וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ במנהטן

הדס שואף

27.6.2006 / 9:55

במשך חצי שנה הוא צלב בחורות בסטודיו עד שיצא לו מזה פרוייקט. דרור כץ חזר מניו יורק. סדרת כתבות על צלמי אופנה

פעמיים בחייו נטש דרור כץ (34), צלם אופנה מוכשר, קריירה משגשגת, הצלחה אומנותית, ורשת קשרים מפותחת והתחיל הכול מאפס.
בשנת 97' הוא עזב לניו יורק אחרי שהיכתה בו ההבנה כי כדי להגשים ברצינות את אהבתו לצילום הוא צריך לשים את הכל בצד ולצאת ללמוד את רזי המקצוע כמו שצריך, מידם של הטובים ביותר.

בשלב הזה הוא כבר ניהל סטודיו משגשג לצילום וקיבל קמפיינים נחשבים מחברות אופנה מובילות בארץ – בדיוק מה שגרם לו להבין שחוסר ידע טכני יהיה בעתיד בעוכריו ביום מן הימים.

כשסיים ללמוד ב-A.V.S הוא החל להציג בתערוכות ברחבי ארה"ב ופתח בהארלם גלריה לעבודות ציור וצילום, עם שותפה - ציירת ממוצא מקסיקני. הגלריה היתה אהובה על אמנים צעירים שאהבו להתכנס בחלל שלה ולקבל השראה והפכה, עם הזמן להצלחה אומנותית ועסקית.

כץ גם קיבל הצעה מפתה ממשקיעה שהציעה לו לגור בלי לשלם, במשך שנה, בחלל יפהפה בניו יורק כדי להתרכז ביצירה בלבד (בתמורה לאחוזים ממכירות העבודות שלו בבוא היום), אבל בשלב הזה הוריו בארץ, ביקשו ממנו לחזור ואחרי שכנועים מסיביים הוא נעתר. עכשיו הוא כאן, מתחיל מחדש.

בחצי השנה האחרונה, מאז שהוא כאן הוא צילם קטלוג למירית וינשטוק, לאופנת מרסל, לשטראוס, ופרסם צילומים במוסף "שמנת" של הארץ, בידיעות אחרונות, במעריב, ברייטינג, באטמוספירה ועוד.

לדעת לדפדף

מה הטרנד הכי חזק בצילום האופנה בעולם כרגע?
"אין כזה. היו שנים שהיה בהן טרנד עונתי, חזק ושולט וכולם נאלצו לעבוד לפיו. אולי בעצם האין טרנד זה הטרנד החדש לפיו הכל מותר והטעם של הצלם הוא זה שקובע את גבולות העבודה".

מתי הצלחת לשכנע לקוח מסחרי במשהו שהאמנת בו?
"זה קורה כל הזמן. נוצרת דינמיקה בין לקוח לצלם ויש מקום לכולם להביע דעתם. רק לאחרונה הצלחתי לשכנע לקוח לוותר על קטלוג נוקשה וקר ולעבור לצילומים זורמים וחמים. זה היה כרוך בהחלפת דוגמנית והחלפה של מערכות לבוש כדי להשיג את הוויז'ן שהיה לי בראש".

מתי לקוח שכנע אותך והתברר שהוא צודק?
"היה לקוח שרצה צילום מונוכרומטי ולא חשבתי שזה נכון לסוג העבודה, למרות שאני אוהב מונוכרומטיות ברוב המקרים. צבעים חזקים נראו לי יותר נכונים לקונספט. הלקוח התעקש, נאלצתי להסכים ובמהלך יום הצילום נוכחתי לדעת שהוא ידע על מה הוא מדבר. התוצאה יצאה מוצלחת".

אחרי אילו מגזינים כדאי לעקוב אם מתעניינים בצילום אופנה.
"ID , וווג איטליה מוצלחים מאוד לדעתי. אבל הכי נכון זה להיכנס לחנות מגזינים, לדפדף ולבחור את מה שנכון לצלם לאותו רגע. לפעמים ההשראה לא מגיעה ממגזין אחד או שניים ודווקא הכניסה לחנות מגזינים והחיפוש יכולים לחשוף לחומרים חדשים ומעניינים".

מי המאפרים שאתה אוהב לשתף איתם פעולה ולמה?
"בארץ אני עדיין חדש ולא הספקתי לעבוד עם הרבה מאפרות אבל ממה שהספקתי, נהנתי לעבוד עם קארין דקל ועם עמית טובל, הן מאפרות צעירות עם עתיד גדול. בניו יורק עבדתי עם מאפרת יפנית מאוד נחשבת בשם יוקו, שעובדת עם כל הסוכנויות הגדולות ואפילו מייצרים לה מברשות בהתאם לתנועות היד שלה!".

רוצה שערים

פנטזיה מקצועית שעוד לא הגשמת.
"תערוכת סולו בערים גדולות כמו ניו יורק. אני רוצה להיות על השערים של כל מגזיני האופנה הנחשבים ועם זאת אני גם אמן יוצר שרוצה שהצילומים שלי יעלו על הקירות של כל הגלריות הטובות, בטבור התרבות של העולם".

פנטזיה מקצועית שהגשמת.
"רציתי הרבה זמן רציתי ליצור פרויקט של נשים צלובות ועירומות. במשך חצי שנה קשרתי נשים על צלב בגובה שני מטר בסטודיו שלי עד שהפרוייקט יצא לפועל, הצליח ואפילו התקבל בברכה בקרב הנוצרים".

מה עוד חשוב שיהיה לצלם אופנה מקומי חוץ מכישרון?
"כשרון ועין טובה חשובים אבל בלי רשת קשרים ענפה לא תהיה לצלם עבודה ולא חשוב איפה הוא מתגורר. חשובה גם היכולת להסתגל מהר ולהמציא את עצמך כל פעם מחדש. השוק משתנה ורוצה חידושים וכיוונים חדשים. גם לקוח שיהיה מאוד מרוצה מהעבודה שלך, ירצה ריענון וימשיך הלאה. לכן יש צורך להשתנות ולהתעדכן כל פעם מחדש.

"גם הניסיון במקומות אחרים בעולם יכול לתרום ליכולת ההסתגלות. בימים אלו אני מתרגל מחדש להתנהלות הישראלית. בעוד שהאמריקאים סוגרים פרוייקטים חודשים מראש, פה יש יותר נטייה לעשות את הכל ברגע האחרון. הצילומים של מירית ויינשטוק למגאזין לאקי לדוגמא נסגרו שלושה חודשים מראש".

לכו על הדסה

למה לדעתך צילום אופנה הוא תחום בעיקר גברי?
"זאת רק שאלה של זמן. התחום הוא גברי כי פעם הכול היה שייך לגברים והנשים נשארו בבית. אבל המציאות משתנה ולאט, לאט נשים נכנסות גם לתחום הזה. בכיתה שלי הייתי בחור יחיד בין שמונה עשרה צלמות מאוד מוכשרות".

היית אומר שהדוגמנית היא האדם שהכי פחות מתחשבים בו על הסט?
"ממש לא! היום בוחרים דוגמנית לא רק לפי המראה אלא גם לפי האופי שלה והיא דומיננטית ביותר ואף מעצבת מראה של קמפיין".

להיות עוזר צלם, זו דרך טובה להתקדם?
"להיות עוזר צלם זו דרך טובה ללמוד ובעיקר לקשור קשרים עתידיים. אני באופן אישי דילגתי על השלב הזה כי דילגתי על הרבה שלבים כשהייתי יותר צעיר".

מוסד לימודי צילום נחשב בעינייך בארץ?
"הדסה ירושלים, אומנם מתרכזים שם בטכניקה יתר על המידה אבל הוא נחשב למוסד מעולה. גם בי"ס לאומנות מוסררה טוב מאוד לדעתי. אני אפילו חושב ללמוד שם תואר שני בריפוי בצילום".

צילום אופנה שהרשים אותך בזמן האחרון?
"אני מקפיד להכנס לאתר www.lebook.com יש שם תמיד קמפיינים מעולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully