וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר קובעת מסנדרה

עפר עין גל

18.9.2006 / 23:20

פטרישיה פילד, הסטייליסטית הגאונית של "סקס העיר" ושל "השטן לובשת פראדה", היא קלאברית אניגמטית ונטולת סטילטו

המזג ההפכפך שלה תמיד היקשה על העבודה איתה וסירוביה הנשנים לעשות סטיילינג לסלבריטאיות הוליוודיות עלו לכולם על העצבים, אבל אחרי שהסטיילינג שעשתה הפך את הסידרה "סקס והעיר" לקובעת סדר יום אופנתי עולמי ואחרי שהסטיילינג שלה לסרט "השטן לובש פראדה" קצר מחמאות, פטרישה פילד, מקבלת את חיבוקה החם של תעשיית האופנה העולמית.

בפרוס שש שנות שיק עילי, התעשייה מחזרת אחר פילד נמרצות, וכעת היא בדרך להסתערות על מועמדות אופציונלית לאוסקר על הסטיילינג לסרט הכי מדובר של הסתיו.

הסרט 'השטן לובשת פראדה' מבוסס על הרומן השערורייתי של לורן וייסברגר, שהיתה העוזרת האישית של אנה ווינטור, העורכת הבלתי מעורערת של 'ווג' האמריקאי ומטילת אימה ידועה. פילד קיבלה את התפקיד הכמעט בלתי אפשרי להפוך את השחקנית מריל סטריפ, שידועה באיכויות המשחק המשובחות שלה, כמו גם בסטייל המזעזע שלה, למירנדה פריסטלי, עורכת מגזין האופנה הבדוי "Runway".

"תמיד הייתי אאוטסיידרית" טוענת פילד בראיון לדיילי טלגרף "חייתי את חיי באופן עצמאי מחוץ לתעשיית האופנה. אני אופנתית, אבל מסרבת להפוך למוסד אופנתי". פילד נחשבת לטיפוסית ניו יורקית מאד ולחיית מועדונים. היא מוצאת בין אנשי הלילה המשוחררים הרבה השראה. מי שהיה פוגש אותה ברחוב לא היה מאמין שדווקא היא מי שאחראית להפיכת עקבי הסטילטו ולפרחי הדש הענקיים, לקונצנזוס עולמי.

שיערה של פילד צבוע בגוון אדום אש, התאמת הצבעים שלה שערורייתית, היא מעשנת כפייתית וקולה צרוד לחלוטין. את הראיון היא נתנה על מיטתה המנומרת "זאת היתה הזדמנות פז עבורי להפוך את מריל סטריפ להכי מדהימה שאני יכולה", היא אומרת לכתבת אבל מדגישה שניסתה להתרחק מדמותה של ווינטור. "אמרנו, סטריפ ואני" היא מפרטת בראיון, שאנחנו לא מבססות את הדמות על ווינטור, משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שלרוב המכריע של הצופים אין מושג איך היא נראית באמת, והשנייה שמריל וווינטור לא דומות בשום צורה אחת לשנייה".

משחקים פנימיים עם התעשייה

תקציב הביגוד לסרט נאמד בכמיליון דולר ופילד לא חסכה במאום, כולל תכשיטים בכ-100 אלף דולר ליחידה, תיקי פראדה נדירים, פרוות, תכשיטי דש ולוק של 'גברת עשירה', שניזון מקולקציות קודמות של דונה קארן ומהנוכחית של ביל בלאס, גם ולנטינו טמן ידו בקלחת, ואף עושה תפקיד פצפון בסרט.

למרות שלל המותגים פילד האניגמטית שמעולם לא נישאה, או ילדה ובעבר ניהלה מערכת יחסים רבת שנים עם אישה, מדגישה בראיון "לא רציתי על מרילין שום דבר שיזוהה עם מעצב מסוים. זה היה המשחק הקטן שלי עם תעשיית האופנה. רציתי שהם ישבו באולם ולא יפסיקו לשאול את עצמם "מה לעזאזל היא לובשת? של מי זה?!".

בראיון היא מאששת את השמועה שיש מעצבי על שסירבו לשתף פעולה עם הסרט, מפחד לעורר את חמתה של ווינטור המקורית, אבל מסרבת לעשות ניים דרופינג "זה לא רלוונטי, חלקם חברים שלי והיו מספיק מעצבים ששמחו לתת את בגדיהם".

לאור הביקורות על רדידותו של הסרט, פילד נדרשת לענות לכתבת הדיילי טלגרף על השאלה העדינה, אך הנוקבת "האם בגדים יכולים לעשות את הסרט?"
"לא" היא עונה "רק כשהכל מתחבר יחד- תסריט טוב ומשחק מצוין- אז סרט הופך לווינר. הרעיון העיקרי ב'השטן לובשת פראדה' היה לעשות סרט שיהיה אופנה, ולא סרט על אופנה". מי שלא ידעה שובע ומעוניינת לעקוב אחר המלצותיה של פילד לשיק מהו, ואולי אף לרכשן, מוזמנת להיכנס לאתר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully