וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המראה הרטוב

רותם רוזנטל

6.7.2006 / 13:40

הוא גולש, הוא אש, הוא פרץ מאוחר אבל הוא לא מתייבש. יריב פיין, מוצג נוסף בסדרת הכתבות על צלמי אופנה

המעמד של יריב פיין (32) התחזק בשנה האחרונה כאחד מצלמי האופנה המוכשרים והנעימים לעבודה. גם הרומן הממושך למדי (כמעט שנה!) עם נטלי עטייה, לא הזיק לאפיל שלו בכלל. הוא נמרץ, מסתחבק בקלות ומאוהב בצילומי אופנה כמעט באותה מידה שהוא אוהב לגלוש גלים.

הוא לא בוגר של מוסד לימודים בתחום הצילום אלא למד לבד ומעבודה. הוא השתתף במקביל לעבודה כצלם אופנה, בתערוכות צילום שונות. הגדולה שבהן היתה התערוכה המשובחת "פרופיל תל אביבי" במסגרתה יצרו אמנים מתחומים שונים עבודות צילום/ציור וגרפיקה בהשראת אנשים שרחובות תל אביב קרויים על שמם. העבודות האלה נתלו בגודל ענק על בניין עיריית תל אביב. פיין יצר לתערוכה שתי עבודות ביחד עם הצלם גיא כושי. האחת בהשראת ישראל (אוסקר) גרוזנברג והשנייה בהשראת יעל התנ"כית.

פיין עובד עם לא מעט עיתונים בינהם מוסף סגנון, המגזין GO 360 מעלות, מגזין מנטה, צילם למוסף בגדי הים של מגזין בלייזר וסוכנות לוק ועוד. הוא צילם קטלוגים לדורית שדה, קמפיינים למעצב יוסף , לתיקי טריפ ולסניף הישראלי של פייר קרדן. "התחלתי די מאוחר" הוא מודה "בגיל 24 התחלתי לעבוד כאסיסטנט של הצלמת מירי דוידוביץ' ועד לפני קצת יותר משלוש שנים עבדתי איתה".

מה הטרנד הכי מעניין כרגע בצילום אופנה?
"אני לא חושב שיש טרנד ספציפי שמוביל עכשיו את עולם האופנה. יש שלושה צלמים שכל מה שיעשו תמיד ירגש אותי ויחדש לי והן תמיד יצליחו לשנות דברים בעולם הצילום: פיטר לינדברג, שמבחינתי הוא בכלל במאי קולנוע. סטיבן מייזל, שהוא מספר 1 בצילום אופנה ובכלל וכל מה שהוא עושה בווג איטליה הופך לטרנד המוביל עד הווג הבא, ופאולו רוזלסי, שמצליח ליצור צילום שהוא די דומה לציור וכל הזמן מתחדש בתוך הסגנון שלו".

רוצה פאריז דקאר

מתי הצלחת לשכנע לקוח מסחרי במשהו שהאמנת בו?
"זה קשה וזה לא קורה הרבה. רובם די סגורים על מה שהם מחפשים ומגיעים עם רעיון סגור שלהם או של משרד הפרסום ומצפים לרמת הביצוע הכי גבוהה. הסוד הוא להקשיב לצד השני אבל גם להביא את הסגנון שלך. בסופו של דבר, הרי פונים אליך ולא למישהו אחר כדי לקבל ספציפית את הסגנון שלך".

מתי לקוח שכנע אותך והתברר שהוא צודק?
"יש לקוחות שהם יותר נחרצים מאחרים. לא קרה לי שרציתי לעשות משהו ואמרו לי שזה לא נכון. לפעמים שיניתי טכניקה כדי להתאים ללקוח. יוסף, למשל, ידע בדיוק מה הוא רוצה ובדיוק בגלל זה גם הקשבתי לו. הוא רצה בצילומים של הקולקציה האחרונה ליצור חלל לבן, גדול ולא מוגדר. אני רציתי לסחוב לכיוון קצת שונה ובסוף הוא שכנע אותי, ובצדק, שזה נכון לבגדים ולקונספט".

אחרי אילו מגזינים כדאי לעקוב אם מתעניינים בצילום אופנה?
"הווג האיטלקי והצרפתי כמובן וגם נומרו הצרפתי Numero)). חוץ מהעובדה שרוב הצלמים הגדולים מצלמים בו, הצילום בו אחר. הגישה שם היא פחות לתת לבגד לככב ויותר לתת לצלם חופש פעולה. זה מגזין שלא נחשב לבולדוזר בתעשייה, אבל הוא מדהים. חוץ ממנו, אני לא מפספס את מגזין הגלישה "Surfer Magazine". אני גולש ואני מאוד מתחבר לצילומי גלישה, הם משפיעים על העבודות שלי".

מי המאפרות שאתה נהנה לשתף איתן פעולה ולמה?
"אני נהנה לעבוד עם מאפרים ומאפרות שיש להם דעה וכושר המצאה כמו עומר אסף ושיקו ואן. על הסט, הצלם הוא זה שאחראי על הכל, אבל אני לא מאפר, אני אוהב לעבוד עם מי שיכול לקחת אחריות ולהביא משהו מעצמו לסט".

איזו פנטזיה מקצועית עוד לא הגשמת?
"יש המון, מה זאת אומרת? צילום זה תחום עצום. תמיד יש עוד משהו לעשות בו. אני אישית רוצה להשתתף בפריז דאקאר. זה החלום שלי".

איזו פנטזיה מקצועית הגשמת?
"עצם העבודה שאני מצלם זו הגשמת פנטזיה. אני עוסק במשהו שאני אוהב ולרוב אני אוהב את מה שאני עושה. בכל פרויקט נוצרת ומתגשמת בפנטזיה. אחר כך, כשהצילום מתפרסם, אתה יכול לסמן לעצמך עוד וי ברשימה".

אוהב הפקות קולנועיות

מה אורח החיים של צלם אופנה?
"סקס, סמים ורוקנ'רול. בדיוק כמו שחושבים. מרוויחים המון כסף. זה תחום תחרותי כמו כל תחום אחר. הוא פשוט משאיר אותך עירני ודרוך כל הזמן. אם רוצים להצליח בצילום צריך כל הזמן לנסות ולחפש את מה שאתה רוצה לעשות. אתה נשאר נורא מעודכן, ובאיזשהו מקום, לכן אתה גם נשאר צעיר.

"גם עוזר לגור בתל אביב כי רוב המערכות של המגזינים, אם לא כולן, נמצאים כאן. כמו כל בירה תרבותית אחרת בעולם, זה מרכז העניינים. אני לא מכיר הרבה צלמים שחיים בעמק החולה".

למה לדעתך צילום אופנה הוא תחום גברי בעיקר?
"זה תחום גברי? אני לא חושב ככה. יש המון צלמות טובות, כמו הלנה כריסטנסן, הדוגמנית שהפכה לצלמת, אלן פון אונוורת' הגרמנייה, קורין דיי או אנני ליבוביץ' ונאן גולדין. רוב הצלמים הגדולים הם בכלל הומואים".

אתה מסכים עם הקביעה שהדוגמנ/ית היא האדם שהכי פחות מתחשבים בו על הסט?
"לא אצלי. אני חושב שזה נכון לשתף אותם. רוב הדוגמנים המנוסים יודעים מה טוב להם ויש להם מודעות עצמית שמאד עוזרת. כשמתייחסים אליהם כמו אל בובות, זה לא ממש תורם לצילום, אלא אם הצלם רוצה להוציא אפאטיות וחוסר חשק. בסופו של דבר, אחרי שכל המרכיבים שעל הסט נקשרים, נשארים רק הדוגמן והצלם כדי לעשות את העבודה".

להיות עוזר צלם, זו דרך טובה להתקדם?
"אני לא יודע אם זו דרך טובה להתקדם, אבל זו דרך טובה ללמוד הרבה טכניקות ולהכיר אנשים. צריך ללמוד מהצלם כל מה שאפשר ואז להמשיך ולפתח את זה לבד. כשרואים צילומים שהיית שותף להם, ואסיסטנט הוא שותף מלא, מקבלים יותר ביטחון. בהרבה מקומות בעולם, אסיסטנט הוא בעל מקצוע בפני עצמו. לדעתי, האסיסטנט חשוב לא פחות מהצלם".

איזה מוסד לימודי לצילום נחשב בעינייך בארץ?
"אני לא ממש מתמצא, אבל הבנתי שטוב ללמוד בהדסה. אני חושב שמוסד האסיסטנטיות הוא בית הספר הטוב ביותר".

איזה צילום אופנה הכי הרשים אותך בזמן האחרון?
"יש הפקה ישנה יחסית שפיטר לינדברג צילם לווג האיטלקי. אדריאן ברודי ודוגמנית מקועקעת משוטטים על רקע נוף מדברי אמריקאי והכל ניראה כמו פריימים שהוקפאו מסרט קולנוע. יש מאחוריהם קרוואן בפריים אחד, שלט מרוט על הופעות בפריים אחר. אני מאוד אוהב את הקשר בין צילום לקולנוע, וההפקה הזו ממחישה אותו מאוד".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully