וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוחקים עם חזירים

ענת אור

26.6.2006 / 9:47

סיכה בצורת פיטמה, צמיד מפרוסת בייקון וקופת חיסכון מנתח חזיר. חבורת העיצוב מברוקלין מתפרעת אחרי העבודה

זה אמנם לא מופיע במניפסט שלהם, אבל זה ממש לא יהיה מפתיע לגלות שחברי קולקטיב העיצוב והאמנות "תווארט דיזיין" (עיצוב אלכסוני) הם צמחונים. המשותף לחברי הקבוצה, שמרכזה בברוקלין, הוא שהם בוגרי בתי ספר לעיצוב ואמנות בחוף המזרחי בארצות הברית. הם "מאורגנים באופן רופף", כדברי המניפסט שלהם, וחברו יחד "כדי ליצור מוצרים ברמת גימור מהוקצעת ומעלה, שנותנת פורקן לאנרגיה היצירתית שבקושי רואה את אור היום, בשל יום עבודה ארוך".

ברור שחברי הקולקטיב, כמו כמעט כל האמנים והמעצבים הצעירים, לא מתפרנסים מהאמנות שלהם, כך שאחרי יום עבודה שנועד לפרנס אותם, הם יוצרים באופן משוחרר, פרוע ובוטה.

מסר צמחוני נסתר

הם פועלים בטווח רחב של מדיות: עיצוב מוצר, שנוגע גם באופנה, גרפיקה, סרטים ומוזיקה ומעידים שהיצירתיות שלהם היא גולמית וגסה (RAW), מילה שיש לה משמעות גם כ"חי ולא מבושל", ומכיוון שחלק ניכר מהעבודות שלהם עוסקות בבשר, יש לי תחושה שיש כאן מסר צמחוני נסתר.

מוצר הדגל של הקבוצה באתר של "תווארט דיזיין" הוא צמיד הבייקון, מדובר בהדפסה של פרוסת בייקון על רצועת עור המתחברת באמצעות וולקרו לכדי צמיד. לדעתי מדובר בפריט חובה שצריכים ללבוש כל פעילי "אנונימוס" כשהם עומדים בדוכנים שלהם.

גם המוצר "PIGGY BANK" מתכתב עם תעשיית הבשר והנוכחות של בשר=בעלי חיים ביומיום שלנו. זוהי קופת חיסכון מחרסינה, כמו אלו הקלאסיות שהיו עשויות בצורה של חזרזיר, רק שהפעם קופת החיסכון, שמיועדת לילדים כמובן, עשויה נתח של בשר חזיר.

גם מתלה למעילים שבו הקולבים הם ראשים מפוחלצים של חיות מתייחס לשאלה עד איפה אנחנו יכולים לעשות שימוש במוות של בעלי חיים להנאתנו. סיכות לדש שמודפסת עליהן פטמה גברית אנושית, היא יציאה מדהימה שעוסקת בבשר, ומוטיב חתיכות הבשר חוזר על עצמו בלא מעט עבודות שלהם, אפילו כמוטיב גרפי חוזר, כדוגמת רקע.

חולצת אולטראסאונד

הקבוצה מייצרת לא רק עבודות שעוסקות בבשר, אבל כמעט בכל העבודות יש אירוניה והומור מתוחכם. על פד לעכבר של המחשב הם ציירו פתח של מחילה, שיהיה לעכבר לאן לברוח כשהוא מתעייף מהעבודה.

יש גם סדרה של טי שירטים מבריקים: על אחת מודפסות על הגב אצבעות שלובות, מה שנקרא "להחזיק אצבעות מאחורי הגב". ויש אחת שמסמנת איפה צריך לטפוח על השכם, עם חץ סמן של מחשב וכיתוב "טפח כאן", יש חולצה שמתאימה לנשים בהריון עם הדפס של אולטרה סאונד על הבטן וחולצה של "אבד חתול" שמודפסת עליה המודעה ויש גם פתקים לתלישה, שחתוכים בבד.

הפריטים שמעצבת הקבוצה מיוצרים בכמויות מוגבלות (עוד יותר טוב) ניתנים לרכישה באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully