וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא פאסט פוד, זה סטייק

הדס שואף

19.9.2006 / 15:18

שבוע האופנה שהתקיים החודש בניו יורק הוכיח שהעיצוב האמריקאי הופך עמוק יותר. את הטרנדים נסכם בשתי מילים: קני שמלה

שבוע האופנה בניו יורק שהחל בשמיני בספטמבר, הציג שמונים קולקציות לאביב/קיץ 2007 ולדעת המבקרים היה אחד משבועות האופנה המוצלחים בעולם. לדעת רבים, העיצוב האמריקאי קיבל תפנית בשנים האחרונות ואנו עדים לקולקציות עמוקות יותר, מובנות ושאפתניות יותר משראינו בעבר. נראה שניחוח אירופאי אופף את מסלולי התצוגה בניו יורק.

יחד עם זאת, יש למעצבים האמריקאים את היכולת ליצור קולקציות מאוד לבישות, עד כדי כך שכמעט כל פריט נראה הגיוני בארונה של כל אישה, ורעיונות גרנדיוזיים כמו אלו שאנו עדים להם מאירופה כמעט שלא נראו.

שמונים מעצבים ותיקים ומוכרים החל מאוסקר דה-לרנטה, ראלף לורן ודונה קארן הציגו לצד מעצבים חדשים-דנדשים כדוגמת ארבעת הפינליסטים של תוכנית הריאליטי המצליחה "פרוייקט מסלול" (עונה שנייה), ורובם ככולם הציגו קולקציות לבישות ורעננות לעונה הבאה.

המנצחות הגדולות של שבוע האופנה הן השמלות, שהופיעו שוב ושוב בכל קולקציה על המסלול. אומנם אנו חשופים לטרנד השמלות כבר מעונת הקיץ הקודמת, אבל כאן השמלה מקבלת ספין נוסף ונראה שתככב בכל ארון עת קיץ 2007 יגיע. המגוון הרחב יספק טעמה של כמעט כל אישה על פני כדור הארץ והמשותף לכל העיצובים הוא הבדים הרפויים והגליים, שיחבקו את הגוף בקלילות ויבטלו את הצורך להחדחק לתוך גזרה מובנית ולא נוחה.

ניתן היה גם להבחין בקלות, שקו המכפלת עולה למעלה ומהקיץ הבא נוצף בחצאיות מיני, שמלות מיני ומכנסיים קצרצרים. למעשה שמלות המיני יחליפו את הטוניקה והטייץ שכל כך אופייניים לחורף הזה ואת הקרדיגנים הסרוגים יחליפו ז'קטים קטנים. גם מעילי המעבר חוזרים לאופנה ובגדול ונראה הרבה מעילים בגזרת הטראנצ' והטרפז.

השראות המעצבים היו רבות, אבל נראה בבירור קו עדין המקשר בין כולם, כשהמראה הכללי נע בין הגזרות הקלאסיות וגזרות ה-A, ליין מתקופת אודרי הפבורן, וגזרות סטרפלס אותן מובילה אולי פאריס הילטון. רוב המעצבים עיצבו את הקולקציות עבור המודל של האישה החזקה והעצמאית, זו שמתלבשת לעצמה ואינה מנסה לרצות גברים.

הצבעוניות על המסלול נראתה כהמשך ישיר למה שנראה בחורף הקרוב - הרבה לבן, שחור ובז', כסף וזהב עם נגיעות רכות של כחול וצהוב. גם ההדפסים עדיין משחקים תפקיד חשוב ונראה בעיקר הדפסים גראפיים מגוונים.

ז'קלין עוד איתנו

בין הקולקציות הבולטות היתה זו של ראלף לורן שעיצב עבור נשים מתוחכמות המשלבות לדידו שפע טהור עם זוהר הוליוודי ובין פרטי הלבוש שיצר נראה קו שמלות עשויות משי בשילוב אלמנטים מעולם ההלבשה הגברית.

דונה קארן עיצבה קולקציה בהשראה אורבנית וכמי שמעצבת עבור עצמה, יצרה אף היא קו שמלות נינוחות ורפיות שעשויות להתאים לנשים רבות, לא רק לדוגמניות. השמלות הוצגו עם מעילי קרדיגן תואמים שהיו מוצלחים ביותר.

ראלף רוצ'י(RUCCI) היה היחיד שהציג גם קולקציה לבישה וגם קולקציית קוטור ובין יצירותיו נראו ז'קט מחוייט מבד אורגנזה סקסי עם מכנסיים צרים, וז'קט עור בחום שוקולד ומעיל מוצלח מעור נחש הפיתון.

אוסקר דה-לה-רנטה עיצב קולקצייה בהשראת ז'קלין קנדי והשמלות וחליפות החצאית נראו משנות ה-60, אבל עם טוויסט מודרני, שנוצר בעזרת הדפסים מעניינים באדום בוהק וכחול. בנוסף ראינו גם שמלות לבנות בהשראת חיל הים פרי עיצובו ושמלות ערב בצהוב.
קרולינה הררה יצרה מעילי טראנצ' בשחור לבן והשתמשה גם בדפוס פניה של מרלין מונרו, שהיה טרנד ידוע וגורף בעבר. שמלות הסטרפלס בגזרת שמלת השמש, יהיו כנראה הלהיט החם של הקיץ, בשל הגזרה האלגנטית והלבישה שלהן. זאת ועוד היא עיצבה ליין של שמלות מאוד מוצלחות מפסי תחרה.

אנה סווי לקחה את הקהל לטריפ הזוי תחת הכותרת "אליס בארץ הפלאות" והציגה קולקציה המושפעת מעולם הרוקרים, שכללה שמלת שיפון עם עליונית רשת קרועה ושמלת שיפון בכחול נייבי עם חולצה סרוגה בפסי נייבי ושמנת. בין היתר נראתה שמלה אדומה מודפסת ומבטיחה ללא החלק האחורי, מה שחשף את אחוריה של הדוגמנית.

מארק ג'ייקובס הציג קולקציה ששלטו בה לבן, בז', כסף וזהב, ובדים כדוגמת תחרה, קשמיר, גאזה ורשת. הבגדים שיצר נראו שילוב מנצח של אקזוטיקה עם מודרניות עכשווית. הוא חידש ויצר כמה סילואטות חדשות שעוד לא נראו על המסלול, כמו מכנסיים אפגניות ומכנסי הרמון עם שסע בצד שנרכסות בכפתורים רבים. כמו כן עיצב קו אקססוריז מוצלח וקולקציית נעלי עקב מעור נחש.

לסיום יש לציין גם את הקולקציה של הזמרת החיננית גוון סטפני-LAMB שהתפתחה מאוד מהעונה הקודמת ונראתה נשית יותר ובוגרת. היא עיצבה שני קווים עיקריים: הקנטרי קלאב עם חצאיות הטניס הלבנות וכן הספארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully