וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקשק את פריז

26.7.2006 / 23:07

אליכס מלכה, צלם האופנה הצרפתי המוכשר והמקושר חתום על בוק מרהיב, קובע ועמוס, שיצר תוך 5 שנים. חוץ מזה, הוא בעד צה"ל

צילומי האופנה של אליכס מלכה (Alix Malka), צלם יהודי יליד צרפת שמסתובב עם תליון של חיל האוויר הישראלי ודואג להגיע בכל קיץ לבקר את משפחתו בחיפה, הם לא אחת עוצרי נשימה. יש בהם צבעוניות חסרת גבולות, ראייה אסתטית בעלת מעוף גדול וסגנון אישי מגובש וקשה להעתקה. מלכה הוא דמות כריזמטית ושוצפת בעלת הספק אדיר. הוא פעיל כצלם אופנה רק חמש שנים אבל האתר שלו כבר גדוש בכמות גדולה של שערי מגזינים עולמיים נחשבים שכבש ובהפקות אופנה מלוטשות, מורכבות ומרהיבות שלו. הוא כריזמטי כשם שהוא מוכשר וקורותיו עד היום יכולים לשמש בסיס משובח ל"פרט א-פורטה", הבא של רוברט אלטמן או לסרט הפאשן שיגמור בקופות על "השטן לובש פראדה".

מלכה למד עיצוב אופנה בגיל 19 בפריז, אליה עבר מעיר הולדתו מרסיי. את הסטאז' הוא עשה בבית האופנה הצרפתי הגדול והפרובוקטיבי לזמנו, טרי מוגלר. די מהר הוא הבין שהוא לא מעוניין להמשיך בחדר העיצוב ועבר למחלקת יחסי הציבור של בית האופנה. אחרי תקופה הוא הפך לארט דירקטור הראשי של בית האופנה ובהמשך ליד ימינו של מוגלר עצמו.

כל ההחלטות בבית האופנה הגדול של מוגלר עברו תחת ידיו באותה תקופה ומעמדו הפך אותו לדמות מרכזית בעולם הגלאם הפריזאי. מדונה עזבה באמצע את המסיבה לרגל צילומי הקליפ שלה ארוטיק והגיעה לחגיגת יום ההולדת שלו, דיאנה רוס נתנה לו לשכנע אותה לעלות על בימת תצוגה, בגילה הבשל, בבגד גוף סגול וג'ורג' מייקל ביקש שיביים עבורו את הקליפ "טו פאנקי" ואז יצר דרמה סוערת סביב השליטה בקריאייטיב, שהגיעה עד לכדי הזמנת שוטרים לסט. ואם כבר דיוות, הוא חתום גם על צילום עטיפת הסינגל "דיווה" של דנה אינטרנשיונל.

בעבר אליכס אף הגיע עם טרי מוגלר לביקור בישראל ובאחת הפעמים אף הביא איתו את ז'אן פול גוטייה, חברו הקרוב של הבוס. מההיכרות יצא שגוטייה היה הראשון שנתן צ'אנס לדודתו של אליכס, הדוגמנית גדולת המימדים – סטלה עמר.

מתחרה בעצמו

אחרי שמלכה הבין שחלומו הגדול הוא לצלם, הסכים מוגלר לתת לו כפרוייקט ראשון, לצלם את קמפיין הבית שלו ופרגן גם בהמשך, עד שמלכה עזב ופתח חברת הפקות עצמאית להפקות אופנה בעיקר, שהלקוח העיקרי שלה נשאר מוגלר. כשעבר לניו יורק מלכה קיבל קמפיינים של לקוחות גדולים בינהם H&M, ברני'ס ומארק ג'ייקובס אבל החליט לחזור לפריז ולהמשיך את הקריירה משם. הוא כבש את השערים שלvougue וה- FLAIR האיטלקי והמשיך עם קמפיינים ללקוחות גדולים כמו גיי לארוש, הלנה רובינשטיין, מייבלין, לוריאל ועוד. כותב שורות אלה מכיר את מלכה עוד מפריז והוא חותם שמדובר בפצצת כישרון ואנרגיה בלתי מצוייה.

תאר את סגנון החיים כצלם אופנה?
"אחד הדברים הקשים בתחום הזה הוא השינוי התמידי. תמיד יש שינויים ותמיד צריך לדעת לגלוש על הגל הנכון. תמיד דימיתי את זה לגלישה, אתה חייב תמיד לדעת איזה גל לתפוס ועל איזה גל לא לעלות. מבחינת תחרותיות, התחרות היחידה שיש לי היא עם עצמי, זה אומנם נשמע מצחיק אבל ככה זה, אני תמיד מנסה להשיג את עצמי, כלומר את העבודה הקודמת שעשיתי. אף פעם אני לא מרוצה ותמיד שואף לטוב יותר. אני לא רוצה להישמע שחצן אבל העבודה שלי היא מאוד אישית, לא משהו מסחרי שאפשר למצוא בכל מקום, לכן אני גם לא משווה את עצמי לאחרים".

מתי לאחרונה שיכנעת לקוח מסחרי ברעיון שהאמנת בו?
"ברוב המקרים זה קרה אם לא בכולם. אבל לרוב זה עובד בצורה כזו שהלקוח מסתכל בבוק העבודות שלי, רואה את הסגנון ואם זה מתאים לו אז הוא פונה אליי. יש לי סגנון מיוחד משלי יש לי את החותמת האישית שלי ואם זה מה שמתאים ללקוח אז הוא פונה אליי ומבקש לעבוד איתי".

יש פנטזיה מקצועית שעוד לא הגשמת?
"כל צילום הוא פנטזיה עבורי, כל צילום זה משהו חדש שעדיין לא עשיתי ושונה מקודמו, אני רק 5 שנים בתחום ועשיתי הרבה אבל יש עוד המון דברים שאני אעשה. האמת שהחלום הכי גדול שלי זה להוציא לאור ספר עם צילומים שלי ואני מאמין שבעתיד אני אמשיך לבימוי סרטים כי זה משהו שתמיד היה בגדר פנטזיה בשבילי".

איזה פנטזיות הגשמת?
"כל צילום שאני יוצר הוא פנטזיה שלי. הכל מתחיל תמיד כויז'ן שאני רואה ואני רוצה לפתח".

יש לך טיפים לצלם המתחיל?
"לא תמצא חוברת הדרכה עם חוקים לצלם המתחיל. כל אחד עובר בדרך שלו את הטעויות שלו ולומד מהן. אחד יכול ללמוד שנים ולא להצליח ואחד אחר יכול שלא ללמוד ולהיות הצלם מספר אחת בעולם זה הכל אישי".

הכימיה עם הדוגמנית

רוב צלמי האופנה הם גברים. מה הסבר שלך לזה?
"אני חושב שזה לא תקף רק לגבי האופנה, אני חושב שכמעט בכל תחום שתסתכל תמיד יש איזהשהו רוב גברי. אבל לגבי צילום אני חושב שזה קורה כי לגברים יש איזו פנטזיה על האישה המצולמת, על הדוגמנית ולכן יותר קל להם להוציא את מה שיש להם בראש, אל הפועל".

מי הבנאדם הכי חשוב בעינייך על הסט חוץ מהצלם? הדוגמנית?
"אם אין קליק בין הדוגמנית לצלם זה ממש גרוע ויכול להרוס את כל הצילום. חשוב שהצוות הגדול שעל הסט יעבוד טוב ביחד אבל בסופו של דבר זה קם ונופל על הכימיה בין הצלם לדוגמנית. הצילום הוא הרגע שבו שניהם מתחברים ואז יוצא דבר מופלא, בלי הכימיה הזאת הצילום לא יראה מושלם".

אם אני רוצה להיות צלם אופנה, הדרך הכי טובה להתקדם היא להתחיל בתור ע.צלם?
"לא מדוייק. יש אנשים שכבר 15 שנה הם עוזרי צלם. הם התחילו בתור עוזרים ונשארו עוזרים. זה הכל תלוי בבן אדם, באישיות שלו, במה שהוא מביא מעצמו. אם יש לו כישרון וכריזמה והוא מוכן לעשות הכל בשביל להצליח, אז זה יקרה, אם לא הוא יישאר עוזר צלם כל חייו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

איזה צילום הכי הרשים אותך בזמן האחרון?
"יש צילום של מדונה שסטיבן קליין צילם לפני 3 שנים שעבורי זה הצילום הכי בלתי נשכח שראיתי. מדונה משחקת שם לוליינית בקרקס ועוברת מההפקה תחושה של פנטזיה, של משהו לגמרי לא אמיתי. הכל מרגיש כמו העולם של סטיבן קליין ואי אפשר לפספס את חתימת היד שלו. מסגרתי את כל הפקת האופנה הזאת אחרי שהיא התפרסמה ותליתי במדרגות בבית שלי" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully