וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוזר, תופר ומגהץ ב-27 שניות

רותם רוזנטל

24.8.2006 / 12:01

בן צעירי, התופר הכי מהיר במזה"ת, פורש מהמתפרה שהקים הסבא ציון החייט, והופך לעצמאי. הקלף המנצח: רעיה מהממת

סבא של בן, ציון צעירי, היה חייט בארמון של משפחת חוסיין בעיראק בתחילת שנות ה-30'. במשך שבע שנים הוא עמל על בגדי משפחת המלוכה. "זה היה בית סוהר", מספר הנכד בן, "המשפחה חיה בכבוד אבל אסור היה לו לצאת מהארמון". בשנת 1939 הוא החליט לברוח יחד עם משפחתו. הם עלו ארצה והתמקמו בשכונת התקווה. צעירי מצא חנות קטנה בקינג ג'ורג, קבע שלט "ציון החייט" ולימים המשיכו בתו ובנה את העסק.

"אחרי 15 שנה של עבודה אינטנסיבית במתפרה, החלטתי לפתוח עסק עצמאי", אומר בן, "סבא, שנפטר לפני שבע שנים, לימד אותי הכל. הוא היה יושב ליד מכונת התפירה, מדריך אותי ועוזר לי בכל שלב. המשפחה קיבלה את המעבר שלי באהבה. אמא שלי, אילנה, היא בעלת המתפרה היום והיא ממשיכה להפעיל את העסק עם שתי תופרות עצמאיות".

תכירו את התופרת הכי יפה בעיר

המקום של בן שונה מהמקום של סבא. צעירי הצעיר מטופח, שרירי ופוטוגני וכבר ישב וחילק טיפים על תפירה מהספה של אודטה. כוח החיזוק שלו היא הבחורה הכי יפה באזור כיכר מסריק, אישתו אתי, דוגמנית מבוזבזת, שבן הכניס לעניינים לפני כארבע שנים.

סימן ההיכר של העסק המשפחתי - המהירות הבלתי נתפשת של העבודה, מאפיינת גם את המקום החדש. עוד שני סמלים חזקים של העסק הם התקתקנות והתחושה הנעימה שיוצרים במקום אתי ובן; זוג בעל קסם אישי שיודע איך לעבוד. מה זה לעבוד - להריץ. אין מצב שלא מקבלים את התיקונים במקום ואין מצב שמחכים יותר מדי. כל העסק הזריז-יעיל הזה מתנהל אל מול עיני הלקוחות באופן שגורם למתבונן לחוש שהוא נמצא בתכנית ריאליטי עם הרבה אקשן, שאפתנות, קצב, מתח ואדרנלין.

הם נשואים כבר שש שנים ויש להם שני ילדים, בן חמש ובן שנתיים. כולם מתגוררים יחד בבית המשפחתי ביד אליהו. ההורים בקומה העליונה ובן ואתי וילדיהם בקומה התחתונה. חמולה.

במתפרה הקטנה והבהירה מתרוצצים בן (30) ואתי (26) בין הלקוחות למכונות התפירה ולמכונת הגיהוץ. הלקוחות לא מפסיקים להיכנס ולצאת ולהשפריץ על השניים מזלטובים על הפתיחה. אחת מגיעה מקרית אונו לתקן כפתור, שנייה מגיעה מיד אליהו כדי להצר מכנסיים.

"אנחנו הולכים אחריו ממקום למקום", אומר צבי גור אריה, שמגדיר את עצמו כיו"ר ועד הלקוחות, "אנחנו נאמנים לו ללא עוררין". איש חדשות שבדיוק נכנס לסדר מכפלת, ביקש להישאר בעילום שם ולהוסיף ש"הוא חבר, בנאדם ואיש מקצוע נפלא. אני מכיר אותו מאז שהוא ילד".

קומפלקס ניקוי, בילוי וסידקית

למה אתה אוהב את מה שאתה עושה?
"זה מה שאני יודע לעשות. סבא שלי לימד אותי את המקצוע ואני לא יכול לאכזב אותו, בעיקר אחרי כל הזמן והמאמצים שהשקעתי בעסק המשפחתי. עבדתי שם מחמש בבוקר ועד חצות במשך שנים ובקצב מהיר בטירוף. פעם אפילו מדדנו לי שיא של 27 שניות בסימון, גזירה, תפירה וגיהוץ. היה לי קשה לפתוח עסק חדש, נשחקתי מאוד".

מה מתקנים הכי הרבה?
אתי: "ג'ינסים".
בן: "עכשיו כולם מצרים את החלק התחתון של המכנסיים. הדרישות משתנות לפי האופנה. לפני שנה, למשל, כולם ביקשו להנמיך את הגזרה ולהרחיב לסן טרופז. גם חיילות מגיעות אלינו הרבה כדי לסדר את הגזרה של המדים".

מה הדבר הכי מעצבן שלקוח יכול לעשות?
בן: "אין דבר כזה. צריך רק סבלנות. הלקוח תמיד צודק".

מה החלום שלך?
"יש לי הרבה חלומות. אני רוצה לפתוח מתפרה עם חנות סדקית, מכבסה וניקוי ויבש ובית קפה. רציתי גם לפתוח בית ספר לתפירה. כרגע אני משקיע את כל הזמן בהקמת העסק החדש, אבל אני מאמין שהכל עוד יקרה".

קינג ג'ורג' 88 תל אביב 5220904 03, א'-ה' 7:00-18:00, ו' 7:00-12:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully