וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירו שיר לשלום

רותם רוזנטל

22.6.2006 / 12:07

המעצב שי שלום עשה את הבלתי יאומן ואילתר שמלות חד פעמיות, בלי לגזור או לתפור, עבור קטלוג מפעים של חנות בדים

לשי שלום אסור היה לגזור או לתפור את הבדים המרהיבים של חברת שאנל גלרי ועדיין הוא התבקש לעצב מהם שמלות לקטלוג ענק של החברה. בעלי חנות הבדים הגדולה והוותיקה שברחוב אלנבי בתל אביב ביקשו משלום להרים במשותף פרוייקט מצולם שיציג את המשי שנטונג, הברוקד ושאר הבדים המפעימים שלהם כך שאפשר יהיה להחזיר את הבדים בשלומתם לחנות בתום הצילומים. שלום לקח על עצמו את המשימה.

הוא ליהק את הדוגמנית הגרמניה מארן ריבן ("אנונימית כדי שלא תגנוב את ההצגה מהבדים") ובמשך שלושה ימים, בסטודיו של הצלם יקי הפלרין, ליפף, קשר, הצמיד ומתח סביבה, שמלות ערב נפלאות וחד יומיות. קוסם? בהחלט.

כשמדפדפים בקטלוג עב הדפים והקלאסי כל כך של שאנל גלרי, מסתכלים מקרוב כדי להבין אם מדובר בשמלות אמיתיות או לא והספק הזה מעלה את רמת העניין. הסטיילינג הנקי, עבודת השיער המענינת (אריק מאיוסט), הדוגמנית בעלת המראה האירופאי, הבדים היפים, כל אלה יוצרים קטלוג שהוא אחד האיכותיים שיצאו פה מזה זמן.

מתעדכן בצרפת

כדי להגיע לחנות הבדים הענקית שאנל גלרי, צריך לספוג קצת ריח של בשר החרוך מדוכני השווארמיות ועוד קצת עשן אוטובוסים ברחוב אלנבי המפויח. בקצה גרם מדרגות נעים משתרעת החנות הגדולה (500 מ') שבה 30 אלף גלילי בד הפזורים בין שתי קומות מרוצפות פרקט. בין הגלילים גם פינות ישיבה אלגנטיות א-לה בית מלון מהודר.

החברה הוקמה בלבנון בשנות השישים על ידי סלומון טרבולסי. ב-69' החליט סולומון לעלות לישראל ממניעים ציוניים. אישתו רצתה דווקא להמשיך בעקבות בני משפחתה לניו יורק, לברזיל או למקסיקו, אבל האבא, ראש תנועת מכבי בלבנון, התעקש.

כשהגיעו לארץ החל סלומון לייבא לכאן בדים יוקרתיים מצרפת ואירופה ולסייע ליהודים לברוח מלבנון ארצה. בהסכם עם חברת שאנל העולמית הוא ייסד את חברת שאנל גלרי. "בחופשים תמיד רצתי לעבוד בחנות", אומר דוד טרבולסי הבן שנכנס לעסק באופן רשמי לפני 20 שנה, "הטמיעו בי את האהבה למקצוע בבית ותמיד היה ברור לי שאכנס לעסק המשפחתי. שלוש הבנות הקטנות שלי כבר משחקות בבדים ואם הבכור שלי בן ה-16, ירצה לעבוד בשלב כלשהו בעסק, הדלתות תמיד פתוחות. ברור לי שיגיע השלב שבו ארצה לפרוש כי העסק מאוד תובעני". הסב, אדון סולומון, כמו שמכנים אותו בחנות, עדיין מגיע מפעם לפעם לבדוק איך מתנהלים העניינים.

טרבולסי הוא מי שמביא בדים מתערוכות ברחבי העולם. הוא מתעדכן בעיקר בתערוכת ה"פרימייר ויזיון" השנתית בצרפת, התערוכה הגדולה מסוגה. בתערוכה זו נקבעים על המסלול הצבעים והסגנונות המובילים בעולם הבגדים לשנה הקרובה.

יהיה עוד אחד?

טרבלוסי תמיד רצה לעשות קטלוג לחנות אבל לא ידע עם מי. לפני שנתיים הוא התוודע למעצב שי שלום, בוגר שנקר, שמגדיר את עצמו כמעצב רב תחומי מאז שנכנס לשוק לפני עשר שנים.

מלבד קולקציות פרטיות ללקוחות, שלום מעצב אביזרי טקסטיל ועושה התאמה תדמיתית לאנשים פרטיים. "הקשר בינינו נולד כשבאתי לכאן כמו רוב המעצבים בארץ, לרכוש בדים", משחזר שלום, "עם הזמן נוצר בינינו קשר אישי ואז גם התחלתי לספק ליווי תדמיתי לחנות. דידי מייצג, לדעתי, את החזון העכשווי של מותג בגדים מוביל", מפרגן שלום, "הוא משלב את הידע המסורת המשפחתית עם גישה מעודכנת ומחובר מאד למה שקורה בעולם. הוא הפך לגורם חשוב בחיים של המון מעצבים".

כששלום מעלעל בצילומי 20 הסטים השונים שיצר עבור הקטלוג הוא בכלל לא בטוח שישחזר את הפרויקט בשנה הבאה. גם טרבולסי מסביר ש"אנחנו מרגישים שעכשיו רף הציפייה לקטלוג הבא יהיה מאוד גבוה". אנחנו דווקא חושבים שהם יוכלו לעמוד בו.

שאנל גלרי, אלנבי 56 תל אביב, 03-5101276

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully