וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברזל שמתחת לאישה

ענת אור

10.9.2006 / 10:45

כמו שחישוקי הברזל הרימו בעבר שמלות ונתנו להן צורה, כך לי ציון שואפת להרים ולקדם עסקי אופנה של נשים, עם "קרינולינה"

אחת הבעיות הגדולות של מעצבי האופנה הקטנים, היא חוסר היכולת שלהם לשכור משרד יחסי ציבור בשל העלויות הגבוהות. הסכומים נעים בין 1,000 ל- 2,000 $ לחודש! כמי שעובדת עם משרדי יח"צ מהצד השני של המשוואה, אני יכולה להזהיר שכדאי לבדוק טוב למי משלמים כי לא אחת קורה שיחצנים לא מספקים את השירות לשמו הם נשכרו ולעתים אף גורמים נזק תדמיתי ללקוחותיהם.

ובכן, לא עוד. לי ציון בת 30, זיהתה את הצורך הגדול ואת החוסר בעזרה בתקשורת שיווקית לעסקים הקטנים והקימה החודש את העסק שלה, שנקרא "קרינולינה" ומיועד לשרת נשים בלבד. היא לא אוהבת את השימוש במינוח יח"צ ומגדירה את תפקידה כמעצבת דעת קהל, מפני שהיא נותנת שירות רחב יותר משירותי יחסי ציבור ומפני שהיא היא עובדת בעיקר עם עסקים מתחום האופנה והעיצוב וכוללת עבטדתה גם אספקט עיצובי.

אהבתי את השם ואת הלוגו, כי הקרינולינה נקשרת לעולם האופנה וגם כי היא סוג של מטריה שמכסה הרבה על דברים. ציון מצידה מגלה חשיבה יצירתית ומגובשת ומסבירה כי הקרינולינה היא מערכת של חישוקים שהם "הברזל שמתחת לאשה. המטאפורה היא אותה יד נעלמה שמרימה את העסקים האלה והופכת אותם ממשהו פשוט ונופל למשהו שהוא עם צורה ושיק".

ציון מסבירה מה נותן המשרד שלה: "קודם כל לבנות תדמית נכונה לעסק ומזה נגזרים כל התחומים: מי הקהל שלך, איך את מציגה את עצמך, מה הייחוד שלך בשוק לעומת מתחרים, איך את מוציאה כסף על שיווק וגם יודעת לאמוד את הכדאיות שלו". היא מציעה בנייה של אסטרטגיית שיווק ואסטרטגיית מדיה, "זה שאת ב"אודטה" לא בהכרח עושה לך טוב ו"זה משהו שלא כולם מבינים". ייעוץ בנושא פרסום, שיתופי פעולה עסקיים ויחסי ציבור.

ציון תתמקד בעשרה לקוחות ותגבה מחירים שהם נמוכים בהרבה מאוד ממה שגובים משרדי יחסי הציבור. "המחירים הם בהתאם לגודל העסק ונגזרים מכמה שהעסק מרוויח" היא אומרת ומציעה גם ייעוץ חד פעמי. בכל מקרה היא תלווה כל עסק ברמה הנדרשת לו ולפי צרכיו. "אני חושבת שיש לי מה לתרום דווקא בגדלים האלה. מעניין אותי לעבוד עם עסקים קטנים ולראות אותם גדלים". חשוב לה שהלקוחות שלה יהיו "אנשים שאני אתחבר אליהם. אני רוצה להגיע לכל המיוחדות." ואת ההחלטה לעבוד רק עם נשים היא מסבירה בצורך היותר גדול שיש להן, כיוון שנשים, ובעיקר יוצרות, עודדו פחות לפתח את הכישורים העסקיים והשיווקיים.

"אני חושבת שנשים מפרגנות לנשים, ועכשיו אני רואה את זה בפועל. נשים מאוד שמחות לעזור לקדם עסקים של נשים אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully