישראלי לצילומים: קפה שחור של עלית, חומוס, טחינה, את הסלט הישראלי הוא חתך שם, הצוות הרוסי התלהב מהאוכל. כשפיליפ פגש במציאות את הדוגמנית שבחר הוא קצת היה בשוק לפגוש את ה- 1.98 ס"מ שלה, פלוס עקבים "הסתכלתי עליה מלמטה. היא שאלה אם מותר לה באמת לצחוק עם כל השיניים ולא לדאוג לפוזות הסטנדרטיות".

פיליפ שם מוזיקה של ה"טיגר לילז", להקה בריטית שהיוותה השראה ואף מקבלת קרדיט בקטלוג, וצילומים שנמשכו יממה, מבוקר עד בוקר, היו כמו מסיבה.

מזכיר נרתיק תוקפני

הפרח טיגר לילי (ששמו הבוטני ליליום פילדלפיקוס) נחשב די פושטי בישראל אבל יש לו הרבה משמעויות בתרבויות אחרות. "זה פרח כתום בוהק עם נקודות שחורות שנראה ארסי אבל הוא לא. הוא נראה ממש מפחיד ויש לו קונוטציות לא צנועות כי הוא מזכיר נרתיק. זה פרח תוקפני". את הקטלוג מלווה טקסט מתוך "עליסה בארץ המראה" ובו דיאלוג בינה לבין הפרח.

הבגדים של קולקציית הקיץ שלהם הזכירו להלנה ופיליפ פרחים והם ניסו לחשוב איפה בספרות מופיעים פרחים שיש להם תפקיד אקטיבי. "הסוריאליזם בדיאלוג הזה מתאים לנו כמו כפפה ליד", אומר פיליפ, "בקטלוג אפשר למצוא את מגוון האמוציות שנמצאות בדיאלוג: כעס, צחוק, ציניות".

נראה לי שגם לואיס קרול היה סומך את ידו על הליהוק של קטיה המקסימה לתפקיד אליס, אבל חובב הקטינות בטח לא דמיין אותה בגובה שני מטר, אולי רק אחרי שהיא אכלה את הפטריה המגדילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully