וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קר ולוהט

רותם רוזנטל

25.8.2006 / 9:21

שבוע האופנה בקופנהגן חשף סצינה אופנתית משקשקת. כפיים למעצב שהציג את בגדיו בערוגת ציצים מלאכותיים

שבוע האופנה בקופנהגן, שהסתיים ב-13 לאוגוסט, הוכיח שחשיבותה של האופנה הדנית בעולם רק הולכת ועולה. טוב, בכל זאת מדובר במדינה שמעסיקה סטייליסט במשרה מלאה עבור הפרלמנט המלכותי. שלושה מסכי ענק נתלו ברחבי העיר ותצוגות אופנה מושקעות חשפו לקהל הרחב את המראות של אביב 2007. בווג האמריקאי כל כך התלהבו מהעניין עד שהקדישו להם כתבה מיוחדת.

אין ספק שקופנהגן שופעת אופנה יצירתית. רבים מהמעצבים שפועלים בה למדו בחו"ל, לא חסרים מותגים מבטיחים ויש קולות שגם ממתגים אותה כמעצמת ג'ינסים מתחזקת. גם בתחום המגזינים קופנהגן שועטת במהירות קדימה, מה שיכול לתת מושג כלשהו על החשיבות שיש לאופנה בחיי התרבות המקומיים. בווג מציינים שבבירת דנמרק מתגוררים 1.2 מיליון איש ונדמה כי עבור כל אחד מהם יש מגזין אופנה מיוחד משלו.

בניגוד להיצע המייאש כמעט בישראל, בדנמרק יש לפחות שישה מגזיני אופנה נחשבים, Eurowoman הוא הראשון שבהם והוא נחשב לשמרני ביותר. מולו, בצד השני של הסקאלה, ניצב S בן השנה, שמתמקד באופנה עם אדג' פרובוקטיבי.

את שבוע האופנה יזמו אנשי מכון האופנה הדני, שהוקם ב-2005 על ידי תעשיית האופנה המקומית (שמונה בסביבות 500 מותגים). מטרת המכון היא לבנות רשת עולמית שתתמוך, תשווק ותדחף קדימה את האופנה הדנית. בצעד חכם, הם מספקים לאנשי התעשייה מכל העולם הזדמנות אלגנטית להציץ בסצינה הכל כך מרוחקת ומרתקת הזו.

הלנה כריסטיאנסן מפתיעה

"הלבוש שלך צריך לתמוך בדרכיך ובאמונותיך", קורא האתר של מאדס נורגארד, מעצב ואחת הדמויות החשובות בעולם האופנה הדני. נורגארד פתח בשנות השמונים חנות מקומית לבגדי גברים ומכר בה גם דגמים בעיצובו.

את תצוגת האביב שלו ערך נורגארד באזור כריסטיאניה, האזור ההיפי שמקדש שלום, אהבה וסמים קלים מאז 1971. התצוגה של נורגארד התבססה על אווירת פופ נוסח האייטיז וההפתעה הגדולה של התצוגה היתה דוגמנית העל לשעבר, הלנה כריסטיאנסן, בקאמבק מרגש.

כמו בכל שבוע אופנה, גם כאן היה תיק חובה שהפך לחביב הקהל: תיק קנבס עם הדפס גרפי בשחור ולבן, היי טקי ומתוחכם אסתטית כאחד של המעצב הלה מרדהל, בוגר סט. מרטינ'ס הלונדוני. חברת סוני כבר הזמינה מאה יחידות במהדורה מוגבלת בכדי לשווק אותם עם מכשירי הפי.אס.פי פלייסטיישן החדשים.

ציצים על מוטות

הכשרונות הצעירים של התחום נחשפו בתצוגה Designers nest (קן המעצבים), שנערכה בחסותה של הנסיכה מרי. השנה התמודדו על המענק הכספי לאורה ברואל שהציגה דגמים בהשראת לבוש סקנדינבי מסורתי וניקולין ליב אנדרסן, מתמחה לשעבר בג'ון גליאנו שהציגה קולקציה אסקפיסטית שחוזרת לילדות ולדמיון. אחד הדגמים הבולטים שהציגה היה סינר שעשוי מכפיות פלסטיק קטנות וצבעוניות שמיועדות לאכילת גלידה.

התצוגה הסוגרת של השבוע היתה מיצב יוצא דופן של הנריק ויבסקוב בן ה-34, גם הוא בוגר של סט. מרטינ'ס. ויבסקוב הציג את "קולקציית הציצים הגדולים והנוצצים" שלו, שהוצגה גם בפריז וברלין. האירוע, באופן די צפוי, משך אליו 2000 איש שגילו את ויבסקוב מתופף בבגדי שודד ים, בזמן שהדוגמנים שלו שוכבים בחליפות אלגנטיות בין מוטות ועליהם ציצים מתנפחים. אורית פוקס היתה משתלבת כאן יופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully