וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-טרנד הכי מרגש

אדר ריכטר

16.10.2006 / 22:27

פעם סיכות ויקטוריאניות נמכרו רק בחנויות עתיקות יוקרתיות. העונה, הטרנד החם הוא תכשיטים עממיים עם הדיוקן הרומנטי

המלכה אליזבת אהבה את הסיכות הויקטוריאניות, קתרינה הגדולה אספה אותן ועכשיו השוק מלא בגרסאות פופולריות שלהן, שישמחו כל בחורה עם משכורת ממוצעת, נשמה רומנטית וגעגועים לימים בהן עידון נשי נחשב למעלה ולא למגרעת.

תקופת הזוהר של הסיכות הויקטוריאניות היא תקופת מלכותה של המלכה ויקטוריה 1837-1901, אז הסתובבו נשות המעמד הגבוה עם סיכות ותליונים עם דיונקאות ראש אישה אצילית, שבדרך כלל נענדו על סרט קטיפה או סאטן. הסיכות היו עשויות מאבנים טובות, צדפות, לאבה וקורל, ועליהן נחרטו נושאים שונים, כשהפופולרי שבהם הוא ראשים של נשים תמירות ועדינות ששערן נאסף בנקודה גבוהה של הראש וקצוות של שיער מתפתל, נופלות ממנו.

מקורו של הקישוט הוויקטוריאני הוא בימים בהם השתמשו בחותמות שעווה לאיטום מעטפות או לסימון רכוש. עם הזמן, הפכו החותמות היפות והמעוטרות, לתכשיטים של ממש. אפילו גברים השתמשו בהן כסיכות לצעיפים או כשרשראות לתליית השעון. גם טבעות חותם היו נפוצות אז.

הסיכות מהמאה ה-19 הן תולדה של החותמות, והסצנה שמובלטת מהרקע היא למעשה ההיפוך של חריטת החותם. מתנה יקרת ערך לאשה הוויקטוריאנית, הייתה סיכה או תליון עם דיוקן שלה. בהדרגה התפתחה האופנה לדיוקנאות של נשים אנונימיות. עד 1850 רוב הדמויות הנשיות היו רומנסקיות, בעלות תווי פנים קלאסיים, עם אף ארוך וישר ושמלת קפלים רומאית - פורטרט של האשה האידאלית.

עד לפני כשנה, כמעט בלתי אפשרי היה להשיג תכשיטי דיוקנאות במחירים עממיים ורק בחלונות הראווה של חנויות העתיקות היוקרתיות, נצצו האורגינלים היקרים שלא כל יד משגת. לפני כשנה החלו להתפשט בחנויות חיקויים שניראים כמו הדבר האמיתי, והעונה, ניתן למצוא תכשיטים רבים בווריאציות על דיוקנאות הנשיים האנונימיות. אפילו רשת H&O שילבה סיכה ויקטוריאנית עם דיוקן נשי באוסף האקססוריז החורפי שלה וגלית גוטמן מצולמת בקטלוג החברה כשהיא עונדת סיכה כזאת על העניבה. מושלם לנשמות עדינות ואחד האקססוריז היפים והאווירתיים של העונה.

כתובות:
את תכשיטי גביז' ניתן להשיג בחנויות רשת רזילי; בחנות המעצבת מיכל זיידן ברח' דיזינגוף 190 ת"א; במרכז העיצוב סוהו בדיזינגוף סנטר בתל אביב; בחנות המעצב עידו רקאנטי בכיכר מלכי ישראל 22בתל אביב; ב"טמגה", רח' סוקולוב 42, רמה"ש וברח' יהודה מכבי 53 בתל אביב.

תכשיטי צארינה: טל' לפרטים: 077-6620726.

דינה גלס, נחמני 35, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיכה ויקטוריאנית בקטלוג H&O. 39.90 ש"ח. הקליקו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמיד של תכשיטי צארינה 525 ש"ח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תליון משובץ של תכשיטי צארינה ב-495 ש"ח. המקור: חותמות דקורטיביות של מעטפות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully