וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכבה מעליי

שני פישר

10.9.2006 / 15:40

שני פישר מציגה את מראה השכבות שכבש את אירופה, ומסבירה איך להתקלף באופן מבוקר ולהתמודד עם אקלים ים תיכוני

קרדיגנים קטנים מעל לטוניקות רחבות, מכנסיים רחבים מתחת לשמלות - המעצבים הגדולים בעולם מנסים למסור לנו מסר רב-רבדים, כלומר, רב-שכבות. מארק ג'ייקוב, לואי ויטון, פראדה ושאנל הציגו את דגמיהם לעונת הסתיו הנוכחית באופן חסכני משהו והלבישו את הדוגמניות השבריריות במספר רב של פריטים, תוך שימת לב לקומבינציות מעניינות.

מעצבים נוספים בעולם בחרו להציג את הקולקציות שלהם באותו האופן, של שכבות על גבי שכבות. לא מדובר בטרנד "הישראלית באירופה" הכולל גרביונים מתחת לגטקעס שמתחת לג'ינס, אלא בטרנד השכבות. אם נדמה היה שהשיא הגיע כשהטייץ פגש את החצאית, אז כנראה שלא ניסיתן מכנס צמוד ומחויט מתחת למכנסי ברמודה.

בעוד שטרנדים רבים חולפים מעל ארצינו כמטוסי סילון, טרנד השכבות חייב לנחות ולהישאר, כי מעבר למימד השיקי, הוא טומן בחובו גם פרקטיות לסתיו הים תיכוני. חודשי הסתיו הישראליים הם המבולבלים ביותר מבחינה אקלימית ואופנתית. תוך שעות ספורות הופך הקור הסגרירי של הבוקר לחום המעיק של צהריים, ומשם לאחר צהריים מטפטף ולקור לילי מקפיא עצמות. הנטייה שלנו, הישראליות האבודות, היא להתלבש כל בוקר בלבוש קייצי או חורפי, ובכך אנו בוחרות באופן מודע לקפוא מקור או להזיע מחום, בחלקים נרחבים של היום. בחירה מושכלת של ביגוד שכבות, תאפשר לנו התקלפות מבוקרת בהתאם למזג אוויר ששורר בחוץ.

מעבר ליתרון האקלימי, מביא עימו הטרנד גם נחמה גדולה: עונת הסתיו היא לא רק עונת מעבר בין העונות אלא גם עונת מעבר בין רזון הביקיני לתיאבון הפטוצ'יני, וחמש הקילו הנוספים של חודש נובמבר יוסוו באופן נהדר מתחת לשכבות.

ואם כל זה לא מספיק, קיים גם יתרון חסכוני: טרנד השכבות אינו מצריך הצטיידות במלתחה חדשה. עם שמירה על מספר חוקי יסוד בסיסיים, ניתן לנווט את ארון הקיץ הנוכחי ואת ארון החורף שעבר לכדי מלתחת סתיו עדכנית. כיצד? שימו לב להוראות הבאות:

המטרה: ייצור מראה שכבות בהרכבה עצמית

ההכנה: תהליך המיפוי הוא חד וכואב ולכן יש להשאיר את הסנטימנטים בצד ולערוך סלקציה לפי הקריטריונים הבאים:

הבדים: ג'ינסים וכמוהם בדים עם הדפסים לא יתאימו למראה השכבות, אך שילובים בין טקסטורות שונות יתקבלו בברכה: מכותנה וסריגים ועד פרווה ותחרה. כיוון שהמראה הרצוי הוא אוורירי ולא מעבה, קיימת עדיפות לבדים דקים, קלילים ומשוחררים.

הצבעים: המראה הסתווי מאופיין בצבעים קודרים ובולטים. השילובים הנכונים הם בין השחורים, החומים, האפורים והכחולים הכהים.

הגזרות: חולצות עם פתחים גדולים ומעניינים, שיאפשרו הצצה לחולצות שמתחתיהן, בגזרות משוחררות או צמודות ובאורכים שונים.

אופן ההכנה: לא הייתי לובשת את כל מלתחתי בפעם אחת, אבל גם מעיל מעל לחולצה זאת לא הדרך הנכונה. לאחר שערכנו מיפוי ובחרנו את הפריטים לפי הקריטריונים, הגיע הזמן להפגין יצירתיות ותעוזה ופשוט להתנסות בשילובים השונים מול המראה.

אסור ומותר

הבשורות הטובות הן שבאמנות כמו באמנות - אין דבר כזה שאין דבר כזה. הבשורות הרעות - באמנות כמו באמנות, חוסר טעם משווע לא יוצג בגוגנהיים, משמע, לא יעבור בשתיקה.

ומי שעדיין מהססות וזקוקות לאישרור לטרנד הלוהט, יכולות למצוא אותו ברגע האופנתי הגדול ביותר של גמר כוכב נולד 4, בו עלתה נינט על הבמה במראה שכבות מעניין שכלל מכנס 3/4 שחור, חולצה לבנה מעוטרת ועליונית אימתנית ומסוגננת מעליהם. נוח זה כנראה לא היה, אולי כיון שהסתיו טרם נכנס לתוקף וארבעים המעלות ששררו על הבמה הראו את סממניהם בצורת אגלי זיעה על מצחו של ג'קו, אבל מעניין וחדשני זה בהחלט כן. ואל תשכחנה שמה שטוב עבור הנינט - טוב עבור המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully