וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד נמצא בטוויד

שני פישר

30.10.2006 / 21:10

הטוויד, בד צמר קשיח ועמיד בגשם שהיה חביב על לורדים בריטים במסעות ציד, הוא הלהיט הנוכחי בישראל. בא מעולה עם סוס

לעבור את החורף הנוכחי ללא פריט מבד הטוויד זה כמו לצלוח את חודש ינואר ללא מטריה, כמעט בלתי אפשרי. גם מי שסולדת מהמיינסטרים, מתחלחלת למשמע המילה טרנד, ונמנעה בחורפים שעברו מרכישת מגפי שפיץ, כנראה שלא תוכל להתעלם מנוכחותו הכובשת של הבד הכריזמטי ביותר העונה.

הטוויד נטווה באריגה גסה מחוטי צמר עבים. הוא מופיע בצבע אחיד או בדוגמאות כמו פישבון ומשבצות למיניהן. בכדי להבין את ההיסטריה שמסביב לבד הגולמי, הגס והצמרירי, יש לקחת מספר צעדים אחורה. בימים בהם רטרו היא מילה השגורה בפיה של כל ילדה בת עשר, לא ההווה או העתיד יספקו לנו את התשובות, אלא דווקא ההיסטוריה.

בד הטוויד החל את גלגולו לפני כמאתיים שנים בערך, כחומר הגלם של מעיל ששימש ג'נטלמנים אנגליים בעת הציד. החורף האנגלי כידוע, הינו קר וגשום במיוחד, ובד הטוויד אידיאלי לשהייה בחוץ בשל אטימותו למים ועמידותו לאורך זמן. שמועות עקשניות מדברות על כך שלא רק את מעמד האצולה אנגלית שימש הבד, אלא גם את מעמד המלוכה, ושהמלך אדוארד השביעי אהב להתעטף בטוויד באותה תשוקה בה ג'ורג' מ"סיינפלד" התעטף בקטיפה.

קוקו הפיצה

את הפריצה הגדולה של הטוויד לתודעה הציבורית יש לזקוף לזכותה של האחת והיחידה, קוקו שאנל, שעשתה לבד שינוי תדמית טקסטילית והעבירה אותו מן האופנה הפרקטית היישר אל פסגת האופנה העילית. בשנות ה-50 וה-60 הרבתה קוקו להשתמש בבד וליצור ממנו את חליפותיה המפורסמות, לא לפני שנצבע במגוון צבעים פסטליים שאנליים טיפוסיים. בזכות בד הטוויד, שהעניק לחליפות לוק יותר קז'ואלי ונגיש, התקרב המותג "שאנל" לציבור הרחב.
לאחר מכן נזנח הטוויד לטובת הפוליאסטר, הלייקרה ושאר הבדים הסינטטים למינהם, וחזר לחיינו בטיפטופים בחורף 2005 ובחורף שעבר. וכעת, לקראת החורף הנוכחי, אין טעם להכחיש שעל אף ובשל עברו המסועף, העתיד נמצא בטוויד.

כעת, ניתן למצוא בכל חנות בגדים, מבוטיק מעצבים ועד לרשתות הגדולות, לפחות פריט אחד מטוויד באינספור וריאציות שונות - לרוב כבלייזרים נשיים, אך גם כמעילים, מכנסיים, שכמיות, שמלות וחצאיות. ואם לא די בכך, הפופלאריות של הטוויד גלשה גם מחוץ לגבולות הביגוד אל תחום האקססוריז וההנעלה.

הבד המקסים, בעל האיכויות הוינטאג'יות והטקסטורה הייחודית, הוא ללא ספק הבד של החורף, ומי שטרם השתכנעה ומקווה שלא להיתקל בו בעונה הקרובה, מוטב שתתכונן לשינת החורף ארוכה ועמוקה, שכן, אפילו במחלקת הבישום בסופר פארם ניתן לפגוש בטוויד, כשהוא עוטף את הבושם החדש של ברברי.




כתובות חנויות:
שני בר - להשיג בחנות המעצבת ברחוב מקווה ישראל 3 ת"א; קסטרו, TNT, HDL' ג'אמפ ו-H&O להשיג בסניפי הרשת; סטיוארט ויצמן - להשיג במשיק - מרכז שוסטר, רמת אביב, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully