וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי דו נואו מנדינקה

רותם רוזנטל

29.5.2006 / 9:27

טלי טנא ובנזוגה הקימו את המותג מנדינקה ומייעדים אותו לזו שמתייחסת לטרנד כאל המלצה

"אני מאמינה שמעצבים עם קו ייחודי ואמירה יצליחו לשרוד", אומרת טלי טנא, מעצבת המותג מנדינקה, "השוק מאוד חי, יש הרבה עניין והרבה כיוונים. אמנם יש אינפלציה של מעצבים ובכל זאת אנחנו מצטרפים למסה הזו ומקווים לא להיעלם בתוכה".

טנא (28) הקימה את המותג יחד עם בן זוגה, שימי בר (33) באוגוסט. לפני חודשיים הם החלו לשווק אותו לחנויות בארץ, בניו יורק ובקפריסין. "בניגוד להרבה אחרים, לא ידעתי כבר בגיל שש שאהיה מעצבת אופנה", היא מספרת, "הייתי צריכה לעבור תהליך כדי להבין שזה מה שאני רוצה לעשות. גם לשימי, שעסק בנגרות ופנה לאחר מכן ללימודי צילום בבצלאל, לקח זמן להיכנס לתחום הזה.

"למדתי ספרות ואמנות רב-תחומית באוניברסיטת תל אביב, אחר כך למדתי עיצוב אתרים ועיצוב אופנה במשך שנתיים באסכולה מימד. ניסיתי להתקבל ללימודי תואר שני באופנה באוטרכט שבהולנד ושימי ואני התחלנו לעבוד יחד על תיק העבודות שלי. אמנם התקבלתי, אבל החלטתי לוותר על האפשרות ללמוד שם. מתוך החוויה הזו למדתי ששימי ואני עובדים טוב יחד ומפרים זה את זו. הבנתי שאם נקים יחד מותג אופנה לשנינו יהיה מה לתרום".

הגרוב הפורטוגזי

הם בנו ביחד את "מנדינקה", על שם השיר של שינייד או'קונור (מהאלבום The Lion and The Cobra שיצא ב-1987). הם מאפיינים את המותג כבעל נוכחות שקטה, קווים נקיים, מינימליזם ותחכום מעודן.

"כשאני מעצבת, למוזיקה יש תמיד חשיבות", מעידה טנא, "המוזיקה מחברת אותי מיד לצד הרגשי. היא מפרה את היצירתיות ומרגיעה במהלך העבודה. שימי ואני מחוברים לסגנונות מוזיקליים די מנוגדים, אז תמיד נוצר גם מיקס. מהצד של שימי מגיעה מוזיקת פאדו פורטוגזית ומוזיקה ערבית ומהצד שלי מגיעה מוזיקת אמביינט ורוק קלאסי. כל דבר שנמצא סביבי משפיע על העיצוב – מעצבים, מגזינים, סרטים, אמנות והסביבה העירונית.
"התגובות החיוביות שקיבלנו עד עכשיו מהלקוחות שלנו הן סוג של הגשמת חלום. הלקוחה של מנדינקה מחפשת מראה נקי וקלאסי עם טוויסט", ממקדת טנא, "היא אישה בוגרת שמתייחסת לטרנדים בתור המלצה ולא בתור צורך, רוצה לשמור על נוכחות ולהפגין סקסיות, אבל מתרחקת מפרובוקטיביות".

דרושה: חובבת שינייד או'קונור עם טעם מגובש

באוסף בגדי הקיץ, בחרה טנא באסימטריות ובשילוב בדים נוקשים ורכים בחולצות כטוויסט העונה. למרות שמדובר בבחירות אופנתיות שנשכחו כבר מזמן, טנא משחקת איתן כראוי. כדאי להתמקד בעיקר בשמלות, שכן שם טמונה רוב האלגנטיות והקלאסיות אליה היא שואפת.

הגב של שמלת הכיווצים השחורה מורכב מרצועות אלכסוניות שיוצרות מחשוף אלגנטי, שמלת כותנה שחורה וקיצית מתנפנפת על הגוף ושמלת השרוולים הקצרים השחורה תתאים לכל מצב. אפשר לומר בוודאות שלסגנון שמייצגת מנדינקה יש תמיד ביקוש בפלח השוק אליו הוא מיועד: נשים בנות 30-40 עם טעם מגובש.

הקונספט של צילומי הקולקציה מבהיר היטב את כוונותיה של טנא. הדוגמנית עומדת על רקע קיר לבנים. זהו. אין כאן שום דבר מעבר והאמת היא שגם לא צריך כלום.

העמידות הפשוטות של הדוגמנית מצטרפות לשקט של הקיר המסוגנן ויחד הם יוצרים פשטות מתוחכמת ואלגנטית שעושה רק טוב לבגדים. "הצעד הבא הוא פתיחת חנות", מספרת טנא, "אבל יש עוד זמן, חנות זה סרט אחר לגמרי. בעתיד הרחוק יותר אנחנו רוצים גם לשווק לחו"ל באופן יותר רציני".

לבירור נקודת המכירה הקרובה: 0522510054
טווח מחירים: חולצות 260 - 320 ש"ח, מכנסיים: 480 ש"ח, שמלות: 560 – 630 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully