וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על הפול לבדו

הדס שואף

16.10.2006 / 16:00

האשימו אותה בנפוטיזם ובשטחיות, אבל סטלה מקרתני לא נשארה חייבת והיממה את משמיציה בשבוע האופנה בפריס

מה לא אמרו עליה? שהיא מצליחה בזכות אביה פול, שהיא סלב נוצץ ומבהיק ללא שום כישרון עצובי, שחבריה המפורסמים הם אלו המובילים את הקריירה המצליחה שלה, בעוד שהיא למעשה חסרת כל יכולת להניע את הקריירה לבדה, ועוד ביקורות וריכולים כיד הנשמות הטובות.

אבל סטלה מקרתני בת ה-37 הוכיחה לכל מותחי הביקורת, שהיא פרסונה בזכות עצמה ולמעשה מעצבת-על מוצלחת, מבוקשת ונחשבת בשמי האופנה העולמית. היא פרצה לתודעתנו עוד באמצע שנות התשעים כשקיבלה הצעה מפתיעה להיות מעצבת הבית של CHOLE רגע קט אחרי שסיימה את לימודי האופנה ב'סנט מרטינס'. חרף הרמת הגבה של המבקרים בעקבות ההצעה התמוהה, הצליחה סטלה להעלות את מכירות בית האופנה במאות אחוזים ולהעלותו על דרך המלך. ב-1997 היא פרשה מבית האופנה, חתמה חוזה מפתיע עם חברת גוצ'י ופצחה בקריירה עצמאית הכוללת מותג משלה, ליין מוצלח מאוד לאדידס וליין מבוקש למעצמת האופנה העממית H&M .

אבל גם אחרי שכבר נרשמה הצלחתה בהיסטוריה של האופנה, לא נשארת מקרתני חייבת. ההזמנה שהפיקה לאורחי תצוגת אביב/קיץ 2007 שבוע האופנה בפריס, עוצבה כספרון בסדרת הילדים הידועה "מר....אפצ'י/ שמח/קו" שנכתבה בשנת 71 ע"י הסופר והאילוסטרטור ROGER HARGREAVES. את הספרון-הזמנה כתב בנו של הסופר, אדם, והוא מספר על 'מיס סטלה הקטנה' שפוגשת את 'גברת אף אחד' שאינה פופולארית כלל מפני שאינה אופנתית, אך מיס סטלה לוקחת אותה תחת חסותה ותופרת לה חליפה שבעקבותיה היא הופכת ל'גברת מישהו' מאוד מקובלת. הספר הודפס בכ-1,000 עותקים ונשלח למוזמני האירוע. וכך הפכה מקרתני לדמות האנושית הראשונה שהפכה לכוכבת בסדרת הספרים הפופולארית.

אוברולים מחולצות גבריות

ברי המזל שקיבלו את ההזמנה וניצלו אותה, נהנו מקולקציה נינוחה, רגועה, אך מרגשת. הדגמים נלקחו מעולם בגדי גברים, ומנגד - סילואטות הריוניות. הקולקציה נחלקה לשתי צלליות מרכזיות - האחת תפוחה ומתאימה לנשים בהריון או רגע אחרי לידה, והשנייה צמודה במקומות הנכונים, לאמא שכבר חזרה למידותיה הצרות.

התצוגה נפתחה בחולצות גבריות מכופתרות שהפכו לאוברולים קטנטנים, שנראו במבט ראשון כאילו נתקעו בטעות לדוגמנית בין הרגליים, אבל במבט חוזר נראו כאוברולים קטנטנים מלבבים. החולצות הגבריות חזרו גם כטוניקות עתירות בד מעל מכנסונים קצרים וכשמלות מיני עם שרוולים תפוחים.

בנוסף לאלה נראו מעילי הטראנצ' שהפכו גם הם לאוברולים קיציים קצר. ריבוי השמלות הקצרצרות, תאם להפליא את הרומן הכללי שמנהלים מעצבי העל בקיץ הבא עם טרנד השמלות.

עוד עטו הדוגמניות דגמים עם שרוולי פעמון ענקיים, שמלות תפוחות עם צווארונים ענקיים נפולים בסגנון ארלקינו, אוברולים מרובי בד עם כפלים באזור הבטן והירכיים, שהופכים לצמודים באזור הכתפיים והרגליים.

גולת הכותרת של הקולקציה היתה ללא ספק חליפות מחויטות בפורפוציות שונות וגזורות היטב כמו שסטלה כבר הראתה בעבר שיודעת ליצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully