וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טו הוט פור קוטור

רותם רוזנטל

7.6.2006 / 9:41

אפרת קליג עבדה בדיור ועכשיו היא רוצה ללמד את הישראליות אופנת עלית מהי. בינתיים היא מעצבת ל"רוקדים עם כוכבים"

ריקי גל מרחפת בצעדי טנגו קלילים על הבמה. היא נחושה, גם כשהיא כמעט מועדת, ובכל צעד שלה נעה איתה גם השמלה הנוצצת שלגופה; אנה ארונוב מסתחררת מול המצלמות בריקוד ג'ייב סוער ושמלת גדילים רוחשת; שירלי בוגנים נוצצת בשמלה כסופה וקצרה שמשולבת בדרפה. האישה שאחראית לכל הנצנצים האלה היא מעצבת אופנת העילית אפרת קליג (32), שמלווה מדי שבוע את הקאסט של "רוקדים עם כוכבים 2".

הסגנון של קליג עלול להיראות גדול מדי מהחיים לעין הישראלית; אופנת עילית ובדים נוצצים מקושרים אצלנו באופן מיידי לדברים שמתרחשים הרחק מכאן או לטעם רע במיוחד. קליג מצליחה בעקשנות לעמוד על שלה, לחנך את הלקוחות שלה לאיכות ולהכניס קצת גלאם לחייהן. "הנשים הישראליות מאוד אוהבות להיות חדשניות, מיוחדות וזוהרות. אוהבים כאן שואו והופעה ייחודית", אומרת קליג, "נשאר רק לשכנע וללמד אותן את איכויות הבגד שמתלווים לתפירה עילית. בתחום העילית לקהל הישראלי יש עוד פערים גדולים, אך אנשים רבים מוכנים ללמוד ולהבין. אני תמיד מתחילה בשיחה עם הלקוחה על האהבה, החלום, והפנטזיה שלה ואז אני לוקחת את כל האלמנטים ומחברת אותם להופעה מרשימה".

קליג מציינת שבקולקציה החדשה שלה היא שמה דגש על צלליות הגוף הנשי. "רציתי להדגיש את שיא הנשיות ולשלב את הגוף עם החומרים הבורגניים החדשניים ביותר – הצעקה האחרונה. אני תמיד מתחילה את העיצוב שלי ברוח, באווירה ובמסר שאני רוצה להעביר ואז אני מתחילה לגבש את החומרים והצבעים. אני מקבלת השראה מהרחוב, מתצוגות אופנה, מנסיעות מזדמנות לפריז. אני יוצרת שיק אירופאי שמתחשב בתנאי האקלים המקומי". אחד הדברים שבולטים ביותר בקו הכלות הוא התוספות שמתחברות לבד – נוצות, פרחים, סרטים קריסטלים, ועוד. ניכר כי יש כאן הקפדה על כל פרט ופרט.

להוביל את העדר, לא להצטרף אליו

"הלקוחה שלי מכתיבה דעת קהל ולא מפחדת להעז", היא קובעת בנחרצות, "היא מובילה את העדר ולא מצטרפת אליו. כמובן שבגלל אופי העבודה נוצר ביני לבינן קשר מאוד מיוחד. עבור הכלות, זו תקופה שהן יזכרו למשך כל החיים, הן מאוד רגישות ובעיצוב אישי הכל נחשף, מה שמאפשר לי ליצור משהו יותר מדויק; במדידות הדקדקניות אני מכירה יותר ומגלה עד לאן ניתן להרחיק לכת.

"בכלל, מרגשות אותי לקוחות שהיו קשובות לכל אורך הדרך ונראות בסוף יוצאת בדיוק כפי שחלמתי ודמיינתי עבורן. לכן מעצבן אותי לראות מישהי ששומרות על הקשבה ואז, ברגע האחרון, הורסת את המראה עם הנעליים או השיער. לכן אני מבקשת גם לראות הכל מראש ולעבוד בשיתוף עם מעצב השיער, אבל זה קשה".

קליג למדה באקדמיה “Chambre Sandical de la Haute Couture" בצרפת, בית ספר פרטי ששייך לפדרציית ההוט קוטור בצרפת ומתקבלים אליו 25 סטודנטים מדי שנה. "מגיל שש ציירתי , עיצבתי וידעתי מה אני רוצה, לעסוק בעיצוב אופנה". אחרי השירות הצבאי היא חסכה כסף ונסעה לעבוד כאו-פר, ללמוד את השפה ולהתקבל לבית הספר. היא התמחתה בתיאטרון ובאופרה ובתום הלימודים, שנמשכו ארבע שנים, היא החלה לעבוד במוזיאון השעווה בפריז והמשיכה משם לבית דיור.

בשנת 2000 היא החליטה שביססה כבר קליינטורה משלה ועזבה את המותג היוקרתי כדי לפתוח בית אופנה משלה, ברובע ה-16, באזור שער הניצחון. באחת מחופשותיה בארץ, היא הכירה את בעלה – אוריה. כשהחליטו להקים משפחה, החליטו גם להעתיק את בית האופנה שלה ארצה. בתחילת 2005, פתחו השניים את בית האופנה שלה בדיזנגוף וכיום היא פועלת בו ומייצאת גם לבוטיקים בצרפת, תוך שהיא מקווה ליצור פלטפורמה בינלאומית למותג שלה. "אני גם מאוד שמחה לראות את כל התפתחויות האופנה בארץ. עולם האופנה המקומי מתפתחת בצעדי ענק. אני מאוד אוהבת את לילה מיסט ואת הסריגים הכובשים של מיה נגרי. עושים חשק ללבוש כל יום כל היום".

אפרת קליג, דיזנגוף 255, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully