וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודדים עם כוכבים

רותם רוזנטל

19.7.2006 / 8:29

שמם של בני הזוג הסטייליסטים גל וליאת עובר בשושו בין המפורסמים. היעד הבא שלהם: אפרת בוימוולד

התכונה שמאפיינת יותר מכל את גל אפל וליאת אשורי (32), זוג מאורס וסטייליסטים עסוקים במיוחד, היא מסירות. הם מסורים זה לזו, ללקוחות, לגורת החתולים שלהם ולכלבת הפקינז שמתרוצצות בדירה המרווחת והעמוסה שלהם, אבל מעל הכל הם מתמסרים במשך 12 שעות ביום לבגדים.

הם מלבישים ביחד את משתתפי "כוכב נולד 4". אפל על המתמודדים ואשורי עם המתמודדות. מרגול מסתדרת בעצמה. אפל הלביש את דידי הררי בתוכנית "מת להיות" ובמספר טקסים שסוקרו על ידי התקשורת. את שלישיית מה קשור אפל הלביש בכל פעם שהצטלמו לטלוויזיה ונתן להם ייעוץ סטיילינג מחוץ למסך (ציון ברוך בהתאמה, הוא חביב משטרות האופנה). חוץ מזה אפל הלביש במשך שנתיים את כל מגישי מהדורת החדשות של ערוץ 2. שניהם יחד הלבישו את יצפאן במהלך עונה אחת בתוכנית שלו בכבלים.

אשורי היתה המלבישה שהעיזה עם עינב גלילי בתכנית "משחק מכור". היא זו שהוציאה שם טוב למחשוף שלה וארגנה לה את הלוק האופנתי המעניין שאפיין אותה בתכנית. היא היתה המלבישה החביבה על בקי גריפין בתוכניות שונות ועוד לפני ששרית חדד התחברה לארצי יפרח היא בנתה לה מלתחה אישית. בימים אלה, היא קיבלה על עצמה פרוייקט מאתגר - ללטש את המלתחה הפרטית של אפרת בוימולד שנתפסה כבר יותר מדי פעמים על ידי פאפראצי עם בגדי שאנטי שלא יוצאים איתם מהבית.

למי יש טעם טוב בעיניכם?
ליאת: "אם תראי את הארון של מאיה בוסקילה תביני איזה טעם מוצלח יש לה. גם לרונה-לי שמעון יש סטייל טוב ומפותח".
גל: כשאתה מודע לנתונים שלך ויודע לשמור על דיוק, תיראה טוב. לעברי לידר יש טעם מעולה. שלום מיכאלשווילי מ"מה קשור" הצליח להפתיע בסגנון נקי ובסטוק מוצלח של טי-שירטים מתאילנד. ציון ברוך לוקח ג'ינס וגופייה ויוצר להם לוק מגניב. דודו טסה, בהופעה האחרונה שלו, לבש בגדים שקנה בברצלונה ונראה מעולה".

ההצלחה המסחררת שהם זוכים לה מאז שהקימו את העסק, "גאלא", מקבילה לזוגיות בת שבע השנים שלהם. הקיץ הם גם עומדים להתחתן. ההזמנה כמובן מעוצבת בקפידה ומדמה שער של מגזין. הם נפגשו בגיל 25, במחסן תלבושות שאשורי עבדה בו (והשניים גם לא מעוניינים לנקוב בשמו). "הוא מספר לכולם שהעמסתי אותו", היא צוחקת ומתרפקת עליו.

מכימותרפיה למחסן תלבושות

באותה תקופה, אפל סיים חצי שנה של טיפולים בכימותרפיה אחרי שחלה בסרטן המעי הגס. "חייתי בניו יורק במשך שנה וחצי", הוא מספר, "ועבדתי בחנות בגדים. נדלקתי על עולם האופנה. כשחזרתי לארץ, נרשמתי לשנקר אבל אז חליתי והיה לי ברור שאני לא אצליח ללמוד".

אשורי והבוסית שלה ממחסן התלבושות שמעו על אפל דרך מכרים והחליטו לצרף אותו לצוות. "הוגדרתי כבעל נכות של 100%" אפל אומר "העבודה במחסן, בתחום היחיד שמשך אותי, נתנה לי את הפוש האחרון להחלמה".

כמעט מיד הם הפכו לזוג. "הכנסתי לו צבע לחיים", אומרת אשורי, "שהיו מאוד אפורים וקשים". "אני חייב לומר שזה אחד הדברים הכי מרשימים ששמעתי עליהם" גל מתרגש "בחורה בת 25 שמחליטה להיכנס במודע לחיים של חולה סרטן. זו היתה תקופה נוראית, באמת לא ידענו אם אצא מזה". "הייתי אופה לו לחם כל יום ולא עזבתי אותו לרגע", היא מחייכת.

הכימיה ביניהם ממכרת והם משפריצים חמימות לסביבה. כל אדם שני שנכנס לבית הקפה השכונתי בפלורנטין, עוצר ללחוץ להם את היד; אשורי, בשפתון אדום ושיער שחור, סבוך וארוך מחייכת לכולם וגל הצנום והגבוה קם ממקומו שוב ושוב כדי לפטפט עם הנוכחים. הם לא מתאמצים. החיבור האנושי זורם להם מבין האצבעות.

בגדים מסלוטייפ

אחרי ארבע שנים במחסן הם יצאו לדרך כעצמאיים. "האמת שלא ממש החלטנו לפתוח עסק" מהרהרת בקול אשורי ומחפשת אישור בעיניו של אפל, "העבודה שלנו פתאום הפכה למפלצת. השם שלנו עבר מפה לאוזן ומטלפון לטלפון הגענו לעבודה אינטנסיבית. הסיפוק אדיר. כבשנו הרבה יעדים שרצינו להגיע אליהם".

מה ההצלחה הכי גדולה שלכם?
ליאת: "חודש אחרי שעזבנו את המחסן, פנו אלינו מחברת התעשייה 3M והתבקשנו לקחת מלאי של מוצרים, סלוטייפים, סקוצ'ברייט ומה לא וליצור איתם תלבושות לתצוגת אופנה. קיבלנו משאית עמוסה ויצרנו, בין היתר, שמלה עם אפליקציות מסלוטייפ, חזייה ותחתונים מפלסטרים של פו הדוב או שריון מפדים לעכבר. הבגדים הוצגו במשך חודש בסוהו בסנטר. רק בדיעבד הבנו איזה פרויקט מטורף וחשוב זה היה".

מה הטראומה שלכם?
ליאת: "פעם הלבשתי את עינב גלילי בגופייה עם קיפול באזור החזה. לא ישנתי כל הלילה".

מה הטרנד הבא של עולם הסטיילינג?
ליאת: "שלשום התקשר אליי חבר של אסי כהן וסיפר לי שלאשתו יש יום הולדת ושהוא רוצה להפתיע אותה ביום סטיילינג מפנק. לדעתי, סטיילינג אישי זה הדבר הבא".

מה זה אסון לעיניים בעינכם?
גל: "יותר מדי אנשים לא מבינים שטרנדים הם המלצה בלבד ולא מבינים מה באמת מתאים להם. יש לי בעיה עם קורבנות כאלה".
ליאת: "דברים קטנים מוציאים אותי מדעתי. רואים ברחובות יותר מדי דרמטיות מיותרת. אני לא מבינה למה נשים נמוכות, ואני אומרת את זה כנמוכה, מתעקשות ללכת על פלטפורמות. זו רמאות בעיניי. נשים ברחוב לובשות גזרות שלא מתאימות להן. גם יותר מדי אנשים בטוחים שאם הם לבשו שחור הם יכולים להתאים לו כל צבע או כל חגורה. זה משגע אותי. אלה דברים שאפשר לשפר בתיקונים מינימליסטיים". ליד השולחן עובר גבר בטי-שירט לבנה ומהוהה. שניהם משפילים את הראש בייאוש: "די כבר, זה לא קיבוץ. או שגברים לבושים כמו שלוכים או שהבגדים שלהם צמודים מדי".

מה הופך סטייליסט להצלחה?
גל: "אי אפשר ללמוד את המקצוע הזה, אפשר רק להתמקצע. סטייליסט לא יכול ללמד את מי שהוא מלביש, איך לראות את הדברים או לבטל את הרצונות שלו. צריך להבין את האופי של מי שעומד מולך ואם את יצור סקרן שמחפש נשמה אז תצליחי".
ליאת: "לא תשימי על מושבניקית פריקית שמלה של דולצ'ה רק כי בא לך. כשאת אחראית למראה של מישהו את חייבת להבין אותו. כשמצליחים, נוצר החיבור הכי נכון בעולם. גם כשמלבישים את אותו אדם בפעם ה-2001, את נמדדת כאילו זו הפעם הראשונה. אם מישהו הפנים עצה שנתנו ומרגיש יותר טוב בזכות הזמן שבילינו איתו, אז הצלחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully