וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח שמאחורי המברשת

שני פישר

20.8.2006 / 12:15

למאפרת אונדין פז יש את השם הכי יפה, הרזומה הכי מקצועי ועצה נועזת למשתמשת הבייתית: ערבבי מייק אפים שונים להנאתך

אונדין (דידי) פז היא מאפרת בעלת ערך אינטלקטואלי מוסף. במהירות רבה היא מנתבת את נושא השיחה מליפסטיקים וצלליות לכוכבות קולנוע של שנות ה-40 והאופנה של שנות ה-60. במרוצת השנים היא רכשה כמויות גדולות של ידע וחשוב לה להעביר את הידע הלאה. בין קמפיין להפקת אופנה, משמשת דידי גם כמורה בכירה בבית הספר לאיפור של איל מקיאג'. את התחום היא מגדירה כ"מקצוע שלי, האמנות שלי, ממש לא רק התחביב שלי. על הסט אני לא רק 'מאפרת', אני בטראנס".

פז היא מהמאפרות הותיקות בארץ, היא עובדת בתחום כבר כעשרים שנה וברקורד שלה, מלבד קמפיינים לקסטרו ולגוטקס, השתתפות בתכנית המהפך והפקות אופנה בינלאומיות בינהן לdutch magazine. היא איפרה בהזדמנויות שונות את פיל קולינס, טיירה בנקס, ורוברט סמית'. בין עבודת האיפור המקומיות והזכירות שלה: הפרסומות הראשונות ל"תפוזינה", הפרסומת ל"Nestea" עם ויק, הקליפים של נועה תשבי והקליפ "דיווה" של דנה אינטרנשיונל.

טלוויזיה בלונדון

איך היית מגדירה את סגנון האיפור שלך?
"אני אוהבת הוט קוטור ואלגנטי אבל עם טוויסט. אוונגרד קלאסי".

מה דעתך על ריבוי בתי הספר לאיפור בארץ?
"כדי להיות מאפר טוב לא מספיק רק לדעת לאפר, צריך גם להבין בתאורות, בקומפוזיציות, בפורמטים של צילום, צריך לדעת את ההיסטוריה של האופנה, לדעת מי הם האמנים הגדולים בתחום ובכלל ומהי תרומתם לאיפור."

דידי נולדה בניו יורק למשפחה בוהמיינית. אימה היתה רקדנית בלט במטרופוליטן אופרה ואביה היה צלם אופנה ופרסומות. שני המוחות היצירתיים האלה הם אלה שבחרו לקרוא לה אונדין (בת הים הקטנה בצרפתית) כילדה היא התרוצצה על סטים של צילומים ומאחורי הקלעים. כיוון שלפני עשרים שנה בקושי תחום האיפור המקצועי היה בוסרי מאד ובתי ספר בתחום בטח שלא היו, פז נסעה ללמוד איפור בניו יורק והמשיכה משם ללונדון לקורס מעמיק באיפור קולנוע וטלוויזיה. היא באה לשישה שבועות ונישארה חמש שנים. לאחר שרכשה ניסיון יקר מפז בלונדון, חזרה ארצה ונקלטה בתעשיית האופנה המתפתחת של תחילת שנות התשעים.

הישראלית מטופחת לכאורה

מה הבעיה של האיפור בארץ?
"יש רצון מאוד גדול בארץ ליצור ולהוכיח את עצמך אבל אין כאן מספיק יצירה ואין מספיק מקומות לבטא את עצמך".

דידי מודה שהחיים כמאפרת לא ממש רוויי נחת. "יש מאפרים פנטסטיים בארץ: נטאשה דנונה, ערן פאל, נמרוד פלד, עדה לזורגן, התחרות מאוד גדולה על מעט מאוד עבודה. הפרנסה בתחום נמצאת באיפור כלות, מה שאצל מאפרים מובילים בחו"ל לא בא בחשבון. אבל אני מוכרחה לציין שאני מפיקה המון סיפוק מלאפר כלות. יש משהו מרומם מאוד מלעשות אישה 'רגילה' להכי יפה שלה."

מה טרנד האיפור הכי מעניין כיום בעולם?
"המצב הנוכחי הוא אדיר, הכל הולך ויש חגיגה היסטרית של יצירתיות. אינ אוהבת את הרטרו לסוף שנות השישים."

עם אילו צלמים את אוהבת לעבוד?
"יש דור חדש של צלמים מדהימים ומוכשרים שאני מאוד נהנית לעבוד איתם: אלון שפרנסקי, יניב אדרי, עידו לביא ויריב פיין".

מי הדוגמניות המועדפות עלייך לעבודה?
"לאחרונה עבדתי עם זוכת העונה הראשונה של "הדוגמניות" ויקטוריה קצמן, ופשוט אין מילים. גוף ופרופורציות פנטסטיות, משמעת עצמית, היה תענוג לעבוד איתה. גלית גוטמן- מאה פנים לה. איפרתי אותה עוד כשהייתה בצבא, בתחילת קריירת הדוגמנות שלה, ואני מוכרחה לומר שהיא משתבחת עם הזמן. למירי בוהדנה יש יופי אלוהי ומודעות עצמית גבוהה ביותר. קרן זהבי (שמופיעה בדף הבית של האתר של דידי. ש.פ) היא דוגמנית קלאסית לקמפיינים של יופי ולאלכסנדה לוקין הצעירה יש לוק עכשווי שמאוד הולך היום".

מה הבעיה בהרגלי האיפור של המתאפרות הישראליות?
"האישה הישראלית הממוצעת היא או לא מטופחת או מטופחת לכאורה, משמע, מתאפרת יותר מדי ועם צבעים חזקים ונוקשים. הישראליות גם לא מטפלות בבעיות העור שלהן: הן לא דואגות לתזונה ולחשיפה נכונה לשמש. אישה עם מסקרה, גלוס וסומק זה נפלא, לא צריך יותר מזה."

על אילו מוצרים תמליצי לבנות ישראל?
"אני מאוד אוהבת את המסקרות של לוריאל ושל מייבליין. מייק אפים שאני משתמשת בהם הם של קליניק, אסתי לאודר, לנקום והלנה רובינשטיין. אבל הטיפ הכי טוב שאני יכולה לתת הוא לא לגבי מוצרים ספציפיים. צריך לנסות את החומרים, ללמוד אותם ולערבב ביניהם ומהערבוב מגיעות התוצאות הטובות ביותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully