וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקף שנקר

רותם רוזנטל

29.7.2006 / 13:03

בית הספר לעיצוב אמנויות הבמה של רקפת לוי מתמתג כמקום אחר ומעז ללימודי אופנה. המיזם החדש: סדנאות סטיילינג לנערות

בימים אלה נערכות בבית הספר לעיצוב אמנויות הבמה של רקפת לוי סדנאות קיץ לילדים בנושאי עיצוב בגדים וסטיילינג. כמו קייטנה, רק הרבה יותר קול. באוגוסט ייפתחו סדנאות סטיילינג לבנות 15 ומעלה (1,500 ש"ח ל-13 מפגשים). בסדנא ילמדו הבנות טכניקות תפירה (ביד ובמכונה), יצירת סקיצות, יתנסו בריקמה, אריגה, צביעת טקסטיל, הדפסה וציור על בד. עד עכשיו נערכו גם סדנאות בנות חמישה ימים לילדות בגילאי 8-14, ובה עיצבו הבנות בגד אחר מדי יום.

במהלך השנה האקדמית הקרובה, מציעה לוי מסלול תלת שנתי שכולל לימודי סטיילינג, יזמות עסקית ועיצוב תלבושות ואביזרים לעולם התיאטרון, המחול, האופרה, לווידאו ולקולנוע. במהלך השנה השלישית ישלחו התלמידים לסטאז' אצל בעלי מקצוע פעילים בתחום.

סביב בית הספר יש באז ואנשי מקצוע בולטים מגיעים אליו כדי להעביר ביקורת עבודות לתלמידים.

אוונגרד באזור התעשייה

בשנים האחרונות, הצליחה לוי להציב אלטרנטיבה אמיתית לבתי הספר המסורתיים ללימודי עיצוב במה ואופנה. אם בראשיתו נתפש בית הספר ככתובת לכל מי שלא עמד בתנאי הקבלה של שנקר, הרי שהיום יש לא מעט סטודנטים שניגשים קודם כל אליו. מלבד האינטימיות שמספק בית הספר הקטן (שנמצא בלב אזור התעשייה של תל אביב, "באזור הצווארון הכחול", כהגדרתה של לוי), בגלל שהלימודים נערכים רק פעמיים בשבוע, סטודנטים יכולים להרשות לעצמם ללמוד בבית הספר ולעבוד במקביל.

"כשישבתי בוועדות קבלה לסטודנטים חדשים בשנקר", היא מספרת, "ראיתי לא מעט אנשים שחשבתי שצריך לקבל והסבירו לי שהם לא מתאימים. היום אני מקבלת אותם לבית הספר שלי. טווח הגילאים מגוון. הם לא נשלחו ע"י ההורים לקבל תעודה, יש להם את התשוקה לדבר. הם סטודנטים שנפלטו ממערכות חינוך, אנשים עם אנטי למסגרות לימודיות, אנשים שמחפשים קריירה שנייה. זה מה שעושה אותם לאחרים ומיוחדים".

לוי היא בוגרת המדרשה בבית ברל שעוסקת בעשרים השנים האחרונות בעיצוב במה ותלבושות לעולם התיאטרון, המחול, הפרסום והאופנה. היא לימדה גם בבתי ספר לאמנות ולאופנה – בצלאל, שנקר, ויטל וקלישר. "הרגשתי שבמפגשים הקצרים עם הסטודנטים אי אפשר להגיע לתוצאות עמוקות", היא מספרת, "פניתי ללאה פרץ, שניהלה את המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר והצעתי לה לפתוח מסלול לעיצוב במה. פתחנו מסלול לתלמידי שנה ג' ו-ד' ואפשרנו לתלמידי חוץ להצטרף. המסלול גדל והתפתח עד שהנהלת שנקר הציעה לי לגדול למסלול אקדמי של ארבע שנים לתואר ראשון או להתקפל ולעזוב.

"התמקצעות בעיצוב מצריכה המון פרקטיקה ושעות התנסות ומסלול אקדמי פשוט לא מאפשר את זה. היה ברור לי שאני צריכה למצוא מקום אחר ולפתוח בית ספר משלי כדי שאוכל להמשיך ולפתח את השיטה שפיתחתי. השיטה מבוססת על לימוד עצמי תוך התנסות בפרויקטים מעשיים הקשורים בבמה. לא מעניין אותי להעביר ידע, אני מנסה לתת לתלמידים גב לגלות את עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully