וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא מריח טוב

רותם רוזנטל

18.6.2006 / 13:28

ועדה קנדית חדשה נלחמת בבושם, בגלל הכימיקלים שבו. ברוסיה אנשים משתכרים ממנו. הפרפיום, לא מה שחשבתם

בעיר אוטאווה שבקנדה הוקמה ועדה עירונית שיוצאת בתוכנית הסברה וחינוך שמטרתה לגרום לאנשים להפסיק להשתמש בבשמים. תומכי התוכנית אומרים שיותר ויותר אנשים מפתחים אלרגיות לכימיקלים שיש בבשמים ושהכימיקלים האלה מעוררים התקפות אסטמה.

אם תושבי אוטאווה לא יפסיקו מרצונם להשתמש בבשמים, תעבור הוועדה העירונית לשלב השני והתקיף יותר: חרם. העיר הליפקס, האוניברסיטאות של טורנטו וקלגרי ובית החולים קינגסטון כבר אימצו את התוכנית.

חמרמורת ממגבון

גם לרוסים יש בעיות לא קטנות עם בשמים, שלא לומר, חמורות הרבה יותר. אצלם הבעיה עם הבשמים היא שהם מכילים אלכוהול וקוסמים לשתיינים. מי שלא יכול להרשות לעצמו בקבוק וודקה מסתפק בשעת דחק באצטון או בבקבוק בושם ואם המצב באמת קשה, בחבילת מגבונים לחים.

לפי נתוני הממשלה הרוסית, מקורו של 20% מהאלכוהול שנצרך ברוסיה הוא במוצרי קוסמטיקה ביתיים. הנתונים מראים גם כי לשתיית מוצרי קוסמטיקה יש השפעה לא מעטה על 40,000 מקרי המוות בשנה שמיוחסים לאלכוהול.

בניסיון נואש לרסן אפילו חלק מהמשתמשים, הכריז גנדי אונישצ'נקו, ראש המועצה לצרכנות, כי מה-1 ליולי יידרש רשיון מיוחד למכירת מוצרי קוסמטיקה. מטרתו, כך הסביר, היא בראש ובראשונה לפגוע בסוחרים חסרי מצפון שמוכרים לאלכוהוליסטים בשמים זולים. נציגי התעשייה טוענים שהצעד חמור כל כך, עד כי סביר שכל הבשמים ייעלמו ממדפי החנויות תוך חודש מיום כניסת החוק לתוקפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully