באמצע השבוע שעבר ציין אחד המקורבים לדיור הום כי בניגוד לנוהג בעונות הקודמות, עבור עונת החורף הנוכחית נרכשו על ידי קנייני הבוטיקים מרבית הפריטים שהוצגו על מסלול תצוגת האופנה, שהתאפיינה במראה צבאי מובהק. בהתחשב בכך שפריטי תצוגה נחשבים יקרים יותר ולבישים פחות, וכי לרוב כוללים הבוטיקים של דיור לגברים עיצובים בסיסיים באופיים שלא עולים על שום מסלול, הדבר יכול לאותת על שני מהלכים או שינוי בגישה, או אוסף חורף מסחרי מהרגיל.
הקולקציה לקיץ הבא, קרי קיץ 2013, שהוצגה ביום שבת האחרון במרכז הטניס של פריז וזכתה גם לביקור מתוקשר של שרון סטון, אישרה לפחות דבר אחד המעצב הראשי של הבית, הבלגי כריס ואן אש, מעדיף לרצות את בעלי המניות מאשר להרגיז אותם.
דוגמנים בשיער מבריק ומסורק באלימות לאחור צעדו על מסלול מרובע ואפור, כשמעליו היו תלויות בצפיפות מדויקת שורות-שורות של נורות פלורסנט. הכותרת שקיבל אוסף הקיץ הזה הייתה LIGHT, כשהכוונה, כך התברר לנוכח הגוון הכחול העמוק והמונוטוני ששלט בו, הייתה 'קל' יותר מאשר 'אור' או 'בהיר'. התצוגה נפתחה עם שורה של חליפות מחויטות, חלקן בז'קטים ברכיסה כפולה וחלקן בז'קטים חסרי שרוולים, שנתלו עליהן כפתורים זהובים. אותם כפתורים שובצו מאוחר יותר גם על כתפי אפודה, או בשולי שרוולים, שיחד עם המינימליזם הקריר ששלט בכל, והאחדות החזותית, יצרו הקשר ברור למדיו של צוות ספינת חלל (או אולי הסרט 'גטקה'?).
אחרי החליפות, או פריטים כמו מעילים קצרים ותפוחים עשויים משי מבריק הדומים דמיון רב לאותו מעיל המלווה את ואן אש כבר ארבע עונות בקירוב, הגיע סוף כל סוף הרגע שהצדיק את השם שניתן לקולקציה. מעילי קיץ מחויטים וארוכים, ברכיסה בודדת, או בלייזרים קצרים למדי, הוצגו כשהם עשויים מבד רשת דקיק כאוויר תכלכל, שאפשר למבט לחדור אל פנים הבגד. הייתה זו למעשה קפיצת מדרגה ויזואלית וטכנית - מהעונה הקודמת, בה נכללו מעילים דו צדדיים, הפנים שלהם נחשף הודות להפיכתם.
אולם, רגע אחרי שאוסף הז'קטים המהפנט הזה ירד מהמסלול, נעלם גם הקסם. את מקומו תפסה שורה של סריגים פשוטים מפוספסים בכחול ואדום, שעל אף שכל פס היה עשוי כצמה דקה, לא נותר זכר לאקסטראורדינרי. מסתבר שאפילו החללית המוצלחת ביותר, חוזרת בסופו של יום אל הקרקע.
וואלה! אופנה בשבוע האופנה של פריז:
חוזרים לבסיס: הקולקציות של דריס ואן נוטן וכריס ואן אש
התיקים הניאוניים של לואי ויטון