וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד קריבושי כבוב גלדוף

רותם רוזנטל

12.6.2006 / 9:44

כשהבנאדם נופל חזק ברטרו הוא מסתכל בקליפ "עם אחד עם שיר אחד" ומנסה להבין מה כתוב לריקי גל על חולצה

ברשת מסתובב כבר כמה שבועות לינק לאתר קבצי הוידאו YouTube. האתר, שניזון מסרטי וידאו שמעלים גולשים. הרבה אוצרות קאלט מקומיים יש שם: אילן בן שחר מדגים ב"בין הכיסאות" מיקס גרוע במיוחד לקראת אליפות די.ג'ייאים באנגליה כשרקדנים חנוקי טייטס מפזזים מאחורה, פרסומת מיתולוגית לאגוזי, חברי להקת פינג פונג שרים את "שמח" באירוויזיון 2000 ועוד.

בין העמודים הרבים שעולים כשמקלידים Israel בחיפוש, נמצא גם לינק לקלאסיקה שלא כדאי לשכוח, הקליפ המרגש "עם אחד עם שיר אחד" שבוואלה! מוזיקה עשו לו קאמבק כבר לפני שבוע. עכשיו הניתוח האופנתי. ב- 1985 כשכל העולם נפעם מהדרך שבה בוב גלדוף דחף כוכבים לאולפן וגרם להם לשיר שורה בודדת ולזכות בתהילת עולם כסנטה קלאוס של ה"לייב אייד", גם בישראל נאספה נבחרת כוכבים בניצוחו של דוד קריבושי, כדי להקליט שיר שכל הכנסותיו קודש לילד הנכה.

מיטב כוכבי הזמר הישראליים מצולמים כשהם שרים ברגש את הלהיט "עם אחד שיר אחד" בקליפ שטלטל את התלתל של ענת דולב ב"עד פופ".

חלק מהמשתתפים הכתיבו אז אופנה, חלקם לא החליפו מאז את הלוק, חלקם בכלל נעלמו מאז מהעין הציבורית (אסתר שמיר, פון הום); לא משנה איך תסתכלו על זה, זו הנצחה קאמפית במיוחד של עשור עם אסתטיקה לא מובנת: ההדפסים, משקפי הטייסים, הקרעים בבגדים, אפילו הפנים בשיער, הכל הגיע משם והקליפ מבהיר זאת בדרך משעשעת במיוחד.

הפן של ירדנה מול הפן של שלומית

זוכרים איך פעם היה קולי ללכת לכל מקום במשקפי שמש? כוכבי מדינת ישראל דאז קעקעו אותן לעפעפיים; מזי כהן כמעט בולעת את המיקרופון במשקפי שמש מנומרות, צביקה פיק בחר במשקפי דיסטנס חומות ודני בסן שופך גלאם משומש נוסח "האחים בלוז". אם תוסיפו למשקפי הטייסים של דני ליטני ואריק סיני את רעמת השיער המתולתלת, תקבלו את השילוב המוחץ ביותר שיצרה הגבריות הישראלית בעשור ההוא – מראה של טייס והיפי, מאהב מפורעש ולוחם מותש.

קשה להחליט במה להתמקד קודם, בז'קט הנפוח והמקושקש של משה מורד המנחה או באיחוד החד פעמי של שושנה דמארי ויפה ירקוני. אחד מרגעי השיא של הסרטון מגיע דווקא בתחילתו - ריקי גל צצה לרגע במכנסונים לבנים בגזרה גבוהה וגופיית בטן אדומה שכתוב עליה Cocaine בפונט הלוגו של קוקה קולה. הכתובת כבר היתה על הגופייה, מה שנקרא.

לנישת המעודנת נכנסה אז, כמו היום, חווה אלברשטיין במראה נקי מאיפור וממניירות. הפן של שולמית אהרון מ"הכל עובר חביבי" תופס חצי אולפן וירדנה ארזי מחזירה לה בפן חלק במיוחד. בתפקיד ג'ורג' מייקל כיכב יזהר כהן, בשיק מסוקס של ילד שכונות פרוע - רעמה מתולתלת שנופלת באגביות על המצח, משקפי שמש מרובעות וכמובן, גופיית גלישה לבנה שקרועה כמעט עד הפטמות וחושפת חזה צנום ושזוף. איפה זה ואיפה המראה הסינתטי של רוני סופרסטאר. הרסת הכל, בריטני ספירז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully