וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקולטה למדעי ה-cool

דנה דרבינסקי-טיקולסקר, לוגאנו

18.6.2006 / 10:00

בסווטש הצליחו לחבר בין שעוני הג'לי החדשים למלחמות כריות ברחוב ולמופע ניו-יורקי טרנדי. האיש הכחול עיצב לכם שעון

בסווטש רוצים להיות הילד הכי מגניב בכיתה. האדונים שמתפעלים מזה שהשעון השוויצרי ידייק גם אחרי שישליכו אותו מגורד שחקים ויתנו לו להידרס על ידי טרקטורון, כבר פחות מרגשים אותם. לפני כמה שנים רצו שם את הקהל התרבותי-נוצץ שאוהב לעשות ניים דרופינג. אז הם נתנו לספייק לי, לקית' הרינג ולאחרים לעצב עבורם שעונים. זה היה מהלך מחוכם שהפך את השעונים בעיצוב הסלבז המוערכים, לפריט לאספנים.

עכשיו, מנהלי השיווק של החברה השוויצרית, סימנו נכון ומהר את התופעה הכי מגניבה בשטח והתחברו אליה ה-Flash-mob או בעברית: [[כנופיית בזק]], היא פעולה המונית מאורגנת ולרוב מטופשת באופן יצירתי במיוחד.

פעולות הפלאש מוב מתרחשות בעולם באופן לא צפוי אחרי שהודעה נמסרת למשתתפים באופן חשאי, על ידי אס.אם.אסים או במייל. בפעולת פלאש מוב בלונדון למשל, זרמו עשרות אנשים מחופשים לסנטה קלאוס, לטיוב ואז והסתלקו בבת אחת. בוונקובר, קהל של מאות זוגות החל לרקוד טנגו, בלי מוסיקה והתפזרו בשעה שנקבעה מראש.

בדנוור הגיע המונים לקניון. התחלקו לשתי קבוצות ושיחקו פינג פונג דמיוני - אלה שעמדו בקומה העליונה צעקו "פינג" וחבריהם מהקומה התחתונה צעקו "פונג", במשך 10 דקות. הישראלים נתנו מענה ההולם וערכו בחמישי האחרון את מלחמת הכריות השנייה, בכיכר רבין.

סווטש רוצים לעודד ארועי פלאש מוב והם הכריזו על תחרות נושאת פרסים לארוע השווה הבא. בכנס המושקע שלהם שנערך בתחילת החודש בלוגאנו, שוויץ (לא רחוק מאגם קומו, שם ג'ורג' קלוני מחזיק בבית), הם העניקו מזוודה עם כל קולקציית השעונים החדשה שלהם לשני ניו יורקרים פסיכדלים ומתוקים, קווין ברקר ולורי קופנר, שארגנו מלחמת כריות משובחת ביוניון סקוור.

ברקר, בחור עם תסרוקת שמדמה אזניים קטנות וקופנר שהסתובבה בלוגאנו עם גרביונים ורודים, שורטס, וכנפיים ורודות שהיו מחוברות לה לגב, הציגו סרטון שמראה את האירוע המעולה שארגנו. בסרטון רואים עשרות אנשים שמגיעים בפנים תמימות לכיכר ההומה בניו יורק ומשתלבים בהמון. בשעה נקובה מראש הם שורקים במשרוקיות, מתחילים לחבוט בכל מי שזז לידם ואחרי 5 דקות מסתלקים. שווה צל"ש מהשפם של פרץ.

מארגני אירוע פלאש מוב, יטוסו לשנגחאי

אבל סווטש לא רוצים רק שהקהל הפרוע ידבר עליהם וכאן עלה הרעיון לחבר פלאש עם ספלאש. הקהל הישראלי יודע שלה גווארדיה זה מופע ניו יורקי שווה, אבל הבאז של ה- Blue Man Group, חזק לא פחות.

המופע התחיל בשנות השמונים באיסט וילג' והיום מדובר בכשישים אנשים כחולים שמעלים את המופעים בניו יורק, בוסטון, שיקגו, טורנטו ולונדון. בכניסה למופעים שלהם, מחלקים לקהל שמתמקם בשורות הראשונות מעילי גשם כדי שהבגדים לא יוכתמו בצבע, ואטמי אזניים כדי שיעמדו בבומים.

שלושת האנשים הכחולים עושים בכל מופע ניסויים בצבע: מלבישים מתנדב מהקהל בסרבל לבן, מורחים אותו בצבע ומעיפים אותו על קיר בד לבן, מפגיזים את הקהל ברובי קונפטי ועוד. עכשיו הם עיצבו שעון בסדרת סווטש החדשה: ג'לי אנד ג'לי.

בהשראתם מזמינה סווטש את תושבי כדור הארץ לצלם בווידיאו אירוע יצירתי והמוני שהם ערכו, כזה שמעורבים בו שפריצים של צבע, ולשלוח. הפרס הראשון הוא טיול לשנגחאי. סווטש רוצים לעשות כיף. המוטו החדש שלהם: אם זה לא פאן, אל תעשה את זה.

שעון זה נחוץ?

ב-1 ליוני התקבצו בלוגאנו שבשווייץ 300 עיתונאים מכל העולם שבאו לראות את הספלאש פסטיבל של סווטש. המארגנים מיקמו שניים ממקימי הלהקה בוילה מדהימה שמקיפה את אחד האגמים המפעימים בעולם. דיברתי איתם קצת על שעונים אבל כמה אפשר אז עברנו לדבר על סקס. הכחולים עשו הכל כדי שהשיחה תהיה מעניינת.

תארו את השעון שעיצבתם במילה אחת שמתחילה ב-O?
"אורגזמטיק".

איך עשיתם את זה?
"עשו טסטים והתברר של-30% מהאנשים היה סקס יותר טוב כשהם ענדו את השעון שלנו ול-45% היתה אורגזמה משופרת".

למה בכלל ללכת עם שעון אם אפשר להציץ בנייד כשרוצים לדעת מה
השעה?
"מאט: אני תמיד בלחץ כשאין לי שעון על היד כי אני תמיד בטוח שאני מאחר וכשיש לי שעון על היד אני גם בלחץ כי אז יודע שאני ממש מאחר".

השעונים החדשים נמכרים בחנויות סווטש ומחירם: 285 ש"ח.

הכותבת היתה אורחת חברת סווטש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully