וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה זה קשור?

הדס שואף

4.7.2006 / 13:30

הקיץ הנוכחי החזיר את הפפיון. עכשיו רוצים אותו על כל בגד ונעל. לו רק היה נשאר על הראש של מדונה בסרט "סוזן, סוזן"

הוא קצת גברי אבל אם מסתכלים עליו מהצד הוא גם בובתי ורך. הפפיון, הוא עכשיו חביב המעצבים כולם. מעצבי על כמו אלבר אלבז- ללנווין טפטפו אותו בחורף האחרון והנה מחרות אחריו הקולגות המקומיות: חיה ניר מכתומנטה, סיגל דקל, מירית ויינשטוק ואירית.

הפפיון מלווה את תולדות הבגד עוד מהמאה ה-18. הוא בא לעולם ב-1700 אז קשר בחור אנונימי כלשהו מטפחת תחרה בקשר פפיון מסביב לצוואר ועורר בעצמו עניין היסטורי. עד 1886 גברים היו קושרים סביב הצוואר בדים שונים, בעובי ואורך משתנים ובצורות קשירה מגוונת, בקשר פפיון עד שבסביבות 1886 הפפיון הפך להיות מזוהה עם חליפת הטוקסידו בלבד.

בשנות העשרים מרלן דיטריך צולמה בחליפה לבנה עם עניבת פפיון ובמהרה התברר שמדובר במכת טרנד עולמית. חברות ידועות ביניהן שאנל, איב סאן לורן, ז'אן פול גוטייה ואחרות יצרו חליפות נשיות מחויטות עם ניחוח גברי שעניבות פפיון מעטרות אותן ועודדו את מראה האישה הכוחנית, הסקסית והקרה.

באייטיז הצטלמה אנני לנוקס מיוריתמיקס בחליפה מחוייטת ומשובצת של גוטייה בתוספת פפיון גברי מאותו בד, והפפיון קיבל עוד פוש מסיבי לתודעה.

אבל יש לפפיון יש גם צד רך יותר ובובתי. ג'יין לנוין (בין השאר) עיצבה שמלות וחצאיות נשיות אם לא בובתיות, עם פפיונים בשנות העשרים, הפפיון המשיך לשנות השלושים ונראה גם על שמלות תפוחות בשנות החמישים ובוריאציות מגוונות בשנות השישים והשבעים. בשנות השמונים נוסף גם הטרנד של קשירת פפיון גדול סביב הראש כמו שהגדילה לעשות מדונה בקליפ "כמו בתולה" ובסרט "סוזן סוזן".

דונה קארן רוצה אותו גדול

בשנות התשעים השימוש בפפיון המפורסם כמעט שנעלם לחלוטין. אבל אז שבוע האופנה של ניו יורק, שחזה בספטמבר האחרון את הטרנדים של קיץ 2006, החזיר אותו לעניינים בגדול. כעת הוא נכרך בכל מקום אפשרי - סביב המותן, סביב הירכיים ובחורף הקרוב תיראו אותו גם סביב הצוואר כצעיף מחמם.

הפפיונים הקטנים שנצמדים במינוריות לשמלות, עדיין כאן, אבל יש מגמה ברורה של עידוד הפפיון הגדול. דונה קארן חיברה פפיון גדול שמחובר ברישול למראה קלאסי של חולצה וחצאית עד הברך וקרולינה הררה יצרה חגורת פפיון ענקית על שמלה לבנה. גם מעצבים כמו ריצ'ארד צ'אי, וורה וונג מעדיפים את המראה המרושל של הפפיון והם הוסיפו אותו בצורה מוגדלת על יצירותיהם.

בשבוע שחזה את אופנת חורף 2006/7 הצטרפו בתי אופנה גדולים, נוספים למגמה, בינהם שאנל, סוניה רייקל, ולנטינו, איב סאן לורן, אננה מולינרי, גטאנו נבארה, מוסקינו ועוד. הפפיון פה בקיצור, אתם מוזמנים להיקשר אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully