וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתכן שאנחנו בווילס?

שני פישר

22.10.2006 / 16:30

הפריצה של קסטרו לשווקים זרים מחייבת אותה לחלונות ראווה מושקעים כמו בחו"ל. הרחוב המקומי רק מרוויח

אם שאלתם את עצמכם מדוע, ממבט מבחוץ, חנויות קסטרו נראות יותר כמו לובי של מלון אנגלי בסוף המאה ה-19, מאשר חלונות ראווה של ענקית אופנה בשנת 2006, התשובה היא שבאופנה כמו באופנה, אין דבר העומד בפני הטרנד. בעידן שבו אין בר בישראל ללא נברשת, בוטיק אופנה ללא כורסה ויקטוריאנית, ואפילו על מדפי "פוקס", לצד הטי שירטים, ניתן למצוא בליייזר רכיבה נוסח ווילס, טרנד הרטרו-וינטג' לא פוסח גם על חלונות הראווה של חנויות האופנה.

רשתות האופנה "גולף" ו"קסטרו" יצרו חלונות ראווה מעוצבים, מושקעים, מהודקים עד הפרט האחרון וכמובן - מתכתבים עם הקולקציות הנוכחיות של החברות. יש בהם אורלוגין עתיק, צילום של ספרייה עמוסה בספרים עבי כרס וספה עתיקה ומרופדת מעץ כבד.

התנופה האדירה בתחום עיצוב חלונות הראווה אמנם החלה בארצינו באיחור לא כל כך אופנתי, אך נושאת עימה בשורה חשובה. חלונות הראווה של חנויות המכבדות את עצמן כבר לא יכילו רק בובות חיוורות על רקע חד גוני. מדובר בסוג של מיצג אמנותי.

האחראי על חלון הראווה הנוכחי והמושקע של קסטרו הוא ניסים בן אדרת, בן 36, בוגר לימודי עיצוב גרפי, שכבר שנתיים מנצח על מחלקת תקשורת חזותית בקסטרו.

- מה הקונספט מאחורי חלון הראווה הנוכחי של קסטרו?

"הקונספט הכללי של הקולקציה הנוכחית הוא "פרייבט קולקשיין", וההשראה היא מאוספים פרטיים במלתחה, במזנון הפרטי. הדימוי הראשוני התחיל מארון, לשם כיוונה הקולקציה העונתית של קסטרו, ואני לקחתי את הרעיון לכיוון של חלונות ראווה, והוספתי שם ריהוט ופריטים יותר מיוחדים".

- ממי הושפעת?

"אני עובד בשיתוף עם מעצבי האופנה של החברה, יושב איתם, מדבר איתם על ההשראות שלהם, שואב השראה מהדגמים שלהם, מהטקסטיל, מהתיפורים, מהכפתורים. לאחר מכן, אני וצוות של עוד ארבעה אנשים יושבים וחושבים כיצד לחבר את החלון לקולקצייה ולמותג קסטרו".

- מה דעתך על מצב חלונות הראווה בארץ נכון להיום?

"אני מסתובב הרבה בחו"ל ורואה מה קורה בעולם. החנויות של קסטרו בחו"ל נמצאות ברחובות ראשיים לצד החנויות המובילות בעולם והיה צורך להדביק את הקצב. החלון הנוכחי של קסטרו כל כך מושקע כי הוא לא מכוון רק לשוק הישראלי אלא גם לשוק הבינלאומי. כרגע, אני שם לב שיש תנופה בארץ בתחום ודברים יפים מתחילים לקרות, ואני מקווה שגם יקרו יותר".

היפנים ואנחנו

דינה דור, בת 44, עוסקת כבר 25 שנה בתחום עיצוב חלונות ראווה וכעת, בין סלקום לפולגת, היא גם מעצבת את חלונות הראווה של גולף.

- מה הרעיון מאחורי החלון של "גולף"?

"החלון הנוכחי של גולף נגזר מתוך הקטלוג רטרו-וינטאג', רהיטים משנות ה-70 וה-80, תחושה של בית, שנדלירים, רצפה, האמירה ש'הישן הוא החדש'. אני מצד אחד מתחברת לאופנה ומצד שני מאמינה באינדיוידוליסטליות. יצרתי שילוב מיוחד ומעניין בחלון הראווה כמו שעושים סטיילינג - שילובים של בגדים שיוצרים מראה ייחודי".

- ממי הושפעת בחלון הראווה הנוכחי?

"מטרתם הראשונה של חלונות הראווה היא לקדם מכירות. מעבר לפנטזיות אני משתדלת שזה יראה מסחרי. מה שנתן לי את ההשראה והכיוון הייתה הקולקציה, האופי והצבעוניות שלה".

- מה דעתך על מצב חלונות הראווה בארץ?

"שנים נסעתי ללונדון ואמרתי שאני רוצה להגיע לרמה של חלונות הראווה שם. בביקור האחרון שלי בלונדון כבר אמרתי שאנחנו עושים עבודה יפה בישראל, אנחנו יכולים להיות גאים. כבר אין כאלה פערים, אולי רק מבחינת ההשקעה הכלכלית. אני קוראת לזו בשלות- ההשקעה הזאת משתלמת- זה הפנים של החנות. אם צריך לחשב אופי של חנות לפי פרמטרים שונים, אז עכשיו נוסף פרמטר של חלון ראווה ונוצרת תחרות סמוייה בחלונות ראווה. הרבה משקיעים וזה נראה טוב, זה מראה על רמת העדכניות של החברה."

- ספרי על חלונות ראווה בחו"ל שהרשימו אותך

"ביפן יש חלון ראווה עם בובות ממונעות, ובחלון הראווה של ארמני יש מסכי פלאזה בגודל של מסך קולנוע. לאור המודעות וההבנה של חשיבות התחום, שלא יורד בחשיבותו מפרסום, ניתן לתת תקציבים גדולים יותר. שווה להשקיע בתחום הזה כי השמים הם הגבול."

ועכשיו רק נותר להפוך את חנות גולף בדיזינגוף סנטר למפתה ואטרקטיבית כמו חלון הראווה שלה. הקומה העליונה, קומת הנשים, דחוסה וניראת כבר יותר מדי זמן כמו מחסן מגובב. תמוהה גם ההחלטה להקדיש את קומת הכניסה המרווחת לבגדי הגברים ולהעלות את הנשים שהן כוח קנייה נלהב יותר שאמור להיות מחוזר יותר, לקומה הקטנה והצפופה שלמעלה. ההצעה שלנו: קומת כניסה מחולקת לשניים, של שני המינים, וקומה עליונה לעודפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully