במקום מסלול מסורתי, קידמה את הבאים לתצוגת הקיץ של רנואר, שהתקיימה הבוקר (שני) במרכז הירידים בתל אביב, במה מרובעת ולבנה לחלוטין שבמרכזה מוקמו פודיומים מרובעים בגבהים שונים. התפאורה, שהזכירה מזוויות מסוימות את דוכן המנצחים באולימפיאדה ומזוויות אחרות מעין פסל סביבתי מינימליסטי, נועדה לתת משנה תוקף לכותרת שקיבלה הקולקציה כולה Fresh Start.
במידה רבה, עבור רנואר זו אכן הייתה התחלה חדשה, לפחות מבחינה אסטרטגית. כפי שנחשף לראשונה בוואלה! אופנה, המותג ביקש לנצל את המומנטום כדי להציג את קונספט Renuar Runway. כלומר, קולקציית מסלול נבדלת ומתקדמת יותר מבחינה אופנתית, אך שבניגוד לעונות קודמות אכן תעשה את דרכה אל הצרכנים (ולא תיוותר כדגמים מפוארים שלא נשלחו לייצור). אמנם בכמויות קטנות יותר, ואמנם בארבעה סניפים בסך הכל, אבל מי שיתעקש יוכל לרכוש את רוב ההיצע המדובר החל מחודש מרץ הקרוב (אגב, כדי להוכיח שלא מדובר באחיזת עיניים הרי עד כה רשתות רבות היו מציגות דבר שלא היה נמכר לעולם לעיתונאים חולק מפרט מחירים מדויק).
"זו הזדמנות עבורנו להגיד משהו שלא היינו יכולים להגיד עד היום", מסביר רון קהאן, המנהל האמנותי של קבוצת רנואר, את המהלך. "סטודיו הנשים וסטודיו הגברים עבד במשותף והתייחס לאותם מקורות השראה. עבדנו ממש בשיטה המסורתית, של מחקר, פיתוח חומרים וכדומה", הוא מעיד ומציין שהמטרה בקולקציית המסלול הזו, בשונה מהקולקציה המסחרית הממלאת את סניפי החנויות במהלך השנה ושאינה מאופיינת בעמוד שידרה יוצא דופן, היא לחשוף צד מקורי יותר ופחות תלוי מגמות בעשייה. "רצינו שזה ירגיש אמיתי".
וכך, אם בעבר מסלול התצוגה שימש בעיקר למטרות של תדמית (ולכינוס מזדמן של אוכלוסיית האופנה), הרי שהצעד של רנואר וגם זה של קסטרו בשבוע שעבר - מעיד על ההבנה המתגבשת. בעידן בו תצוגות משודרות בשידורים ישירים ותמונות מהמסלול מתרוצצות באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות תוך שניות, למסלול התצוגה יש גם כוח שיווקי משמעותי שאין שום סיבה שלא לנצל אותו. אחרי הכל, אנשים רוצים את מה שהם רואים.
כפועל יוצא של אותה התחלה רעננה, הקונספט שהוביל את התצוגה עסק בהתחדשות. על פי קהאן, צוות העיצוב נחשף אל תמונות של אתרים ומקומות מאוישים שננטשו, בהם הטבע מתחיל אט אט לתפוס מחדש את מקומו. "המטרה שלנו היא לא להתייחס לחורבן", המעצב ציין ביחס לאחד הצילומים המתעדים מוקד רפאים בדטרויט, "אלא לתהליך הצמיחה".
למרות אורכה היחסי של התצוגה, ולמרות שפלטת הצבעים הבהירה יחסית ששלטה בקולקציה גרמה לכל קמט או גימור רעוע לבלוט במיוחד, קל היה להבחין בשלוש חטיבות. המעבר בין אחת לאחרת יצר את תנועת ההתקדמות המדוברת.
תחת גישה מינימליסטית וכמעט עתידנית, שהועצמה בזכות שימוש בחומרים טכנולוגיים וסינתטיים מבהיקים, התצוגה נפתחה בפרק שכולו מראות לבנים ומונוכרומטיים, המשיכה אל שילובים בין לבן לצבעי פסטל ומרקמי טבע ונחתמה עם גווני ערב ושקיעה שערבלו בין כחול כהה, ירוקים עמוקים וכתומים. העובדה שקו הגברים הוצג יחד עם קו הנשים, ולא בחטיבות נפרדות, והדוגמנים עלו כבתיבת נוח זוגות-זוגות אל המסלול המרובע, רק חיזקה את התנועה ההומוגנית.
על אף מכנסי אימון העשויים ניילון או חצאיות טניס קצרצרות, זו לא הייתה קולקציה ספורטיבית נוסח המגמה השלטת לקיץ 2014, אלא בעיקר קולקציה חיונית, שהשתמשה במוטיבים האתלטיים ובשאר המגמות לעונה ממרחק מסוים.
באופן הזה, גם אם היו על המסלול ציטוטים בוטים מיצירות של מעצבים אחרים (משחק הרשתות של אלכסנדר וונג האמריקאי והפרופורציות של ריקרדו טישי היו בוודאי חלק המקורות), הרי שהטון החסכני ששלט במרבית הפריטים, הדגש שניתן למרקמים (שקוף מול אטום, מבריק מול מט) והיעדרם המוחלט של כיתובים גראפיים או ספרות בחזית הפריטים (כפי שיש בהגזמה בכל מקום אחר, כולל בקו המסחרי של רנואר), הצליחו לחולל אשליה רגעית שגדול החדש על הישן. ככלל, ההסתמכות על מגמות הייתה הסתמכות עקרונית יחסית, ולא פרטיקולרית. במובן הזה, ההצעה של רנואר הייתה רלוונטית, אבל לא שחוקה מדי.
למרות שהייתה נימה חמורת סבר, ניכר גם גוון סקסי. בלטו למשל בלייזר לבן וחסר שרוולים לגברים, שמסגר יפה את גופו של הדוגמן והבליט את זרועותיו; חולצות טי בגזרה רחבה במיוחד, ששולבו עם פאנלים עשויים חומר דמוי-עור; או שמלות ועליוניות שנתפרו מאורגנזה שקופה, שמיקומו האסטרטגי של החומר על הגוף בשכבות יצר גילוי אל מול כיסוי.
אין ספק שמהלך אסטרטגי של קידום קולקציית המסלול נבדלת מאפשר למעצבים של רנואר חופש יצירתי. הם אכן ניצלו אותו, גם אם התוצר היה פחות מקורי מהצפוי. על פי השמועות האחרונות, זהו רק פרק אחד מתוך שורה של מהלכים עתידיים שמטרתם לשוות לרשת חזות נועזת יותר. שמועה אחת אפילו קושרת את שמה של דורית בר אור לטובת שיתוף פעולה מסקרן (המעצבת-שחקנית נראתה הבוקר שלא כהרגלה בתצוגה; מרנואר הכחישו את החיבור בין הצדדים).
השאלה היחידה היא כיצד משתלבת ההצעה המורכבת יחסית - למשל, חולצות פולו עשויות רשת או שמלות ערב מבד צלילה - עם הקהל הוותיק של הרשת, שעד כה הסתפק בהצעות פשוטות ונגישות פי כמה. "ממש לא", מבהיר קהאן כאשר הוא נשאל האם ה-Fresh Start מרמז בעצם על Restart. "יש לנו המון כבוד ללקוחה שלנו, אבל זו הזדמנות להרחיב את היריעה".