וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראה את הפיתרון קודם

ענת אור

28.9.2006 / 0:34

ענת אור אצה לרשום פטנט על הפיתרון שלה לקצרי רואי, שלא רואים בחנות את המשקפיים שהם מודדים. הקדימו אותה

מי שזקוק למשקפי ראייה יודע איזה סיפור זה לקנות משקפיים. מדובר באביזר שהופך לתו נוסף בפנים שלנו. לא רק שזה מעצבן שמשהו יושב לך על האף כל היום, משקפיים, יותר מכל פריט לבוש אחר, הופכים להיות חלק מהזהות שלנו ועליהם אנחנו יכולים לקום או ליפול, להיראות מתוחכמים, שובבים, רציניים, משעממים או סקסיים. לבחור משקפיים זו לפעמים פעולה יותר קשה מאשר לבחור בן זוג.

על הצורך ללבוש משקפי ראייה ועל הדלקת שגרמה לזה שאני לא יכולה להשתמש בעדשות מגע אני כבר אתחשבן עם אלוהים בהזדמנות, יש לי עוד כמה עניינים ברשימה. אבל הבדיחה הכי גדולה שהבורא ארגן על חשבון המשקפופרים היא שכשאנחנו מגיעים לרגע הקריטי של מדידה ובחירת משקפיים – אנחנו לא רואים אותם! כמו חפרפרות אנחנו מודדים זוג אחרי זוג, מדביקים את האף למראה, מנענעים את ראשינו כה וכה, ובעצם אנחנו לא רואים כלום מהמרחק שבו רלוונטי לבחון אם המשקפיים הולמים אותנו.

למעשה כל עשרות זוגות המשקפיים שמדדנו נראים לנו אותו דבר, כמו שתי מסגרות ערפיליות מחוברות במוט שיושבות על הדבר המטושטש הזה שהוא הפרצוף שלנו.

לאחרונה, אחרי שהלכתי כמה פעמים עם חברות שקנו משקפיים ושימשתי להן ראי אנושי, ומזוג לזוג הפכתי ליותר ויותר יצירתית בתיאור הלוק שהם נותנים להן, צץ במוחי רעיון מהפכני. למה לא לצלם את עצמך בכל אחד מהזוגות שנמדדים, ואחר כך להרכיב משקפיים ובדעה צלולה לראות את עצמך ולהחליט. למרות שבאופן אישי אני סולדת מטכנולוגיה הרי בתוך עמי אני חיה, והבנתי שבקרוב מאוד יעלו על זה חובבי המצלמפון.

אז בביקורי האחרון בחנות המשקפיים הצעתי להם שיארגנו מצלמה ומסך ברזולוציה טובה מזו של המצלמפונים המפוקסלים, שדרכם מדידת משקפיים ונפילת קטיושה נראים אותו דבר.

דקה לפני שרשמתי על הרעיון הזה פטנט וזיכיתי את עצמי בתואר ממציאנית השנה, גילה לי אלון, המוכר בחנות, שבעצם החזון שלי הוא קצר רואי ושהם כבר חשבו על רעיון הרבה יותר פשוט וטוב.

סטארט אפ של אלון

בחנות "שקוף" שבדיזנגוף סנטר נותנים למי שבא למדוד משקפי ראייה זוג עדשות מגע חד פעמיות – חינם אין כסף – רק לצורך המדידה. כך שהוא רואה את עצמו בתהליך ומשליך אותם אל הפח בסיומו.

אלון גולן, שעובד בחנות כבר שנה וחצי, אומר שזה סטארט אפ שלו. "גם מי שלא יכול להשתמש בעדשות מגע יכול להיות איתן כמה דקות בשביל לראות את המשקפיים שהוא מזמין".

גולן מסביר שבעיקר כשמדובר בבעלי מספרים גבוהים ובמיוחד במדידת משקפי שמש הם אפילו לוחצים על הלקוחות להשתמש בטריק כי "כשהמשקפיים מוכנות הם יכולים להתאכזב כי הם לא ראו איך זה נראה עליהם". יש להם במלאי עדשות חד פעמיות ממספר מינוס אחת ועד מינוס עשר והם סופגים את העלות שלהן, ובלבד שהלקוחות יהיו מרוצים ולא יופתעו לגלות שהם נראים כמו מיקי מאוס כשהם רואים את עצמם לראשונה רק אחרי שכבר קנו את המשקפיים.

"שקוף", דיזנגוף סנטר קומה –1 ת"א, 03-6209131.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully