וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת המשובטות

ענת אור

26.8.2006 / 22:50

הטריקו גבוהת הצווארון ותפוחת השרוולים הפכה ללהיט הענק של הקיץ. TNT עשו אותה מהר יותר. זארה עשו אותה טוב יותר

"לכל החברות שלי יש כזאת" אומרת לי היחצ"נית של TNT אחרי שאני גומרת לתאר לה את החולצה שאני רוצה לכתוב עליה, ומאששת את זה שמדובר בחולצה שהיתה הלהיט ההיסטרי של הקיץ הזה. אני באופן אישי ראיתי עשרות ממנה רק בלב בתל אביב, לפעמים כמה ביום. "לחברות שלי יש אותה בעיקר באפור" ממשיכה היחצ"נית וכורה לעצמה בור בכלל בלי להיות מודעת לכך ש–TNT לא ייצרו את החולצה הזו באפור.

מדובר באירוע נדיר: לעתים רחוקות הופך פריט ללהיט שאתה רואה כל כך הרבה ממנו ברחוב, ועוד יותר נדירה היא העובדה שלמרות שראיתי ממנה המון זה לא נראה כאילו כולן לובשות מדים. החולצה המדוברת זו מזקקת את האופנה. היא כל כך מוצלחת כי היא תמצות של האופנה העכשווית. היא מאוד שקטה, סולידית כזו, אבל יש בה את כל המרכיבים שהם המילה האחרונה – שרוולים קצרצרים וקצת מנופחים, וולאן בגימור גס ואזכור לחזית חולצה שהיתה אופנתית בשנות החמישים. ראיתי את החולצה הזו משולבת בכל מיני לוקים והיא לא שעממה או נראתה אותו הדבר, ראיתי אותה בשחור, בחום שוקולד, בבז' וכמו שהעידה היחצ"נית של TNT המון באפור מלאנז'.

היה זה האפור שאותת לי שמשהו פה מוזר, כי ממש זכרתי שאין ל- TNT את הצבע הזה. כעיתונאית חוקרת ניגשתי למישהי ברחוב ושאלתי, היא הסגירה את מה שחשדתי בו, שלא כל החולצות שראיתי נולדו באותו מקום, הבחורה עם האפור מלאנז' אמרה שהיא קנתה אותה בזארה.

שמתי פעמיי למרכז הקניות הקרוב למקום מגוריי וגיליתי ששתי החברות מוכרות את אותה החולצה בדיוק, שאפילו ג'קי מהציור לילד לא היה מוצא כמעט הבדלים – מה שמסביר את הפופולאריות המטורפת שלה.

מי העתיק ממי?

ב- TNT היא נמכרה ב- 65 ש"ח בצבעים: שחור, שמנת, בז' וחום כהה. בזארה היא נמכרה ב- 80 ש"ח וכעת במבצע – 40 ש"ח, בצבעים: שחור, ורוד, לבן, חום ואפור. יפעת אברג'יל, מהמחלקה העסקית בזארה מעידה כי הדגם הזה נכנס לעשרת הבסט סלרים של קו אופנת הרחוב. היא לא רוצה להיכנס למספרים אבל "בכל החנויות היא נמכרה מאוד יפה, בכל הארץ".

גם TNT מדווחים כי החולצה היתה אחד הדגמים הפופולאריים ביותר העונה, ושלא היה להם מושג שגם בזארה נמכרת אותה החולצה בדיוק.

מירב מורבצ'יק-שטיינברג, מעצבת ב- TNT, מדווחת כי הדגם הזה הופיע אצלם כבר בחורף הקודם בגרסה ארוכת שרוולים, "תרגמתי אותה לקיץ, וגם לחורף הבא היא תמשיך עם שרוול ¾, החולצה הזו הולכת איתי כבר שלוש קולקציות". המעצבת מעידה כי החולצה היא עדיין להיט היסטרי והם הוציאו אותה בצבעים נוספים לעונת המעבר, לכן היא לא במבצע.

אברג'יל מזארה לא היתה מודעת באופן אישי לחולצה התאומה של TNT אבל היא לא מתרגשת לשמוע על הדופליקציה, "גם בחו"ל זה קיים, העתקות, תחרות וחיקויים, הרבה פעמים אנחנו מוצאים דברים דומים או קרובים. ברוב המקרים אנחנו הראשונים כי אנחנו מקבלים את הדגמים מזארה העולמית אבל אין לנו שליטה על העתקים". היא לא חושבת שזה פוגע במכירות, "לכל חברה יש את הייחוד שלה, את המיתוג שלה. האופי של הלקוחה של זארה ושל TNT הוא אחר, לפעמים זה מתנגש". למרות ההצלחה היא לא חושבת שהדגם הזה יחזור על עצמו מתוך המחויבות של זארה לחדשנות. בכל אופן ההחלטה תהיה של זארה הספרדית לפי שיקולי המכירה בכל העולם, לא רק אצלנו.

ידוע שחברות קונפקציה מעתיקות דגמים מוצלחים של מעצבי על יוקרתיים ומתרגמות אותן לכיסו של האזרח הקטן, זה לא סוד, זו הנישה שלהן. וזה ברור כשמש ששתי החברות העתיקו את אותו הדגם. החוק מחייב ליצור שבעה שינויים מהדגם המקורי כדי שהדבר לא יחשב העתקה שאפשר לעמוד עליה לדין. בבדיקה של שני הדגמים, של שתי החברות, לא נמצאו כמעט שינויים בגזרה עצמה אלא בגימור. זו של TNT עשויה בד טריקו דק מאוד, מה שנקרא בשפה של היח"צ "בד טישו מלטף", זו של זארה עשויה טריקו יותר יציב, הצווארון חצי גולף של TNT קצת יותר צר מזה של זארה ובשולי החולצה התחתונים יש סמל רקום, לפעמים בצבע מנוגד לצבע החולצה – שאותי באופן אישי ביאס. זו של זארה חלקה מסמלים.

אברג'יל מעידה על עיסתה והיא צודקת לחלוטין, "לזארה יש את האיכות שלה, בגימורים היא מספר אחת". אז לסיכום: זארה נותנת נוק אאוט באיכות אבל TNT מכרו את הדגם הזה ראשונים, והם גם ממשיכים למכור אותו, כך שמי שעדיין לא הספיקה לקנות את החולצה שמתאימה להכל ונותנת את המראה המתוחכם אך לא מתאמץ המושלם, יכולה עדיין להצטייד בכזו.

  • עוד באותו נושא:
  • זארה
  • tnt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully