וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיחה גסה

דנה דרבינסקי-טיקולסקר ורועי ירושלמי

3.10.2006 / 6:29

עוד לא הבשילו געגועים לנעלי הבאפלו שתקפו חזק בניינטיז וכבר הן בקאמבק. האם הישראליות הגמדות יכנעו להן שוב?

מותגי הנעליים הביזאריים של גרמניה תמיד זכו לעין אוהדת ומותגי נעלי הנוחות בירקנשטוק ו"שול" הן דוגמא טובה לכך. שתי סיבות אפשריות לתופעה הן כדלקמן: 1. לישראלים תמיד קשה והם כל הזמן רצים, ככה שהם שרק צריך לעשות להם קצת נוח ברגל כדי שהם יאנחו בידיש ויקנו עוד.

2. הגרמנים נטו תמיד לקיצוניות שהתבטאה למשל בייצור נעלי שול עם סוליית עץ! קשיחה ולא נוחה אבל "בריאותית" או סולייה עם זיזי פלסטיק דוקרים בשם המסז', והישראלים, שהם קיצוניים לא קטנים בעצמם וגם מחבבים הרפתקאות מסוכנות, מתחברים בקלות לפריטים בלתי קונבציונליים.

לכן, לא היה זה מפתיע כשבסוף שנות התשעים, כבש את המדינה מותג נעליים גרמני ואנונימי יחסית, שהציע סנדלים סטנדרטיים בנוסח "טבע נאות" עם סולייות מפלצתיות ומאסיביות.

בתחילה איש לא האמין שבחורה שרוצות שיחזיקו מהן סקסיות, יעזו לבחור בנעל המגושמת (זה היה לפני עידן הקרוקס), אבל הפקפוק הזה רק הפך את הבחירה בבאפלו למבחן אומץ קטן שרבות שמחו לעמוד בו ולהוכיח שהן דווקא בחורות שיודעות להפתיע.

הנקודה הצבעונית היתה שלמרות שכולן ניראו אותו הדבר בסנדלים המאסיביים, כל אחת הצליחה בכל זאת להתבדל ולאפיין את עצמה בעזרת מבחר הדגמים הענק. ה"עדינות" הלכו על באפלו בוורוד חיוור, המוחצנות על באפלו עם פאייטים מכסף, האופנתיות על באפלו עם דוגמא של עור נחש וכן הלאה. גם המחיר המאסיבי כ-600 ¤ לזוג לא עצר את הרוכשות שנהגו להכריז שמזמן הן לא נעלו נעל כה נוחה שגם מגביהה אותן על הדרך.

כיום, בת"א, בירת האופנה של ישראל, לא יעלה על הדעת להסתובב עם באפלוס שנחשבות לפריט שדפק נוכחות כה עזה לשעתו, עד שהמאיס את עצמו. הזהות של סנדלי הבאפלו עם סוף שנות התשעים היא כה ברורה וזכירה, עד שניראה שטרם בשלה השעה לקאמבק מגניב. פשוט כי אף אחד עוד לא הספיק להתגעגע. לנעול היום באפלו זה לא להפתיע בשום צורה רק למשוך איזה מסטיק משומש שנדבק לנעל.

טוענים פה שזה קלאסי

בגלל כל הכתוב לעיל יש להעריך במשהו את ההכרזה הנון שלנטית של יבואני נעלי הבאפלו על הגעתה של קולקציה חדשה לארץ, כאילו כלום. היבואנים עוד הגדילו לעשות והציגו את הנעלים החדשות בצמוד להצהרה שנעלי הבאפלו הן נצחיות. ממש כך.

האם הבאפלו אכן עומדות להיכנס לארון הנעלים של הקלאסיקות העל זמנית לצד הסנדלים התנ"כים, נעלי הבובה ומגפי הבוקרים? עדיין מוקדם להתנבא. ישראלים כבר הוכיחו שנעלים גסות לא מרתיעות אותן והבחורות המקומיות בפרט, מעולם לא השלימו עם העובדה שהן לא נורבגיות תמירות ולא בחלו בשום אמצעי שיגביה אותן, ככה שאולי יש סיכוי.

בקולקציה החדשה אם כך, סנדלים עם לוק פרחו-גותי בלתי אפשרי, דגמים המשלבים גווני ורוד עם הדפסי זברה ולאופרד (649 ש"ח), דגמי סניקרז מוגבהים וחינניים בבז' וירוק (599 ש"ח), ומבחר מגפיים מבית המותג.

אם כבר, נציין שבגרמניה אוסטריה וכל הג'אז דובר הגרמנית הזה, נמכרים שלל נעלי עקב של באפלו, נעלי ספורט של המותג ואפילו – רחמנא ליצלן - נעלי בלרינה שטוחות, כולן כמעט טובות מאד ומוצלחות, ואם כבר להביא לא הוגן לחסוך מהישראלים את המלאי השלם.

נסיים עם עדותה של י', שהעדיפה להישאר בעילום שם, המספרת שהיא נועלת בכבוד את שלל הדגמים של באפלו מזה כמעט עשור בלי הפסקות ומסקנותיה המלומדות הן שמלבד הנוחות היחסית, הפלטפורמות הללו מחזיקות זמן רב יחסית, מה שמצדיק את ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully