וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים בלוגו

רותם רוזנטל

17.6.2006 / 9:20

לנאית יש סנאי, לאמריקן אפרל יש גרוב ולאופיר דהאן יש סבתא צוחקת. על המאמץ הגדול שמאחורי הלוגו הקטן

למותגי אופנה טובים יש לרוב גם לוגואים טובים; כאלה שנעים לראות אותם שוב ושוב ומעבירים בצורה נכונה את רוח המותג. הלוגו של קסטרו מדוייק ובעל כוח אבל יכל להתאים גם לחברת המוכרת מוצרי חשמל מתוחכמים. הלוגו של רנואר משדר כבדות והגיע הזמן לרענן אותו והכי חמוד הוא הלוגו של המעצבת העצמאית נאית שהוא פשוט איור מנוקד של סנאית. או סנאי. אין לדעת.

"אסור ללוגו להיות טרנדי או אופנתי", קובע אופיר דהאן, מעצב גרפי ומעצב אופנה, "לוגו זה דבר קלאסי שצריך להחזיק מעמד שנים. זו החליפה של המעצב. אתה תופר לו בגד לכל העונות. ככה יכירו אותו. לוגו חייב להיות טוב כשהוא קטן ומופיע על כרטיס ביקור וגם על פוסטר ענק או שלט חוצות.

"הלוגו הראשון שעיצבתי היה לדני מזרחי, עוד כשהייתי סטודנט בבצלאל", נזכר דהאן, "דפקתי על דלתות חנויות האופנה לכל אורך דיזנגוף וזרקו אותי מכל מקום. רק מעצב האופנה דני מזרחי הסכים לראות את העבודות שלי, ואמר שמה שהוא באמת צריך זה לוגו. הוא רצה שהלוגו ייראה כמו סמל מלוכה, אבל שאמציא לו משהו חדש. בניתי לו לוגו שנראה כמו חותמת של מלך, צורה אורנמנטלית שבנויה על בסיס זנבות של דולפינים. זה הלוגו שלו עד היום. הוא כבר עיצב בהשראתו דגמים, סיכות יהלומים לשמלות, ידיות לדלתות.

"נעמה בצלאל, למשל, התחילה עם הלוגו שלה כשהיתה סטודנטית ואני עיביתי קצת את הפונט והוספתי לו נוכחות. סגנון הרטרו שלה התווה גם את עיצוב התדמית שעשיתי לה, מהשקיות דרך כרטיסי הברכה ללקוחות ועד לניירת המשרדית. לדורית שדה התאמתי את צבעי הלוגו לצבעוניות שעלתה מהקולקציה שלה, גווני כתום וכחול. ידענו שעם הצבעים האלה היא תוכל לחיות הרבה זמן".

דהאן, שעיצב גם את הלוגואים של רונן חן, חגית טסה, גו אנדר, גרשון ברם, כותון ועוד, מאד מרוצה מהלוגו שעיצב למותג הבגדים שנושא את שמו – דיוקן מעובד של צילום פניה של סבתו המחיכת. "אני בעצמי לא מאמין כמה הוא תפס. יש מקומות בהם השם שלי לא אומר כלום לאף אחד, אבל כשרואים את הלוגו מתנפלים עלי, "הזקנה זה אתה?" וכולם כולם רוצים לדעת מי היא".

למה סנאית

"בניית לוגו היא המשימה הכי קשה למעצב", אומרת המעצבת גילה קפלן, שיצרה לנאית רוזנפלד את לוגו הסנאי המוכר שלה, "הקליינט מתווה תפישה ומראה כיוון ואתה, כמעצב, צריך לתפוש מהות פילוסופית שלמה בסימון פשוט, תמציתי וזכיר.
"זה כמו מתמטיקה, הלוגו חייב להכיל ערכים מדויקים וליצור חיבור במוח בין המותג לסימן. יש אינספור דרכים להגיע אליהם, זה עניין של טעם או גישה.

"אמריקן אפרל" מצליחים לשלב בצורה מוצלחת את תפישת העולם שלהם, שמגיעה ממקום מאוד לא מסנוור, עם התפישה העיצובית. הם מבקשים מאנשים, למשל, לשלוח להם דימויים ומשלבים אותם בתוך העיצוב. זה גורם לאנשים להרגיש שהם ממש יכולים לגעת בדימוי שלהם והופך את המותג לאינטראקטיבי ומלא חיים".
ולמה לנאית יש סנאי?
"היא מאד מחוברת לחיה הזאת והרגישה שהיא מבטאת אותה בצורה הכי טובה".

קודם נושמים את הלקוח

"אנחנו מתחילים בהיכרות עמוקה עם הנפשות הפועלות, החזון ועולם התוכן שלהן", אומר אלון דראי, שעיצב את הלוגו של מותג בגדי הגברים Re-Vero, "אנחנו נצמדים למותג במשך חודש ונושמים אותו, מכירים את המוצר עצמו ומנסים לחשוב איך אנחנו רוצים לספר לעולם שאנחנו קיימים. "אנחנו זורקים לחלל מחשבות, רעיונות, סקיצות ועובדים על המון פרטים במקביל עד שזה קורה".

"את הלוגו של Re-Vero עיצבתי לפני שנה וחצי, כשהמותג נולד. הוא מציג את אותיות המותג, R ו-E, במעין כתב יד ספונטני ומהיר, שבא לשקף את הקוליות של הבגדים. בהמשך נצא עם לוגו חדש שמשקף את המיתוג המחודש שה- Re-Vero עובר".

"הבעיה בארץ היא שעדיין עובדים לפי שטאנצים", מוסיפה אנה גסלב, שעיצבה את הלוגו למעצבת מאיה נגרי, "בהרבה מקרים, לקוח יכול לבקש לוגו כמו של חברה אחרת וזה יכול להקשות מאוד על העבודה ולגרום לה להיות מאוד לא ייחודית ולא ממוקדת. אני אוהבת את הלוגו של פראדה שהוא פשוט ויפה ואת הלוגו של סטלה מק'רטני שהוא ייחודי ומותאם לאוירה שעולה מהבגדים שלה".

הלוגו אם כך אולי מורכב מאותיות קטנות אבל איש אינו מקל בו ראש. את הלוגו של אופנת קאלה למשל, רשת תל אביבית בת שלוש חנויות, עיצבה מעצבת בריטית בשם קארן סימנון. היא הגיעה לארץ במיוחד כדי להתרשם מהחנויות. בקשתה של עדי גלר, הבעלים, היתה שהלוגו ישלב רומנטיות עם טוויסט אוונגרדי ושכל זה יבוטא גם באמצעות הפרח - קאלה. משימה מורכבת שהושלמה בסוף בצורה המדוייקת והמעודנת ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully