וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפנה, הוויסקי והעוגיות

רותם רוזנטל

19.6.2006 / 10:24

היה חסר מקום שאפשר לאכול בו, לדפוק וויסקי ואז מתוך השיכרות לבזבז על שמלת וינטאג', אז דפנה גורדון פתחה אחד כזה

דפנה גורדון יושבת על הבר, קופסת הנובלס שלה לידה, מבט מפוכח, מחוספס משהו על פניה והיא מתבדחת עם ספק שנכנס לחנות. בעוד רגע תפרוץ לתוך החנות בסערה, השותפה שלה, לי-מור כהן, חמושה בקסדת הטוסטוס שלה ובפלטפורמות גבוהות מעץ.

זוהי שעת בוקר מנומנמת במקום החדש של השתיים "אהבה שנייה", החנות שמוגדרת על ידי גורדון כלוקיישן של בגדי וינטאג'-קפה-ואלכוהול. "היה חסר מקום שבו אפשר לשתות בלק לייבל ולהוציא את השיכרות על שמלה", היא מודיעה.

עד לפני כמה שבועות עוד פעל כאן קפה רש"י המקרטע, שעמד על תילו במשך כמה שנים טובות. "אני זוממת על המקום הזה כבר הרבה שנים", מספרת גורדון, "ואחרי כל החלומות הצלחתי סוף סוף לשים עליו את היד".

זהירות. בררנית

עכשיו במקום האווירה האפלולית משהו של בית הקפה, החלל צבוע בצבעים בהירים, במקום פזורים סטנדים עם בגדי וינטאג' מוצלחים וזולים יחסית ומבר-מטבח יוצאות מנות צמחוניות, טבעוניות ובשריות לכל דורש.

במרפסת שיוצאת לרחוב, כיסאות לבנים, מעוטרים שמזכירים קצת בתי קפה ישנים ויוצרים תחושה אירופאית נעימה. בכניסה למרפסת ניצבת מנקין עם בגדי מלח שעושים חשק להיכנס.

הבגדים מגיעים מהארץ ומהעולם. לגורדון וכהן יש קניינים בארצות הברית ובאירופה. "אנחנו קונות בגדים גם מאנשים שנכנסים לחנות", מציינת גורדון, "אבל חשוב לי לציין שאני מאוד בררנית. לא תראי כאן בגדים של מותגים עכשוויים. אם מביאים לכאן בגדים בני שלושים שנה שסבתא לבשה יש סיכוי יותר גדול שניקח אותם. אנחנו מתעסקות רק בווינטאג'". כל מה שנמצא בחנות עומד למכירה – מהבגדים ועד לקופסאות פח ישנות, סכו"ם וכלי מטבח.

גורדון היא דמות מוכרת בתל אביב. בעברה היתה לה חנות יד שנייה בשינקין, ובשנים האחרונות היא עבדה כמנהלת מועדון ההופעות ההייניקן הבימה קלאב. "העבודה בהייניקן היתה הנשמה. מוזיקה זה החיים שלי. מצד שני, תמיד עסקתי ביד שנייה אז מדובר במהלך די טבעי.

השמועות על המקום עוברות מפה לאוזן והתגובות מאוד מפרגנות. כולם מגיעים לכאן – שתיינים, יושבי בתי קפה ושוחרי יד שנייה.
"הקהל מגיב טוב ליד שנייה", גורדון מדווחת, "אין כמעט מקום בארץ שאין בו חנויות כאלה. אזור השרון עמוס במקומות מדהימים, יש חנות יד שנייה כמעט בכל קיבוץ בארץ, והחנות בגבעת חיים בכלל מעולה".

טווח מחירים: 20-250 ש"ח, מעילים: עד 500 ש"ח.
כתובת: רש"י 17, 03-5252755.
ראשון-שישי: 8:00-1:00, שבת: 10:30-1:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully