וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוחדים בשאיפה לעשות כסף

עפר עין גל

22.10.2006 / 22:17

פעם בנטון היו מעוררים את צרכני האופנה למודעות בנושאי גזענות, איידס וקיפוח. היום הם בעיקר מפלצת עסקית ענקית

חרף היותה סמל לאופנה איטלקית, חגגה חברת הצבעים המאוחדים יומולדת 40 דווקא בשבוע האופנה האחרון בפריז, עם תערוכה של הקמפיינים המפוארים בהיסטוריה של המותג הצבעוני והמצליח ועם רטרוספקטיבה שכללה מעל למאה מדגמיהם המיתולוגיים, בתצוגת אופנה במרכז פומפידו.

לחברת בנטון מחזור שנתי של 2 מיליארד יורו, שנמכר דרך 5000 החנויות שפזורות ב-120 ארצות. היא נחשבת לסמלה של האופנה האיטלקית המתחדשת, פוסט מלחמת העולם השנייה. חברה שייצרה רדי טו וור באיכות מצוינת ועם אג'נדה חברתית פרובוקטיבית למדי, שהתחילה בפרסומות תמימות של ילדים בני גזעים שונים ובצבעים שונים המחייכים ביחד, החריפה עם סוס שחור גוהר על סוסה לבנה, והקצינה עם קמפיין של גברים ונשים הנושאים קעקועים של HIV.

סוד המשפחה האיטלקית

בנטון נחשבת לאניגמה אופנתית. לא ברור איך היא שומרת על מעמדה ועל מחזור המכירות המנופח, כשבינתיים פרצו לשוק חברות האופנה הספרדיות שייצרו דגמים אופנתיים במחירי ריצפה.

לרגל חגיגות יום ההולדת הדרמטיות, נתכנס לראיון עם סוזי מנקס, כתבת האופנה המשפיעה של ההרולד טריביון, לוצ'יאנו בנטון (71) - דור שני למשפחת בנטון ומנהל החברה שבבעלותה גם חברת הבד סיסלי וחברה להשקעות בנדל"ן, במלונות ובכבישים (יחד עם אחיו ג'ילברטו, קרלו וג'וליאנה).

"האם אני רדיקלי? אני מעדיף לחשוב ככה" אומר לוצ'יאנו בראיון, "אני מאמין שזאת הדרך היחידה שיש לאדם במעמדי, להיות לדוגמא ולמודל. אני סללתי דרך תוך קשיים והפכתי את ציבור הצרכנים לפחות מנותקים ויותר מודעים לבעיות".

בהמשך הראיון שנערך בחברת בנו, יורש העצר, ליסנדר (41), האב המייסד מסמן את המשפחה שלו כאחראית להצלחה העצומה. "ההצלחה שלנו מבוססת על ערכים ועל שליטה משפחתית. זה מעניק לנו אחדות רעיונית ורמה גבוהה של מודעות, ביחד עם היכולת להחליט החלטות במהירות שיא".

סומכים על הסינים

הדור השלישי אלסנדרו, בוגר הפקולטה למינהל עסקים בהארוורד, מאמין שההצלחה טמונה בשמירה הקפדנית על איכות ורמת מחירים נמוכה. כדי להשיג את שני הפרמטרים, שלעיתים לא עומדים בקנה אחד עם ערכי החופש, השוויון והתפיסה הירוקה קם אביו להגן: "כשאני מחפש מקום לפתוח בו מפעל לצביעת בדים, המעט שאני יכול לעשות זה לדאוג שמערכת המים לא תהיה בזבזנית או תזהם את מי התהום. בעיניין האקססוריז - אנחנו מייצרים בסין ואני לא יכול לחתום על האתיקות שלהם, אבל עלי לסמוך עליהם".

לחברה כיום כמות עצומה של סניפים בכל העולם - פלסטין, ארובה, לוב, איי הבתולה, רק זרקו אות ונביא לכם מדינה שלבנטון יש בה סניף. באיראן אגב, הפעילות של הבנטונים עומדת להתרחב. לאחרונה פרסמה החברה ש-10 חנויות שלה, יפתחו במדינתו של אחמדינג'אד, עד תום 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully