וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיות הנקה אורגניות ישראליות

רותם רוזנטל

9.8.2006 / 13:59

בעלת חברת ההלבשה התחתונה הישראלית מוניקה, מזהירה מפני הצבעים הכימיים שבבגדים ונהנית מתו תקן אירופאי

חברת מוניקה המקומית מעצבת ומשווקת הלבשה תחתונה לנשים אחרי לידה כבר ארבע שנים. לבעלת החברה, הניה שמעוני, יש בטן מלאה על תעשיית הטקסטיל. לדבריה, מוצרי הלבשה תחתונה ובגדי תינוקות עלולים לפגוע בלובשים אותם: "נשים לא מבינות שבצביעת הטקסטיל מעורבים חומרים רעילים שעלולים לגרום לאלרגיות במקרה הטוב ולסרטן במקרה הרע. בארץ לא מדברים על הסכנות הכימיות של הטקסטיל וזה עוד יתפוצץ לנו בפנים.

"עד היום לא ממש פרסמנו את המוצרים שלנו. עכשיו, עם צאת הקולקציה החדשה החלטנו שהגיע הזמן להתריע בפני נשים שהן מקרבות לגוף שלהן ושל התינוק שלהן חומרים רעילים בלי לחשוב על כך פעמיים. הצבע הטבעי של בד שיוצר מכותנה הוא אפור. מעצבים וחברות מוסיפים לבד צבעים בתהליך כימי וכאן מתחילה הבעיה.

"החומרים הללו עלולים ליצור נזק חמור בעיקר לתינוקות וגם לאמהות. כשהייתי מרצה על חזיות הנקה בביה"ח בילינסון, ראיתי המון נשים שסובלות מאלרגיות ולא מבינות שהגורם לכך הוא הדבר שהכי קרוב אליהן – הבגדים התחתונים".

באישור מכון תקנים אירופאי

שמעוני מספרת שחזיות מוניקה עוברות בדיקות במכון Oeko-Tex האירופאי, שמעניק תו תקן אורגני למוצרי טקסטיל: "הכותנה שלנו גדלה בתנאים אורגניים בשוויץ, כלומר שהיא אינה מרוססת. בשוויץ גם מייצרים ממנה את הבדים ואלה נצבעים בצביעה לא רעילה, לפי תקני המכון".

מכון Oeko Tex הוא שיתוף פעולה גרמני-אוסטרי ונוסד בציריך. בסוף שנות ה-80' פיתוח המכון שיטת בדיקה לטקסטיל שמדרגת כמויות של חומרים מזיקים. עד 1991 הכשיר המכון עשר חברות אירופאיות לערוך את הבדיקות. חזיות ההנקה של חברת מוניקה הישראלית, עומדים בסטנדרטים של המכון והחברה מחזיקה בתו התקן שלהם.

מחירי החזיות מכותנה אורגנית הם סבירים: 109-129 ש"ח
ניתן להשיג בסניפי שילב, אינטימה, דונה ויקטוריה, המשביר 365 ברחבי הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully