וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וסטווד להמונים

הדס שואף

5.6.2006 / 7:58

חם מהתנור: חברת הנעליים ניין ווסט שיתפה פעולה עם 3 מעצבים לוהטים שיצרו עבורה את קו האקססוריז לחורף הקרוב

חברת הנעליים הענקית ניין ווסט חשפה בתצוגה מרשימה ומרובת הפתעות את קו האקססוריז שלה לחורף הקרוב, כשבמרכזה שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם שלושה מעצבי אופנה "חמים" ושונים בתכלית האחד מן השני. זו הפעם הראשונה שניין ווסט משתפים פעולה עם מעצבים חיצוניים שיוצרים עבורה. קו האקססוריז בעיצובם ייצא במהדורה מוגבלת ויכלול חגורות, נעליים, מגפיים, תיקים וגם מעט פרטי לבוש.

המעצבת הבכירה והמדוברת ביותר שנענתה לשיתוף הפעולה היא ויויאן וסטווד. ווסטוד שמחה על ההזדמנות להיחשף למקומות רבים בעולם ובעיקר, לעצב להמונים – תחום שמוכר לה פחות. וסטווד, מלכת הפאנק הנודעת, החלה את דרכה אי שם בלונדון של שנות ה-70' ומאז ועד היום מצליחה בכל פעם להפתיע מחדש וליצור אופנה חדשנית, מרדנית, עם אמת אישית שמדברת היישר אל קהל מעריציה.

מעצבת נוספת שנבחרה לעצב עבור החברה היא סופיה קוקוסלאקי (SOPHIA KOKOSALAKI ) היווניה, כוכב עולה ומנצנץ בשמי האופנה העולמית. היא פרצה בגדול כשעיצבה את בגדי טקס הפתיחה והסגירה של אולימפיאדת 2004 באתונה, עיר הולדתה.

האגדה מספרת כי סופיה הגיעה למקצוע העיצוב מפני שלא סבלה מעולם את הבגדים שאימה העיתונאית אילצה אותה ללבוש בילדותה. כיוון ששמועה זו לא אוששה או הופרכה על ידי המעצבת, היא עדיין משמשת כפתיח לכל כתבה בעניינה. מכל מקום, העובדות הן שב-99' סיימה את ביה"ס היוקרתי לעיצוב סט. מרטינס בלונדון והחלה לעבוד בבית האופנה RUFFO, שם רכשה ידע רב בעור. לאחר שעיצבה עבור טופ שופ הקימה בתמיכתם את המותג העצמאי שלה, שנושא את שמה.

המעצב האחרון שנבחר לפרויקט הוא ת'אקון פאניצ'גל (THAKOON) התאילנדי שהפך בשנתיים האחרונות לאחד המעצבים המבטיחים בארה"ב. ת'אקון אומנם נולד בצפון תאילנד, אך הוא היגר לארה"ב בגיל 11 עם משפחתו. הוא סיים תואר ראשון במנהל עסקים באוניברסיטת בוסטון אך לאור העובדה שנמשך לאופנה וסטיילינג, הגיע לניו יורק ככתב אופנה. ת'אקון לא חש סיפוק ככתב אופנה. הוא הרגיש שהוא נמצא ליד היצירה האמיתית ולא במרכזה.

הוא השלים תואר בעיצוב באקדמיית "פרסונס" היוקרתית שבניו יורק ובשנת 2004 חשף את הקולקציה הראשונה תחת שמו. כתב ידו הרומנטי-מודרני הרשים מיד את מבקרי האופנה, בעיקר מפני שהצליח ליצור אופנה עם אלמנטים רומנטיים היסטוריים מבלי ליצור מראה וינטאג'. בגישתו הדקונסטרוקטיבית הוא מזכיר אפילו את הקבוצה הבלגית שצמחה באנטוורפן בשנות ה-90'.

מפגן אהבה בסטודיו מסתורי בניו יורק

התצוגה נערכה ביום רביעי האחרון בסקיילייט סטודיו שבניו יורק ורק כמה מאות בודדים של עסקני אופנה זכו לראות מקרוב את החשיפה המסקרנת כל כך. לתצוגה קדם מיצג של כל פריטי האקססוריז בקופסאות זכוכית, כך יכלו כולם לראות מקרוב את התוצרת ואף לראיין את המעצבים ליד מרכולתם. מאוחר יותר החלה התצוגה, כששלושת המעצבים הציגו את קו האקססוריז בליווי מערכות לבוש מקולקציית החורף לשנת 2006/7.

ראשון עלה ת'אקון, שהציג בדרכו הרומנטית נעליים מתחרה וויניל עם תיק תואם, כפפות חצויות אצבע מתחרה ונעלי עקב מסאטן בסיומות של תחרה. ת'אקון העלה כ-15 מערכות שהפגישו סגנון יותר מלוטש עם קריצות לאופנת רחוב. אחריו עלתה קוקוסלאקי עם קולקציה שחורה, מנוגדת לחלוטין לזו של קודמה. בין היתר נראו תיקי עור שחורים בשלושה גדלים בשילוב מתכת, מגפי צבא גבוהים, כפפות עשויות רצועות עור וסנדלי תחרה. קוקוסלאקי הציגה 23 דגמים במראה סקסי במיוחד.

אחרונה חביבה הייתה ווסטווד, הגדולה מכולם, שגם גנבה את ההצגה עם 40 מערכות לבוש; עשרים מקולקציית החורף שלה ועשרים שיצרה במיוחד עבור ניין ווסט. קו האקססוריז שלה המשיך את עיצוביה בבד הסקוטי המשובץ וחגורות, חצאית מיני סקוטית, נעלי עקב מתחרה ותיק עור הופיעו עם פנלים מהבד המשובץ. התצוגה הפכה למעין מפגן אהבה לווסטווד, שאינה מרבה להציג מחוץ לגבולות פריז.

החל מספטמבר קווי האקססוריז של ת'אקון וקוקוסלאקי יגיעו גם לישראל וימכרו בקניון רמת אביב בלבד, כשמדי חודשיים ישתנו הפריטים ודגמים חדשים ובלעדיים יגיעו לחנות. לצערנו הרב, עיצוביה של ויויאן ווסטווד יפסחו על ארצנו ולא נותר אלא לקוות שנראה אותם בעתיד גם כאן.

מחירים: 75$-495$
ניין ווסט, קניון רמת אביב, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully