וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חביב המבקרים: המעיל הירוק

עפר עין גל

26.9.2006 / 23:33

5 סטייליסטים מקומיים נדרשו לעזור לברנז'ה העולמית לנסח עמדה ברורה: הסטיילינג ב"השטן לובשת פראדה" הוא יואו! או שיואו!

לאור הדיון ההולך ומסלים באתרי האופנה העולמיים בדבר איכות הסטיילינג שעשתה פטרישיה פילד, ב"השטן לובשת פראדה", כן- לא- איזו משעממת- איזו גאונה!. דרשנו מחמישה סטייליסטים מקומיים לגבש דעה בעניין ולהגיש אותה כשהיא מפוסקת, מנומקת ומהודקת, למען יוכלו הצופים הבלתי מסוגננים לסנתז לעצמם בדחיפות עמדה, בנוגע לענייני השעה.

גדי אלימלך, סטייליסט החצר של נ' החברה של יהודה לוי, אקס סטייליסט בכוכב נולד (עונת הסקעתים), ומי שחתום על הקמפיינים האחרונים של פייר קרדן, דופלו וגולברי בין השאר, פורס את משנתו.

הסרט ישמח את כל הבנות או רק חובבי אופנה?
"הסרט קליל ונחמד אבל נראה לי שאנשי אופנה נהנים ממנו יותר. כמובן שגם מעריצי מריל סטריפ חיבים אותו לעצמם. היא מדהימה שם".

מה תחרוץ על הסטיילינג?
"תעשיית האופנה בסרט מוקצנת ומוגזמת וכמוה גם הסטיילינג, אבל זה חלק מהעניין. יש בסרט לא מעט קורבנות אופנה ואובר סטיילינג. אני באופן אישי אוהב שבלוק שלם יש רק פריט אחד דומיננטי, ושם היה עומס היסטרי. הכי שמחתי לראות שכשאן הת'וואי עוברת שידרוג, היא מגיעה עם פוני כמו של נינט".

פריט שאהבת במיוחד?
"המעיל הירוק שהת'וואי לובשת בדרך לעבודה אחרי המהפך. לא יודע של מי זה, אבל זה היה בחלק של הקאטים המהירים, אחרי שאנל ודיור".

פטרישיה פילד היא גאון בזכות הסרט או בזכות 'סקס והעיר'?
"בסקס והעיר העבודה הרבה יותר מדויקת".

סיימון אלמלם

אלמלם, מגה סטייליסט שעשה עד כה סטיילינג אישי לריטה, וחתום על סטיילינג לקמפיינים גדולים ורבים בינהם סליו, גולברי ו-TNT.

מה תפסוק על הסטיילינג ב"שטן"?
"נורא קל לקחת פראדה, מנולו בלאניק, דיור וולנטינו, ולשים אותם כמו בתצוגות אופנה. סטריפ מבוגרת ואי אפשר באמת להעיז ולהתפרע איתה, הלבישו אותה קלאסי ולא מעיז, ובכל מקרה לא נראה שם שום תחכום או גאונות שלא ראינו קודם. מי שעושה את המקבילה הקולנועית של אנה וינטור צריכה להיות שיא העדכון והתעוזה. היא הרי יודעת על טרנדים עוד לפני שהם הומצאו".

פריט בסרט שאהבת במיוחד?
"היה שם מעיל ירוק בקבוק עם צווארון מנומר ומעיל מפרווה סגולה עם חגורה מעור".

מי לוקח בסטייל, הסרט או "סקס והעיר"?
"אין שום קשר לסקס והעיר. עם שרה ג'סיקה פארקר אפשר להעיז, ללכת על יותר קוקטי, חשוף וקל. הדמות שלה יותר מגניבה, משעשעת ומלאת סטייל מכף רגל ועד ראש. אני זוכר תקדים די היסטרי בסידרה, שיום אחרי תצוגת אופנה של קלואה, הבגדים מהתצוגה כבר היו בסידרה".

מעיין גולדמן

גולדמן הצעירה היא סטייליסטית אורבנית שחתומה על הלוק המעולה של להקת הבנות הפופ-טראשית "טרי פויזן", ועושה סטיילינג לכתבות אופנה מערכתיות ולחברות אופנה בעלות אופי בוטיקי כדוגמת "גרטרוד" וטובלה'ס.

"לדעתי הסטייל מאוד מוצלח לז'אנר. הקאטים המהירים של המעילים והנעלים של סטריפ כשהיא באה למשרד היו טובים בעיני. ברור שזה סרט הוליוודי והסטייל שם אמור לדבר לכל דיכפין אז הוא מאוד מיינסטרים. לא ראיתי ולא ציפיתי לראות שום קאטינג אדג'. האובר סטיילינג נכון לסרט. ברור שאם הסרט היה בסטייל אירופאי ופחות מיינסטרימי, הוא היה יותר לרוחי".

איך תגיבי לביקורת שנמתחה על פילד על חוסר עדכון?
"לא נראה שהסרט צולם היום, אלא שהאירועים בסרט קרו לפני כמה שנים, ולכן הסטיילינג לא חייב להיות מעודכן נכון להיום. הפקת האופנה היחידה שמראים בסרט נראית זוועה, וקצת הגזימו עם חגורות המתניים, אבל שוב, הסרט מיועד למיינסטרים".

אם משווים לעבודה של פילד ב"סקס והעיר"?
"אני צופה עכשיו בעונה הראשונה של סקס והעיר, ואין לי מה להגיד פרט לזה שהסטיילינג אמריקאי לחלוטין, מרצה כל עין ומתאים לכולם. אולי אני צריכה לראות עונות יותר מאוחרות. עד עכשיו אני ממש לא מתרשמת".

גיל זוהר

כתבת אופנה ב"את" וסטייליסטית בעלת עיניים כחולות וקשרים.
"לפני הכל אני חייבת להגיד שאין מה להשוות בין הספר לסרט, ואני לטובת הספר. לא מדובר בניטשה כמובן, אבל הוא תענוג צרוף ופינוק לפני השינה, בעיקר לאנשי תעשיית האופנה. יש בו מלא בדיחות פנימיות מצויינות".

יש לך מילים טובות על הסרט?
"פטרישיה פילד עשתה עבודה לא רעה בכלל. הסטיילינג מהודר, מהודק ומאוד פיין. אני באופן אישי הייתי שמחה לראות את סטריפ עם יותר ביצ'יות, גם מבחינת המשחק, אבל בעיקר בסטיילינג. רציתי לראות יותר שטן ופחות פראדה. היה חסר לי איזה טוויסט של אנשים שקובעים אופנה".

אז יש צדק בביקורת שנמתחת על פילד?
"במידה מסוימת. חסרים בסרט מעוף ותעוזה בגיזרה שלה. אופנה זה שואו ומשחק, וקיוויתי לתחושה יותר גרנדיוזית, ליותר אקסטרים וליותר פאשן. מצד שני הציפיות מהסטיילינג היו מטורפות. הגעת להקרנה עם תיק פראדה מלא ציפיות אז איך אפשר לא להתאכזב?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מתי ממן

ממן, אושיית האופנה, הסטייליסט, מעצב בחברת אופנת בגדי הגברים "מאניה" ולשעבר בעל מותג אופנה הנושא את שמו, התפעל מאוד ממפעלה של פילד. "לדעתי הסרט מהמם והסטיילינג כמעט מושלם. הכי נכון, הכי מעודכן, הכי שיק הכי אפ-טו דיי. ישבתי והתפעלתי".

איך תגיב לביקורת שנמתחת על פילד וטוענת שהלוקים שהיא הרכיבה לא שיקפו בכלל את האווירה במגזינים הגדולים?
"אבל לתקופה הנוכחית אין קו ברור של אופנה. הטרנדים משתנים כל הזמן בהתאם לקפריזות של כתבי האופנה. היום זה חצאית בלון, מחר קלוש ובעוד יומיים זה מיני. פילד הצליחה לא ליפול לז'אנר אחד, ויצרה לוק אופנתי, קלאסי ומדוייק. אל תשכח שה'ווג' הוא מגזין האופנה הנמכר בעולם, הוא מאוד מיינסטרים ולא הולך לאקסטרים. התרגום של פילד ל'ווג' האמריקאי הוא מאוד נכון.

"ההערה היחידה שיש לי היא לגבי המשקפיים. הייתי מצפה שמריל סטריפ תזכה למשקפיים יותר חזקים ומדויקים, המשקפיים שנתנו לה שם היו רכרוכיים מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully