וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו טרמפולינות של גמדים

עפר עין גל

11.9.2006 / 12:15

השרשראות של פאולה ביאנקו עם השיק המעודן והנון שלנטי הפכו לדבר הכי נכון בשטח. לולו ליאם לא פותחת חנות בלעדיה

סמדר פולה עזריאל (32) עושה מזה כשנה וחצי תכשיטים. לפני כן היא למדה עיצוב פנים ועבדה בחנות הנחשבת לריהוט ועיצוב הבית רהיטי קסטיאל שבדרום ת"א, במשך שלוש וחצי שנים, עד שהחליטה ליטול את גורלה בידה ולהתעסק עם מה שהיא הכי אוהבת- אופנה. "חמש שנים בזבזתי" היא אומרת בחיוך "עד שהיה לי את האומץ להגיד 'טוב, תודה', וללכת אחרי הלב שלי, אחרי מה שאני אוהבת באמת".

את יריית הפתיחה היא ביצעה בקורס לתדמיתנות במחלקה ללימודי חוץ בשנקר. "תמיד הייתי צריכה להטביע את החותם שלי דרך אומנות, אבל הבנתי מהר מאוד שאין לי את הכישורים ההפקתיים שנחוצים כדי לעשות אופנה".

מאז היא יושבת בבית לבן מאוד ומעוצב לעילא, על פי מיטב המסורת היוקרתית של קסטיאל, שהוא אנטיתזה מוחלטת לשכונה הקשה, האפורה והמפויחת בה הוא שוכן באזור רחוב העליה בתל אביב. עזריאל משחקת עם חומרים, מגשימה חלום ומצליחה להוציא קולקציות מסקרנות במיוחד. חלקן מסחריות יותר, שהסתמנו כשלאגר בהופעת הבכורה שלה בשוק המעצבים האחרון, וחלקן מאוד ארטיסטיות, אבל מצוינות לבניית המותג.

סיסמאות על סרטי סאטן

את השם 'פאולה ביאנקו', כמו גם את שמה השני, נטלה מסבתה המנוחה, פולה "בשביל להנציח את החינוך שקיבלתי ממנה, בשלבי החיים הראשוניים והכל כך משמעותיים שלי". את הביאנקו היא השאילה ממושג הבסיס באדריכלות קרה בלאנק (carre blanc) "זאת קוביה לבנה" היא מסבירה, "חומר גלם בסיסי, שלתוכו אתה יכול לצקת את הטעם האישי שלך, ולקבל משמעות חדשה".

עזריאל התחילה עם ליין של חרוזים עטופים בבדים, שכבר ראינו באי אילו מגזיני אופנה מובילים בעולם, אבל משם המשיכה להשתכלל כאילו אין מחר.
הקולקציות המסקרנות ביותר, שמעידות על התפתחות בריאה, הן דווקא האחרונות שלה, בהן היא משתמשת בטבעות, או לבבות ניקל, שנשארו חשופות, או מלופפות בבדי רקמה ובאמצען היא תופרת (משל היו טרמפולינות גמדים קטנות) בדים יפנים צבעוניים. עוד על השרשראות לבבות מעור, או פרווה ומשפטים שכתובים בכתב יד על סרט סאטן עדין כמו "I Need A Hero".

בין מגוון החומרים האינסופי ששמש אותה יש חתיכות רקמת קרושה, שנשארו מהמלתחה של סבתא פולה, מטוס זעיר, או חרב מוזהבת קטנטנה.

תכשיטים מחבלי טיפוס

את התכשיטים היא מעצבת בהשפעת משחק עם חומרים שהיא מוצאת ומרגשים אותה.
"הייתי מתה לעצב תכשיט לנטלי פורטמן, רונית אלקבץ, או הנסיכה דיאנה. כל אחת מהן ריגשה אותי בתפקיד שעשתה, או בדרך חייה. בעיקר הנסיכה דיאנה, שהיה לה האומץ לנטוש את כס המלוכה לטובת האושר שלה. זה מעורר הערצה ללכת בעקבות מה שאת מאמינה בו ולצפצף על כל החוקים".

בקולקציה המאוד חדשה, עזריאל הולכת על שני כיוונים. הקו הראשון מאופיין בשרשראות עדינות שמזכירות שרשרת דיסקית, עליהן היא מוסיפה משפטי קומיקס, כתרים ולבבות, שגזורים בעור שחור וקריסטלים קטנטנים.

הקו השני שמיועד לאמיצות במיוחד ועדיין נמצא בבנייה ותכנון, מושתת על חבלי טיפוס (כן, כן, כאלה המיועדים לסנפלינג) שצינור כסוף סוגר את קצוותיהם. הנוכחות של החומרים חזקה ומעניינת, עד שמתעוררת הפליאה, איך לא חשבו על זה קודם.

את הקולקציות של סמדר פולה עזריאל אפשר למצוא במסריק 17, ב'בנות', או בנייד שלה 052_3595916. המחירים, למרות שהתכשיטים עשויים בעבודת יד, לא בשמים. בין 95 ל-570 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully