וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק בעין

רותם רוזנטל

6.8.2006 / 0:14

בין החנויות האישיות, השוות שברחוב טשרניחובסקי התל אביבי, המתפתח, קורצת חנות הסינרים והתיקים של אליס וגלית

לרחוב טשרניחובסקי התל אביבי מתנקזות בשנתים האחרונות חנויות עם טאץ' אישי. לא רחוק מ"אשת חיל" החנות המוצלחת לבגדי יד שנייה ומהחנות החדשה סקץ' בוק לספרי עיצוב, עוצר את הולך הרגל חלון הראווה של "15" חנות שהיא גם בית מלאכה, השייכת למעצבות גלית אורן ואליס בילס. מחלון הראווה רואים סינר מטבח שעליו צילום של ג'ונגל עם צילומים פראיים של חיות סאפארי, תיק עם צילום קלוז אפ אינטימי של פרה מזווית לא צפוייה ועוד. בתוך החנות יושבת בחורה ושוקדת על מכונת תפירה.

בתוך החנות עשרות תיקים שעיצבה אורן, לצד הסינרים ותיקי התינוקות המשוכללים של בילס, שנפתחים למשטח החתלה וגגון. את רוב החנות מאכלס שולחן עבודה גדול שבו הן חולקות מאמצע יוני. אפשר להעביר כאן שעות בחיטוט בתיקים ובבהייה בסינרים המקסימים.

הסגנון הרך של אורן מגוון ואין כמעט אף תיק בחנות שדומה לבן דודו. היא יוצרת תיקים משולבי תמונות מפי.וי.סי, תיקי קוביות בהשראה יפנית, תיקי בד צבעוניים והיא לא מפספסת כמעט אף סטייל. קשה שלא לרצות לצאת מכאן עם לפחות שלושה תיקים שונים לגמרי. הסינרים של בליס הם המתנה המושלמת, גם להורים הבשלנים וגם לילדים ולתינוקות השבעים שלהם. תיקי ההחתלה שלה פונקציונליים, מוצלחים וגם נראים נפלא.

בדרך לנחלה

"נפגשנו לפני שנתיים" מספרת אורן "כשאליס פרסמה הודעה והציעה את כישוריה כתופרת. אחרי שנה נפגשנו כשמכרנו בנחלת בנימין והתחלנו לדבר על הרצון שלנו להפסיק ליצור בבית. שמענו שהחנות הזו התפנתה, ראינו את הפוטנציאל שלה והחלטנו ללכת על זה. שיפצנו אותה לבד במשך חודשיים ומאז אנחנו כאן". במקביל הן גם מוכרות בדוכנים הקבועים שלהן במדרחוב נחלת בינימין.

אליס בארץ הגזרות

אורן עסקה עד לאחרונה בתחומים אחרים לגמרי. היא למדה חינוך מיוחד ופילוסופיה לתואר ראשון ולימדה בבית ספר לחינוך מיוחד במשך תשע שנים. "לפני ארבע שנים, החלטתי לתפור לעצמי תיק ותפרתי לי גם כמה בגדים. התגובות היו מאוד חיוביות וכשיצאתי כמה חודשים אחרי כן לשנת שבתון, החלטתי לעצב עוד תיקים. לפני שנה החלטתי לצאת לחופשה ללא תשלום ולהשקיע את כל הזמן שלי בעיצוב".

בליס, אמריקאית ילידת ארה"ב, הגיעה לארץ לפני כמה שנים בעקבות אהוב שנישאה לו בהמשך. בארה"ב היא עבדה בעיצוב תפאורות לטלוויזיה, לקולנוע ולתיאטרון. בארץ היא תפרה עבור מעצבות וכשהפכה לאם החליטה ליצור לאימהות. "היא ארכיטקטית של צורות", מפרגנת השותפה בחיוך. הציור הענק של עליסה בארץ הפלאות בין הקיר לתקרה אומר הכל: זו ממלכה קטנה, מבולגנת וצבעונית של שני כישרונות שמגששים את הדרך.

15, טשרניחובסקי 15, תל אביב, 050-6892656
א'-ה': 10:30-19:30, ו': 9:00-16:00
מחירים: תיקים: 35-350 ש"ח, תיקי תינוקות: 250-280 ש"ח, סינרים: 30-45 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully