וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתוב לה בעור

הדס שואף

31.10.2006 / 15:23

פטישיזם? התמכרות? מיקה בשן טוענת שהיא מעצבת רק בעור כבר 15 שנה כי היא מאוהבת וכי מפעל חיים לא מפסיקים באמצע

כשנכנסים לחנות הקטנה של מיקה בשן בכיכר המדינה, שגדושה אך ורק בפריטי עור יוקרתיים, לא בדיוק מצרכי הבסיס של צרכני האופנה הישראליים שרוב השנה חם להם, אי אפשר להימנע מהשאלה: מה מותג כזה עושה בישראל?

בשן יוצרת תחת המותג 'מיקה', כבר כחמש עשרה שנה, פריטי לבוש ותיקים מעור בלבד, בטכניקות וברמות מהגבוהות ביותר שניתן למצוא כיום בשוק. לדבריה למרות שהיא יודעת שלמותג שלה פוטנציאל שיכול להתעצם באירופה (והיא אכן מקבלת הצעות כאלו על בסיס יומי), היא מעדיפה לעבוד כאן ולשמר את התא המשפחתי שלה גם במחיר ההתרחבות המקצועית.

בשן מודה שקשה מאוד לאחוז ולשמר מותג כמו שלה כל ימות השנה במדינה שבה בין מאי לנובמבר, הלחות חוגגת. בשל כך היא מחזקת את קו התיקים שלה בחודשי הקיץ (יש לה מבחר גדול של תיקים בינהם: תיקי שק ענקיים ונוחים, תרמילי גב ותיקי ערב קטנים וקו שעיצבה עם המעצבת הצעירה ענבל ליבליך)ושמה דגש על חצאיות מעור דקיק ועל וסטים קלילים.

שכבה מצומצמת

- למה את לא יוצרת קולקציה גם מבדים אחרים שיתאימו יותר למזג
האוויר המקומי ולרוח האופנה כאן בארץ ולכיסו של פלח שוק גדול יותר?

"אני עבדתי במשך שנים הרבה וקשה עד שהקמתי סטודיו עם עובדים שמתמחים בעור ממש עד רמה של יצירת אומנות. אני לא רוצה להתמודד עם הקמה של כוח עבודה שיצור בבדים אחרים".

- מה מניע אותך להקדיש את כל העשייה והיצירה שלך לאורך השנים רק לעור?

"האהבה שלי למוצרי עור היא מאד גדולה והאתגר שלי לעבוד עם החומר הזה לא מתכלה".

המחירים היקרים כל כך של מוצרי העור בארץ ישראל ממתגים באופן טבעי את המותג "מיקה" כעסק שפונה לשכבה מצומצמת של עשירי הארץ. אולי רק קולקציית התיקים פונה גם לכאלו שאינם יכולים לרכוש יותר מזה. כל זה גורם מן הסתם למבקרים בכיכר המדינה לפסוח על החנות שלה שנראית על פניה מחוץ לתחומם של רבים. אלה שבכל זאת יבחרו להיכנס, ירוויחו וימצאו בפנים בימים אלה, קולקציה חדשה, ענפה ויצירתית עם חזון ויוקרה מרשימים בתכלית.

כאילו מדובר בכותנה

אי אפשר להתעלם מהסגנון המיוחד והמקורי של מיקה בשן, שעוזר לעור להפוך תחת ידיה לחומר גלם רך ודקיק, איתו היא מעצבת הכול ממש כאילו היה כותנה או צמר.

יש בקולקציה החדשה שעיצבה פריטים כמו ז'קט ויקטוריאני בצבע חום עם שרוולים תפוחים, אוברולים בהשראת טייסים מזמש דקיק ושמלות סרפן מרנינות – הישג מעורר התפעלות כשזוכרים שהכל נעשה מעור. הצבעים שלה לעונה הזאת הם בעיקר חומים, גווני זית, שחור, זהב בשילוב פליז, זהב מטאלי, ברונזה וקאמל.

את קו הז'קטים המעוטרים החדש, עיצבה בשן בשיתוף ענבל ליבליך, בוגרת שנקר. הז'קטים מעוטרים בהדפסי משי במראה עתיק עם עיטורי עור דמויי מסגרות נושנות. שתיהן יצרו יחדיו שלושה הדפסים כשאחת מהן היא דמותה האהובה של אימה של מיקה, ממנה שאבה מיקה את האהבה הגדולה לאופנה.

עוד בקולקציית החורף ז'קט נפוליאון מעוטר בכפתורים תקופתיים, וריאציות שונות למעילי טייסים וגם מעילי הטארנצ' הכל כך עכשוויים שמופיעים בקולקציה של בשן בוריאציות קצרצרות וגם באורכם הקלאסי. מרשימות במיוחד הן ביטנות המשי הפנימיות של הז'קטים והמעילים שהן תמיד מעניינות מאד וההדפסים השונים בינהם הדפסי נמר או המשבצות הסקוטיות.

רוב הז'קטים של בשן קצרים העונה, יפים במיוחד הם אלה במראה הקפושון הספורטיבי, שעונים על הרצון של בשן להכניס גם טאץ' צעיר ועדכני לקולקציה.

גם גזרות המכנסיים של בשן מקבלות תפנית העונה. היא יוצרת מכנסי רכיבה מזמש דקיק ומכנסיים צמודים מעורות חלקים ופרחוניים.

העורות שמהווים את המצע לכל הקולקציה מיובאים מאיטליה ומעובדים במעבדות בחו"ל. את התפירה ואת הייצור מבצעת המעצבת רק בארץ למרות העלות הזולה יותר שיכלה להשיג מחוץ לגבולות המדינה.


מחירים
מעילים-7500 עד 8500 ש"ח
ז'קטים-5500 עד 6500 ש"ח
מכנסיים-5000 עד 6500 ש"ח
חצאיות-5500 עד 6000 ש"ח
תיקים-1200 עד 3500 ש"ח

מיקה בשן, ה' באייר 48 כיכר המדינה תל-אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully