וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירו של שפשף

רותם רוזנטל

4.7.2006 / 12:27

בגלל שלרוני בר היה קצת צפוף בילדות בקיבוץ, היא אוהבת בגדי עבודה מהוהים שמתבלטים רק בקטנה. עלעול בקולקציה

מתחילת דרכה הצליחה רוני בר (36) לייצר הצלחות מוחצות כמו מכנסי הצינור הכהים שלה שהפכו לאייקון או הקרדיגנים הרכים והנופלים שהיא משחקת בהם כשקריר ובכלל מראה הפועלים המשופשף שמזוהה איתה והפך למדים אורבניים. כבר שלוש שנים שהיא יוצרת בסטודיו שנמצא מעל החנות שלה בתחילת רחוב ביאליק בתל אביב, במיקום שלא מחובר לאף מתחם שופינג תוסס.

"העונה חזרתי לבגדי העבודה מזווית אחרת", בר אומרת, "רציתי לבדוק איך נראה בגד אחרי שלובשים אותו המון זמן. הבגדים שלי עוזרים להתבלט בלי למשוך יותר מדי תשומת לב. יכול להיות שזה קשור גם לחינוך הקיבוצי שספגתי בקיבוץ עין החורש – בקיבוץ הרי כולם מדברים על כולם ורק רוצים לברוח מזה. אולי בגלל זה אני לא אוהבת להתבלט ונהנית לעצב בגדים פשוטים ונינוחים, שבולטים בלי לנקר עיניים. אני תמיד שומרת על מידה מסוימת של צניעות בעיצוב".

לקולקציה הנוכחית יש מראה של אופנת רחוב מעודנת ומוקפדת. היא מורכבת מקרדיגנים בהירים באורכים שונים, גופיות וטי-שירטים בגוונים מעושנים ובשטיפות שונות, טי-שירטים בהירות ומפוספסות בגזרה אסימטרית מרעננת, מכנסי צינור כהים, חצאיות ג'ינס מיני וגופיות מוצלחות עם הדפס של דמויות קטנות, שמזכירות קצת בגדי ילדים; זו גם אחת ההצלחות של הקולקציה, ומי שתלך על הטוטאל-לוק תוכל להתאים לה גם תחתוני נשים מאותו בד.

הבורסה בשחור לבן

העונה, החליטה בר להוסיף לחנות שני פריטים של המעצבות מיכל בסעד וקארין אביעז (קארין A), בכדי "להשלים את הקולקציה", לדבריה. גופיות הקסטומייזינג של בסעד (שהן מרתקות תמיד) והסגנון השקט של החולצות של אביעז משתלבים באופן הרמוני בין הפריטים בחנות. בר מוכרת עכשיו גם מצעים לתינוקות של B.Knit לצד תכשיטים ואקססוריז שונים. כדאי לשים לב גם לחגורה שעיצבה בר, שמבוססת על שרוכי נעליים.

"למרות שבדרך כלל לקוחות מבקשות ממני לחזור לגזרות מהעבר, הכי קל וכיף לי להתחיל מאפס ולהתרענן", היא אומרת. על היצירה עצמה היא מעידה ש"חשוב גם לקחת את הזמן ולתת לדגמים להתבשל. יש דגמים שנוצרים מאוד מהר ויש כאלה שצריך להשאיר בצד ולחזור אליהם אחרי חצי שנה. בקולקציה הנוכחיות האופי של הגזרות הוא מאוד בייסיק והתדמיתן שלי ואני גם שדרגנו חלק מהגזרות המוכרות שלי".

חלק מהבגדים נוצרו בסיוע סטודנטים משנקר. בר רואה בפניות שלהם אליה מחמאה גדולה. עם עינת אמיר היא עובדת על השטיפות והצביעות של הבגדים ועם ערן אבן היא יצרה את אחת החולצות המוצלחות של הקולקציה – טי-שירט רכה עם הדפס בשחור ולבן שמתבסס על צילום של בניין הבורסה.

ההתפתחות העיקשת שלה בתוך הקו המוגדר שכל כך מאפיין אותה מסונכרנת גם לכל מה שקורה היום בעולם; השימוש בבדים נושמים (בקולקציה הנוכחית יש גם בדי 100% כותנה שייבאה מיפן), השטיפות, המראה המשופשף והחזרה לנוחות. במובן מסוים, אפשר לומר שבר (כמו גם בת כיתתה ל"אסכולה" וחברתה הטובה, שרה בראון), הגדירה בשנים האחרונות דרכי פעולה ויצירה שהשפיעו רבות על מעצבים מקומיים.

אחרי שסיימה את לימודיה ב-99', פתחה בר את הסטודיו הראשון שלה. "במהלך הלימודים בכלל לא חשבתי שאהיה מעצבת", היא נזכרת, "מאוד סקרן אותי הקשר בין אופנה ואמנות וחשבתי שאלך בכיוון הזה. כשהתחלתי לעצב, רציתי לקחת את הזמן ולא לרוץ עם המוצרים שלי, לכן גם נשארתי בסטודיו במשך שלוש שנים. רציתי לעמוד מאחורי המוצר לפני שאני מוסיפה לו את העלויות שכרוכות בפתיחת חנות. לא קל להחליט לפתוח חנות שמתבססת רק על עיצובים שלך. עוד לפני שאני פותחת את הדלת, אני משלמת המון כסף על סטודיו ועובדים, וזו השקעה הכרחית. תדמיתן שעובד כפרילאנס בדרך כלל לא יצליח להגיע לאיכויות הגזרה של תדמיתן צמוד. הכל תלוי גם בקולקציה של המעצב, הכל מתבסס עלינו.

"גם העובדה שמכירות סוף העונה מתחילות בשלב די מוקדם בעונה, מגבילה את כמות הדגמים שאפשר לייצר. אם אכניס עכשיו עוד דגמים לחנות, הם יכנסו ישר למכירות סוף העונה. למרות הקושי הכלכלי, אני גם מייבאת בדים מיפן כדי להביא חומרים שמרגשים אותי לעיצוב. זה לא קל, אבל אני מאמינה שעם הזמן הקהל ידרוש יותר ויותר איכות גבוהה ושקהל הלקוחות של המעצבים רק ילך ויגדל".

ביאליק 2, 03-6294662
א'-ה': 10:00-19:30, ו': 10:00-15:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully