וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות נעלים במקום דירה

ענת אור

22.8.2006 / 13:42

בחנות החדשה של קום איל פו התגלו נעלים יפות ונוחות והרצאה משובחת. מסתבר שהנעל של האישה היא בעצם הבית שלה

בשלישי, 15 באוגוסט, התקיימה מסיבת עיתונאים לרגל הפתיחה של חנות הנעליים הראשונה של "קום איל פו" ב"בית בנמל". חנויות נוספות ייפתחו בהמשך ברחבי הארץ.
סיביל גולדפיינר, הבעלים, הסבירה כי גם ההחלטה להיכנס לתחום הנעליים היתה, כמו כל ההחלטות של בית האופנה, פמיניסטית בחציה ועסקית בחציה. הרעיון עלה לה בחתונה שהיא השתתפה בה, כשהיא הורידה את העיניים וראתה שכל הנשים שרקדו בה היו נתונות בנעלי עקב גבוה, "וזה היה נראה לי כמו עונש".

היא החליטה שיש צורך בחנות שתיתן אלטרנטיבה לעקבים הדקים והלא נוחים. היא והעובדות ב"קום" שמו לב שיש חוסר בחנויות בהן אפשר למצוא נעליים גם נוחות וגם יפות ואופנתיות. המניע הפמיניסטי אם כך הוא לפטור נשים מה"עונש" שבנעליים לא נוחות. המניע העסקי הוא לתת מענה ללקוחות בית האופנה, שהן לרוב נשים עסוקות שזמנן יקר, ולהציע להן גם נעליים לצד הבגדים, תחת קורת גג אחת.

בחנות הנעליים, המעוצבת להפליא שיצרה מעצבת הבית לימור רוזנר-מוג'ה, נשמר דיסוננס נפלא בין טאפט בסגנון של לאונג' קולוניאלי בדוגמה מוגדלת לבין קונסטרוקציות של קירות גבס. על המדפים נעליים של מותגים מיובאים, בעיקר מאירופה, בטווח מחירים 800-4,600 ש"ח.

לעשות תואר על סקס והעיר

המשתתפות באירוע הפתיחה זכו בהרצאה מאלפת, אם כי קצרה מדי, של ד"ר רוני הלפרן, מהחוג ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב, שכבר זמן מה חוקרת את נושא הנעליים.

הלפרן נתנה תקציר של הרצאה ארוכה הרבה יותר שבודקת את הסימבוליקה של נעליים בסיפורי אגדות. "מנעל הזכוכית של סינדרלה ועד המנולו'ס של קארי בראדשו" היא ניסתה למצוא מה יש בנעליים שהופך אותן לפטיש עבור נשים וגברים רבים. הלפרן מצאה שהסמלים "נעל" ו"בית" בסיפורים הללו "מכוונים באמצעות הנעל את התשוקה של הנשים לבית". כרטיס הכניסה לארמונו של הנסיך ב"סינדרלה" היא נעל זכוכית, שנשים שעשו את האודישן לא היססו לחתוך לעצמן אצבעות, כדי לזכות ולהיכנס לבית האולטימטיבי - הארמון.

לעומתן, בקצה השני של הסקאלה, נמצאת הדמות מן האגדות של ימינו, הנסיכה בראדשו, שהופכת לראשונה את היוצרות ובוחרת בנעל על פני הבית. באחד הפרקים של הסדרה, מזכירה הלפרן, מזדמנת לקארי האפשרות לרכוש את הדירה שהיא גרה בה, כשהיא מנסה להבין לאן הלך כל הכסף שלה ולמה היא לא יכולה לקנות את הדירה, היא מגלה שבמחיר שעלה אוסף הנעליים שלה היא היתה יכולה לקנות דירה במנהטן בלב שקט, "אני גרה בנעליים" היא מבינה פתאום. בראדשו לא מבכה את ה"בזבוז" ומקריבה את הבית לטובת הנעליים.

דוגמה נוספת שנותנת הלפרן מביאה חשק לשמוע כל היום הרצאות ואולי גם לעשות תואר שלם על "סקס והעיר". יש פרק שבו קארי מגיעה למסיבת לידת תינוק בסנדלים כסופות ויקרות ונאלצת להשאיר אותן בכניסה לבית לפי בקשת בעלת הבית שמעדיפה את האורחים שלה יחפים. הנעלים של של קארי נגנבות ובעלת הבית לא מרגישה צורך לפצות את קארי ועוד מוכיחה אותה על קניית נעלים כל כך יקרות שגורמות לתסבוכות כאלה.

הלפרן טוענת שמדובר באזכור של נעלי המכשפה מ"הקוסם מארץ עוץ", בראדשו מרפררת "We came from the east". כשנזכרים שנעלי הקסם של דורותי החזירו אותה הביתה בשתי הקשות של העקבים, ההקבלה של הלפרן בין נעל לבית נראית עוד יותר מסקרנת.
אז למי שבוחרות באמצע, בין האחיות של סינדרלה, שיקריבו את עצמן עבור נעל ובלבד שיזכו בבית, לבין קארי בראדשו ש"גרה בנעליים", מציעה החנות החדשה של קום איל פו את האפשרות לתמרן בין הבית לחוץ בלי לשבור את הגב.

חנות הנעלים נפתחת בבית בנמל ומשלימה את בניית הקומפלקס "בית בנמל" של קום איל פו. כרגע פעולות במתחם בית בנמל חנות התכשיטים, שתי חנויות האופנה- רדיקל, חנות הדגל של קום איל פו, מסעדת קום איל פו קפה ו"כולה"- ספא ומרכז עונג לנשים מבית קום איל פו.

נמל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully