וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמדדו בבית

רותם רוזנטל

10.8.2006 / 15:58

האתר פרינטמול מעלה הדפסי מעצבים ומעביר את החולצה, התיק וכיו"ב המודפסים ללקוח. כך מנהלים שוק בלי חנויות

בימים אלה, חלק גדול של האוכלוסיה לא מסתובב ברחובות ועושה שופינג ולא מעט מעצבים איבדו קשר עם הקהל שלהם. סוג של פיתרון למצב הוא האתר פרינטמול, שמאפשר למעצבים לפרסם הדפסים המיועדים לחולצות, תיקים, ספלים, פדים לעכבר וסטיקרים ומעביר את התוצר הסופי ללקוח תוך שלושה ימי עבודה.

פרינטמול הוקם ביוני 2004 על ידי זיו פוגטש ודרור דליות - צמד מפתחי אינטרנט. האתר מאפשר לכל מי שרוצה לעצב הדפסים להעלות את הקבצים לאתר, לקבוע מחירים ולהירגע. צוות האתר הוא גם זה שמטפל בהזמנות ומעביר את ההכנסות למעצבים.

גם אם סתם בא לכם להדפיס על חולצה או על פאזל, נניח, את התמונה של החתול ההיפראקטיבי שלכם, אין שום בעיה. מעלים את הקובץ לאתר ומתחילים בתהליך ההזמנה. לדברי החברה, כל מוצר נבדק ידנית לפני שהוא נשלח אליכם ואפשר להתחרט ולהחזיר תוך שבוע.

באתר אפשר למצוא הדים לכל מה שקורה ברחוב ולהיתקל בכל מה שמתקיים מחוץ למיינסטרים: גרפיטי שבלונות מחתרתי מרחבי תל אביב, איורים של אמנים מתחילים, טפטים לנייד שקוראים: "די למלחמה בעוני, תילחמו בעשירים!", דימויי קומיקס מהפנזין המנוח "סטיות של פינגווינים", הצהרות אהבה מעוצבות, ססמאות של צמחוניים, הדפסים של אנונימוס, ספל עם גיבור האנימה הלוהט דרגון בול זי ומה לא, בעצם.

שלטון האינטרנט

הפורמט של האתר מתבסס על המודל של Cafepress האמריקאי, שהוקם ב-1999 ומשרת כיום כ-2.5 מיליון חברים רשומים. המטרה המוצהרת של האתר היא לעודד אנשים פרטיים ליצור, לקנות ולמכור מוצרים שונים דרך הרשת. נכון להרגע, ב-Cafepress יש 35 מיליון פריטים שמוצעים למכירה.

כשפרינטמול הוקם, הצהירו המייסדים כי הם מנסים להוציא את תרבות הרשת למציאות שאיננה מקוונת. אם יותר ויותר אנשים יראו ביומיום דברים שראו גם ברשת, הם אמרו אז, האינטרנט ישתלב ביתר קלות בחברה ומעמדו כמדיה מובילה רק יתחזק. צדקו, האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully