לפני כשלושה שבועות התעוררו רחשים בקהל מוזמני תצוגת האופנה העונתית של קסטרו. הרעש לא נוצר בהכרח בעקבות ההתרחשות על המסלול, כמו שנבע מההתרחשות האופנתית בשורה הראשונה. השחקנית מיה דגן הבליחה בשמלת קוקטייל מפוסלת וחובקת קימורים בגוון אדום לוהט שקשה היה להתעלם ממנה. אפקט ההפתעה האמיתי הגיח כאשר התגלה כי בצלה של הצללית המיוחדת ניצב לא אחר מאשר גדי אלימלך.
נסיך שמלות הערב הארוכות, משחקי השקיפויות וחיתוכי הלייזר החליט למרוד בבית המלוכה שהקים לעצמו, ולאמץ אפיק אופנתי חדש. בקולקציית אביב-קיץ 2015 אלימלך אינו זונח את טכניקת הלייזר המזוהה עמו כל כך, אלא מרחיב את אופן השימוש בה.
מעבר לכך, בקולקציה החדשה מתמודד המעצב לראשונה עם בד הניאופרן (המוכר יותר כסקובה או בד צוללנים) עמו לא עבד מעולם, ואשר מזוהה יותר עם טרנד הספורט-קז'ואל ע"ש אלכסנדר וונג מאשר עם שמלות ערב יוקרתיות. חומר הגלם החדש פתח לאלימלך עולם שכולו גזרות מפוסלות וקונסטרוקטיביות - קונטרה מפתיעה לצללית הנוזלית המוכרת.
"חיפשתי בדים שאוכל לפסל איתם ועשיתי מחקר מטורף. בגלל שזה בד עם קונוטציה ספורטיבית היה לי חשוב לקחת אותו למקום הכי גבוה שאפשר, למקום של ערב", מסביר אלימלך מחלל הסטודיו שלו תוך שימת דגש שוב ושוב על חשיבותה של האיכות: "יש כאלה בדים בעשרים שקל למטר, בארבעים שקל למטר ואני לקחתי בד שעולה 80 שקל למטר. אבל עם זאת כל העלויות האמיתיות בקולקציה הן בעבודת המחקר ובחיתוכי הלייזר. רציתי להעניק את הטיפול הכי מוקפד שאפשר לבד הזה. מבחינתי זאת ממש אמנות לבישה".
כשאלימלך מדבר על אמנות לבישה הוא מדבר על ז'קט שחור עם אפיל אריסטוקרטי-ויקטוריאני אשר נוצר ב-press, הליך גיהוץ המצמיד בין שתי שכבות בד, אשר במקרה של אלימלך יוצר כמו מרקם תלת מימדי בשל השידוך בין הניאופרן לשכבת תחרה; עליונית וסט דרמטית מאותו החומר אשר משתלשלת ממנה שכבת טול ארוכה המלטפת את הרצפה; חולצות קרופ אשר נחתכו בלייזר ולאחר מכן נפגשו עם שכבות תחרה אף הן באותו תהליך של הפעלת לחץ.
אך מעבר לכך כאשר המעצב מתאר את עבודתו בצורה שאפתנית כל-כך, בחוגים מסוימים אף יגידו יומרנית, הוא מתכוון בעיקר לעבודת הדיטיילים המוקפדת והיצירתית. המודולאריות שמאפיינת את תהליך בניית הקולקציה, ניכרת במיוחד בסדרת הפרטים הפרחוניים שעיצב אלימלך. המעצב יצר מבד הניאופרן דיטיילים פרחוניים והרכיב אותם אחד אל תוך השני מבלי להשתמש ולו בתפר אחד. את הפרחים ציפה בשכבת קרפ משי שחורה, שכבת זהב עשויה סאטן או בצבעוניות נועזת יותר בהשראת התרבות היפנית - מה ששופך על כל העסק נופך ארטיסטי מעולם התלת-מימד. אפילו כאשר שב אלימלך אל מחוזות האר-דקו המוכרים, עשה זאת בצורה חדשה כפי שמוכיחה חולצה הנראית כמו קולאז' לייזר צבעוני אשר למעשה נגזרה ארבע פעמים, ולבסוף הורכבה למקשה אחת כמו פאזל.
את כל אלו ועוד הוא מתבל בטלאים של בדי תחרה שונים, אבני חן ופרנזים עתיקים אותם שלה אלימלך משאלים בני שמונים שנה שמצא בשווקי פשפשים באירופה - ועל כך יעידו יריעות הוינטג' הנושנות המתרפקות בצד חלל העבודה שבסטודיו.
בין לבין חוזר המעצב ומדגיש במיוחד את העבודה שהושקעה בגימורים. לטענתו העונה הם מוקפדים יותר מאי פעם - אם בלולאות הכפתורים שנסרגו במסרגה אחת ואם בגימורים עצמם שעשויים בעבודת יד. קלוז-אפ על מבחן המציאות רק מחזק את דבריו,השאפתנות לא באה על חשבון הקפדנות - אם כבר שתיהן משלימות יחד קומפוזיציה מרעננת ועשויה לעילא.
"אני מניח שזה מאוד קשור, ללא קשר לכך שמטבע הדברים בתור מעצב שמאוד מזוהה עם לייזר אני רק רוצה להתקדם כל הזמן", משיב אלימלך לתהייה הקולנית האם יש קשר בין הגל החדש ששטף אותו למגיפת ההעתקות אותה חווה על בשרו לאחרונה, כאשר בראשה המאבק נגד חברת רנואר שנמצא בשיאו, כפי שפורסם כאן בוואלה! אופנה לראשונה.
"כשהעתיקו ממני בעבר עשו את זה ברמה הכי זולה שיש. זה אולי ישמע טיפה מתגרה, אבל ממה שהראיתי לך פה היום את יכולה להתרשם בעצמך - אין סיכוי שיצליחו להעתיק ממני ברמה הזאת. במקרה של הטכניקות האלה אף אחד לא יעז לנסות להעתיק, גם מבחינת העלויות וגם מבחינת המורכבות".
טווח מחירים: 1,400-6,000 שקלים.
להשיג בסטודיו של גדי אלימלך, הר סיני 1, תל אביב, בתיאום מראש: 03-5664375.