וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודרי הפבורן מנחלת בנימין

רותם רוזנטל

4.6.2006 / 10:32

בגדי הקיץ של טלי רוקני מתגעגעים לאודרי הפבורן וחולמים על עולם שבו כולם מקפידים על מידות, גזרות ותפירה איכותית

המעצבת טלי רוקני (33), בוגרת שנקר, חזרה העונה אל ידיה הצנומות של אודרי הפבורן. אלילת הקולנוע האלגנטית הפכה למקור השראה עיקרי בקולקציית הקיץ החדשה. "לקחתי את המראה הנערי של הפבורן ותרגמתי אותו למשהו קצת יותר נשי", היא מסבירה, "הושפעתי גם מסרטים של פליני וויטוריו דה סיקה.

"רואים את ההשפעות הללו בקווים הנשיים, במותניים המודגשות, בחצאיות הפליסה. הקולקציה קלאסית, קצת מחויטת ותמיד נשית. הקווים מוקפדים ומלוטשים. מה שעובד נכון משתבח והקולקציה הזו יותר בשלה, יש בה יותר עומק, יותר דגמים ויותר אפשרויות לשילובים. אני בדרך כלל לא הולכת על טרנדים, אני נוטה רק לפלרטט איתם קצת. אני לא חושבת שהמצאתי את הגלגל, אבל הייחוד שלי טמון ביצירת הקו המלוטש של הבגדים. זה לא דבר של מה בכך, שילוב הגזרות המדויקות עם הבדים, שמיובאים לעתים, דורש המון השקעה והקפדה".

"מרגש אותי להתחיל מנקודה אחת קטנה של השראה ולהגיע ממנה לקולקציה שלמה. ברחוב, בשוק הכרמל או בבית קפה קטן במילנו, בכל מקום אפשר למצוא משהו קטן שמרגש וגורם להתרוממות רוח שממנו יתחיל העיצוב. כפי שאישה יכולה להיכנס לחנות ולהתאהב בפריט אחד שישנה לה את הארון, כך אני מרגישה לגבי עיצוב קולקציה שלמה".

את רוב פרסומה בארץ קנתה לה רוקני בזכות היותה אחת מנשות האופנה היחידות בארץ שיכולות לטעון לפיתוח היי-טק שרענן את עולם האופנה. במשך ארבע שנים היא עבדה עם חברת "Browzwear" על פיתוח ושיווק ה-V Stitcher, תוכנת אופנה שמאפשרת לכל מעצב להתנסות בגזרות והדמיות באופן מקצועי ומבלי לבזבז חומרים. את המותג המצליח שלה היא הקימה רק לפני שנה וחצי. עד אז היא ספגה ידע ופיתחה אג'נדה מקצועית נחרצת בחברות האופנה המובילות שבהן הטמיעה את התוכנה – בנטון, אדידס, לה פרלה, נייקי ועוד.

"משמעת העבודה והמוסר שראיתי במפעלי החברות הללו ראויים להערצה", היא מפרגנת, "זה עוד נדבך בקריירה שלי שעזר לי להגיע למקום שבו אני נמצאת היום. אחרי ארבע שנים החלטתי שהתמקצעתי וטעמתי המון והגיע הזמן לפרוש כנפיים. העיצוב בער בעצמותיי מגיל צעיר. ברור לי שעוד לא הגעתי לשיא, הוא עוד לפניי. החלום של בעלי עמית ושלי הוא לשלוח זרועות גם לחו"ל. אנחנו נמצאים היום במשא ומתן עם קניינים מארה"ב ואוסטרליה" .

"מראה הבגד מבפנים חשוב לא פחות"

גם היום היא חשה אמביוולנטית כלפי עולם העיצוב הישראלי: "יש פה מעוף ודמיון ומעצבים חדשים יכולים לפתח את עצמם כי יש להם גם קהל. נשים בארץ צמאות לדברים מיוחדים ובעלי אמירה. נוצרים פה המון כיוונים מעניינים וזה היתרון של עולם העיצוב הישראלי.

"מצד שני, צריך לשפר פה את רמת המקצוענות. צריך לפתח סטנדרט למידות, כך שכל חברה לא תיצור תורה משלה. לקחנו מכל מקום קצת מידע ובסוף יצא סלט מטבלת המידות הכללית ומהגזרות. גם רמת התפירה צריכה להשתנות. מראה הבגד מבפנים חשוב לא פחות, אם לא יותר, מהמראה שלו כלפי חוץ. אסור לחפף. אם אישה רכשה פריט כלשהו ממעצב והבגד לא נשמר לאורך זמן היא לא תשמור על נאמנות.

"מקצוענות נרכשת דרך ניסיון. מעצבים שסיימו בית ספר לפני שלוש שנים לא מודעים תמיד לשלל הפתרונות שצריך לייצר במהלך העבודה. מעצבים לא תמיד מכירים את כל התהליכים וממהרים להוציא קולקציות. הבגדים נופלים בין הכיסאות ולא נראים טוב. כדי לפתוח מותג צריך בשלות מקצועית".

"זה לא תחום קל והוא דורש הוצאה מכיסו של המעצב. גם שיטת הקונסיגנציה בעבודה מול חנויות מביאה הרבה מעצבים לפשיטת רגל. השיטה הזו מביאה את המעצב למצב שבו הוא מייצר על מנת לשים דברים על המדף. מקבלים תשלום רק אם מצליחים למכור. הקונסיגנציה מובילה לכך שכל הזמן צריך לחיות בתחושה לא נעימה של אי ודאות כלכלית. אין מה לעשות, זה לא מספיק חכם להסתמך רק על עיצוב טוב. צריך לשמור על מעורבות על בכל שלבי העשייה. מעצב טוב שגם מציב לעצמו יעדים יכול להתקדם גם עם המעט שיש לו".

מחירים: חולצות: 200-390 ש"ח, מכנסיים/חצאיות: 350-450 ש"ח, שמלות: 350-490 ש"ח.
תל אביב: סטודיו המעצבת, נחלת בנימין 25, רעננה: גלריית המעצבים בקניון רננים, הקריות: גלריית המעצבים בקריון וב-40 חנויות נוספות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully