וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו של באז

רותם רוזנטל

6.8.2006 / 12:59

חנות בגדי המעצבים התל אביבית "רותי" היתה עד עכשיו סוד שמור בקרב בנות סטייליסטיות ולא משתפות. לא עוד

פעם בכמה זמן נפתחת חנות בגדים מוצלחת שנשמרת כסוד מחתרתי של חבורת בחורות מצומצמת שנהנית לא לשתף אחרות בתגלית. זה בדיוק מה שקרה עם "רותי" ובהתחלה באמת שיתפנו פעולה כדי לעשות בילד אפ למסתוריות של החנות. אבל הגיע הזמן לפמפם את "רותי" לציבורים גדולים יותר.

לחנויות ה"סודיות" יש בדרך כלל מיקום לא צפוי, בעלים עם נסיון עשיר בתחום, עיצוב מוצלח וקו אישי מובחן שניכר בבחירת הדגמים. "רותי", שנפתחה כבר לפני שבעה חודשים בשד' ח"ן, עונה על כל הקריטריונים.

את רותי לא פמפמו באירועי יח"צ מתוקשרים. כמעט ולא זכרנו אותה עד שלאחרונה ציינו בפנינו את שמה שוב ושוב בהקשרים שווים: האמן האקטיביסט אדם שר השיק אצלה את דגמי מותג בגדי האמנות שלו - Hood, אפשר להשיג אצלה דגמים של כמה ממעצבות גן החשמל גם בלי להרחיק עד למתחם (מיכל בסעד, נופר גלפז וזיקה), ואפשר גם לקנות שמלות קיציות ומשמחות של מותג הקז'ואל הלונדוני TFNC.

מרחיבה את הגבולות

את החנות שנמצאת בקומת קרקע פינתית אפשר לפספס בקלות, בעיקר בגלל שכנתה הצמודה, מסעדת "הכנאפה" שגונבת את תשומת הלב. "רותי" נמצאת באזור המעצבים של כיכר מסריק אבל מהצד. היא הצליחה להגדיר מחדש ולהרחיב את גבולות המתחם, שגובל בצד שקרוב יותר לעיריית תל אביב בחנות הסטודיו של עדו רקנטי.

"יום אחד עברתי פה בחוץ וראיתי שלט להשכרה", מספרת רותי נחום, הבעלים, "המקום נראה נורא, ג'יפה אמיתית, אבל ידעתי שכאן ורק כאן תהיה החנות. התחלתי את דרכי בעולם האופנה לפני 18 שנה במסריק, כשהגעתי לעבוד בחנות הקטנה שהיתה אז לברכה בראון בכיכר ומאז יש לי סימפטיה למקום הזה. נהדר בעיניי שהוא הפך למרכז".

מחוץ לחנות המרווחת, המעודנת והמוארת עומד שולחן בר שמחכה למבקרים. בחנות ניצבים דגמים של מעצבים שונים בקומה התחתונה, צמודים לקיר ובקומה העליונה מוצגים לראווה שלושת הדגמים של Hood. כל הרהיטים בחנות נבחרו בקפידה על ידי נחום, שנעזרה בחנות של בתה, מתי שחר, בעלת חנות הרהיטים והאביזרים "רטרו".

מלבד דגמי המעצבים נמכרים בחנות גם דגמים שרותי מעצבת בעצמה. "התחלתי לעצב רק כשפתחתי את החנות", היא מציינת, "מעולם לא למדתי אופנה, אבל אני אוהבת ונושמת את התחום כל חיי. בשבעת החודשים האחרונים למדתי את הקהל כאן, גיליתי שהוא אוהב דברים קלאסיים וסגנון מאוד נקי וגם העיצובים שלי מדברים בשפה הזו".

קפה? שמלה?

נחום ("לא משנה בת כמה") החליטה לפתוח את החנות אחרי שפרגנה לעצמה מנוחה מתמשכת מהתחום: "לפני שנתיים הבנתי שאני עייפה. עזבתי את הסטודיו של בראון, שם עבדתי במשך 18 שנה בשיווק, מכירות ויחסי ציבור ונחתי במשך שנה.

"נסעתי לטייל בעולם, ביליתי זמן עם הילדים ואז התחיל להתבשל אצלי הרעיון לחזור לעולם האופנה, אבל מכיוון אחר לגמרי. הבנתי שקצת מוקדם מדי להפסיק לעבוד לגמרי ולא לעשות כלום והיה לי גם ברור שאני לא חוזרת להיות שכירה ולכן הרגשתי שהאפשרות היחידה היא לפתוח חנות.

"זו החלטה בכלל לא פשוטה, בטח שלא בגילי, אבל אחרי שבעה חודשים אני מרגישה ממש טוב. אני אוהבת את הקהל, אני אוהבת את מה שאני עושה והחנות הפכה ממש לחנות שכונתית, בדיוק כמו שרציתי שיקרה. לקוחות באות לשבת איתי ולשתות קפה על השולחן בחוץ וכולן מדווחות על ההרגשה ביתית וחמימה".

רותי, שד' ח"ן 59, תל אביב
א'-ה': 10:30-20:30, ו': 10:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully