וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם מחייכת ענבים

אדר ריכטר

18.7.2006 / 15:00

אדר ריכטר, שסולדת מהתכנסויות נשיות, יצאה לערב שירה בציבור בחנות הוינטאג' סלון סלומה. הגיטרה שברה אותה

אין לי הרבה חברות. בעצם יש לי רק שתיים, ושלוש מתחזות, שעושות את עצמן רק כדי שלא ארגיש חריגה. לא כל כך מושך אותי כל הפטפטת הנשית הזו ואני גם לא כל כך מתחברת לצד הפמיניסטי של המין הנשי ולכל אלה שחושבות שבנות הן מין מיוחד במינו. מסיבת רווקות היא הסיוט הגדול שלי, ושיחה 'אחת על אחת' עם חברה על כוס קפה בנושאי שמפואים ושערות ברגליים היא חלום בלהות של ממש.

לכן אפשר להבין את הסקפטיות שאיתה הגעתי לערב שירה בציבור לנשים בלבד, שהתקיים בסלון סלומה שבתל אביב, הנקרא ע"ש אנדריאה סלומה, סופרת ומסאית, שהכתה במוחה החריף בעולם הגברי שבו חייתה, בסוף המאה ה-19. המקום מתפקד כחנות לחפצי וינטאג' וכסלון שמארח פעילויות נשיות שונות, מסריגה ועד שירה, בניהולן של ללי ומיטל.

וזה באמת לא התחיל טוב. קצת לפני שהערב התחיל נשמעו ברקע קולות נשיים מובהקים שדנו על כוס תה וחומיות, בסוגיות בוערות כמו נשירת שיער ודיאטות. לא בדיוק ה'קאפ אוף תי' שלי. לאט לאט התחילו להתקבץ בחדר בנות, וכשמספרן הגיע ל-15 נגמר לי האוויר. תנו לי איצטדיון כדורגל מלא עד אפס מקום בבעלי אשכים מיוזעים ומקללים – וזוהי שירה בשבילי.

אבל הכל השתנה ברגע שללי הגיעה עם הגיטרה ומיטל עם השירונים, והזמר התחיל. "בנות!", פקדה ללי, "שירו בעוז, ברגש". השיר הפותח היה "ולנטינו" של שמרית אור, וכבר בחברת הגבר הראשון ראיתי את האור:

"איך כבשת בסערה את היבשת
נסיך החלומות של כל אישה,
ובקסמך נערות נפלו ברשת,
יצאו מדעתן ללא בושה?..."

קול הסירנות

אולי זה היה קול הסירנות שהתנגן ברקע, ואולי העובדה שנזכרתי בגברים שבחיי, אבל הרגשתי השתפרה פלאים. אל ולנטינו הצטרפו מאוחר יותר שאר הגברים, ביניהם יובל בנאי, אריק אינשטיין בועז שרעבי ועוד רבים טובים אחרים, ובשיר הרביעי כבר הרגשתי חופשי להצטרף לשירה, מה שהוכיח את טענת בנות המקום שכל קול מתקבל בברכה. האנרגיות עשו את שלהן והתחושה החמימה התפשטה בחדר. וזה לא קל לי להודות שנהנתי. אבל יש משהו בקבוצה קטנה בעלת מינעד קולי דומה, ששרה יחד, שעושה נעים ומפזר באוויר תחושת שייכות.

וגם אם אתן לא אוהבות לשיר, זו הזדמנות להיכרות קרובה עם המילים של כמה שירים שחשבתן שהכרתן, כמו "אחינועם לא יודעת" מפיו של אריק אינשטיין:
"...מחייכת ענבים ואנחנו מקווים
סך הכל ילדה קטנה קטנה
והחלומות יפים בין עלים וענפים
לילה טוב ילדה קטנה קטנה"

ערבי השירה מתקיימים בכל יום א' של תחילת החודש, כשבכל פעם משתנה רשימת השירים משרון ליפשיץ ועד מתי כספי. בנים בהחלט לא מוזמנים ודמי השתתפות הם 20 ¤. ללי מציינת שיש שרות קבועות ויש מתחלפות ושממילא "אין עניין בהרבה אנשים, אנחנו די אוהבות את האופי המחתרתי של השירה. אני ממליצה לבוא ולשיר מכל הלב. זה תיראפואטי".

'סלון סלומה', רח' גורדון 25 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully