וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהג'ינס יסבול

רותם רוזנטל

30.7.2006 / 8:13

חברת בלו לוק הוותיקה מוציאה ליין חדש שכולו ג'ינסים וחולצות עם דוגמאות של קעקועים. פחות כואב, יותר כביס

כשדודו קדוש (29), בן למשפחת יצרני מותג הג'ינס הוותיק "בלו לוק" חזר מארה"ב עם הרעיון לשבץ דוגמאות של קעקועים על הג'ינסים והחולצות של החברה המשפחתית, הקדושים הבינו שהם עלו על משהו. כאנשים מאמינים שנמנעים מקיקעקוע הגוף, הם ידעו שהפטנט יכול לקרוץ ללקוחות רבים.

לאנשים מאמינים אסור כידוע לקעקע על הגוף, אבל על הבגדים זה משהו אחר. זה לא שהקדושים רצים עכשיו לקעקע גולגלות על טליתות. הם רחוקים מלהשתייך לזן האדוק של יראי שמים ואין להם בעיה לייצר ג'ינסים נמוכים שמדיחים בחורים ובחורות לחגיגות של חטאים משותפים, אבל בואו נאמר שמדובר בבגדים שמגיעים אל הלובש עם ברכה.

"זה לא גימיק", טוען קדוש, "אלה בגדים שיהיו טובים לכל החיים. אופנת הקעקועים היא לא טרנד חולף והיא לא הולכת להיעלם. לא מהגוף ולא מהבגדים. בכל עונה הדימויים שלנו ילכו ויתפתחו ויושפעו מעוד ועוד מקורות. אנחנו ניזונים כל הזמן מדברים חדשים. מקעקע אמר לי שעד שנת 2010 80% מאנשי העולם יהיו מקועקעים".

חדר התצוגה של חברת "בלו לוק", שנפתח לפני חמישה חודשים בדרך אילת שבדרום תל אביב, הוא נעים ומוקפד ועומד בניגוד כמעט מוחלט להמולת רכבי הספקים שגודשים את החנויות הסיטונאיות שבחוץ. חצי מהחנות הרחבה מוקדש למותג "בלו לוק" הוותיק והחצי השני לפורטי 7.

על הג'ינסים והחולצות הנבחרים שבחנות רקומים ומודפסים מוטיבים וציורים שרואים לרוב מקועקעים על איברי גוף: פיות, נשרים, לבבות עם חיצים ועוד. הגזרות של הגופיות, הג'ינסים, החולצות המכופתרות, חולצות הפולו והטי-שירטים, נקיות ולא מתיימרות. המוקד הברור הוא המשחקים בצבע ובפרטים.

בצד האחורי של החנות מחסן ענק של ג'ינסים ובו יושבים תופרת, גבי קדוש - אביו של דודו ומעצב הג'ינסים של בלו לוק, יחד עם אחיו ציון, שהקים יחד איתו את העסק ב-69'. במשרד הסמוך למחסן יושב גבריאל, מנהל השואו רום שהוא הבן של ציון. זה הגרעין הקשה של העסק, דור המייסדים ודור הבנים. משפחת יואינג של דרך יפו.

קדוש היה אחראי גם להפקת קטלוג המותג החדש, שצולם במועדון ההיפ הופ התל אביבי-סליזי - הג'י ספוט. את המועדון עיצבו כחנות קעקועים לרגל ההפקה, העמידו בכניסה שומר מאיים, לבוש שחורים, עם שיער ארוך, והכניסו לפריים מקעקע. הדוגמנים והדוגמניות יושבים מולו והוא מקעקע להם דווקא את הבגדים במקום את האיברים. התוצאה יצאה מרעננת ומעניינת אם כי קצת עמוסה לפרקים.

צפו להעתקות

קדוש נחשף לאופנת הקעקועים בארה"ב, שם חי לתקופות, בחמש השנים האחרונות. הוא פגש ערב אחד במועדון את סמואל סוקובסקי מלוס אנג'לס, מעצב בעל מותג צעיר שנמכר בשני בוטיקים בברודווי. קדוש התחבר איתו מיד, נכנס איתו לשותפות והחל לייצר את הבגדים בסין, הודו וטורקיה. לאחרונה, החליט קדוש להיפרד מסוקובסקי ולקחת את סגנון הדימויים אל הרטרו והאולדסקול, אל קעקועי הנשרים והעיטורים גיאומטריים הרכים, הצבעוניים והמעוגלים שעיטרו את זרועותיהם הרחבות של רוכבי הארלי בארה"ב של שנות ה-60' וה-70'.

החיבור של משפחת קדוש לעולם האופנה התחיל אחרי מלחמת ששת הימים, כשהחברה הישראלית נכנסה לאופוריית השפע. יהודה, אחד מתשעת האחים, הקים את "קדוש", חברה קטנה לייצור ג'ינסים. אחיו גבי וציון, עבדו איתו ולמדו תוך כדי את תחום העיצוב. "באותה תקופה", חוזר דודו אל המיתולוגיה המשפחתית, "מלחים ויורדי ים היו מגיעים לנמל חיפה ומעיפים ג'ינסים מהאוניות לסוחרים שעמדו בנמל. אם רצית ג'ינס, היית צריכה לחכות חצי יום בתור, בנמל. המון ג'ינסים הציפו את הארץ והביקוש רק הלך ועלה".

אחרי שנתיים, גבי וציון עזבו את יהודה ופתחו את "בלו לוק", שייצרה ג'ינסים בגזרה קלאסית וגבוהה עד מידה 66 וייצאה אותם לגרמניה ולארה"ב, כפי שהם עושים עד היום. גם אמו של דודו בעסקי האופנה והיא בעלת הבוטיק "איטה" ברמת אביב. בזמנו, בלו לוק היו מייצרים גם ג'ינסים לקסטרו עד שאלה החלו לייצר לעצמם ונחשבו לאחת מחברות הג'ינסים המובילות בארץ.

ההיעלמות שלהם מהעין הציבורית החלה לפני כמה שנים, בגלל מחלה של אחד האחים, אבל עכשיו הם חוזרים עם רגל איתנה על הגז והרבה תקוות במותג החדש שלהם: פורטי 7, שמכניס רוח חדשה של מגניבות בעסק. אם האחים הגדולים גבי וציון לא האמינו בשיווק ותמיד סמכו בעיקר על הנאמנות של הלקוחות הרי שהדור הצעיר של המשפחה כבר מתחבר לכללי המשחק החדשים בשוק. אם מצרפים את הרעיון העיצובי השווה, עם הגזרות המאופקות והמחירים הלא גבוהים במיוחד, נראה שיש פה סיכוי לא רע לפריצה. אולי הראל ויזל מפוקס לא יקנה אותם מחר, אבל קשה להאמין שהחקיינים הזריזים שבשוק ימנעו מהעתקות.


בלו לוק, אילת 47 תל אביב 03-5173678, 8:00-18:00
מחירי פריטים של המותג פורטי 7: ג'ינסים – 350-450 ש"ח, חולצות – 110 ש"ח, גופיות – 80 ש"ח, חולצות מכופתרות – 135 ש"ח (המחירים לפני הנחות, ניתן להשיג את המותג בחנויות אופנה ברחבי הארץ).
ג'ינסים של בלו לוק: 300-350 ש"ח (ניתן להשיג גם בחנויות אופנה ברחבי הארץ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully