ימים היסטוריים עוברים על ברבי. השבוע התבשרנו על צעד מכונן בהיסטוריה של הבובה המיתולוגית, אשר לראשונה מזה 56 שנה יורדת מהעקבים לטובת נעליים שטוחות. במקביל מתרחשות תמורות דרמטיות אף יותר מניתוץ קונצנזוס ה-Barbie Toe אשר הוביל מיליארדי ילדות ברחבי העולם להאמין כי נשיות לגיטימית מגיעה רק בנעלי סטילטו.
בימים אלה בני הזוג אנג'ליקה וג'ייסון סוויטינג ממיאמי מנסים לגייס מימון באמצעות קיקסטארטר עבור הבובה אנג'ליקה - אלטרנטיבה צבעונית ואותנטית לבובת הברבי וחיקוייה אשר מדירים באופן שיטתי את תוויו הטבעיים של היופי האפרו-אמריקאי. המטרה: שינוי הגדרות היופי המקובלות בעולם המערבי.
באוקטובר 2009 יצאה לאור אלטרנטיבה 'ריאליסטית' לברבי הלבנה, אך זו התקבלה בתגובות מעורבות. הבובה החדשה ניחנה במאפיינים אישיים יותר בניגוד לימי הברבי הקלאסית של שנות השישים - האף הורחב, השפתיים התמלאו ועצמות הלחיים הודגשו. עם זאת הציבור לא היה מרוצה. רחשי הקהל לימדו על כך שהשינויים הקוסמטיים שעברה ברבי הינם זהירים במיוחד. במילים אחרות, הברבי האפרו-אמריקאית עדיין נשארה לבנה.
"חקרתי לעומק וחיפשתי לבת שלי בובה עם תווים כמו שלה ושיער כמו שלה - משהו שיתן לה אישור חיובי למראה שלה, ופשוט לא מצאתי כלום", מסבירה אנג'ליקה בסרטון הגיוס באתר ומגוללת את הרקע שהוביל אותה ליוזמה, אשר כולו מבוסס פחות או יותר על הרצון של בתה הקטנה והמתוקה סופיה להיראות כמו מה שהיא לא. כי ככה חינכו אותה. "היא אומרת שהיא רוצה שיער צהוב ועור לבן, ושהיא שונאת את איך שהיא נראית כי היא לא נראית כמו הבובה שלה או כמו הדמויות שהיא רואה כל הזמן בטלוויזיה".
החוויה המתקנת שאמורה להציע הבובה אנג'ליקה מבוססת על 18 אינץ' שאמורים לתת מענה וייצוג מלא "לכל אותן ילדות עם תלתלים, אף רחב ושפתיים מלאות". בנוסף, ניחנת הבובה בשיער מיוחד ומקורזל אשר נבחן ונבדק במשך תשעה חודשים על מנת שיוכל לאפשר עיצוב תסרוקות טבעיות ואותנטיות, החל מאפרו וכלה בצמות - רק לא פן חלק ו'לבן'. בעתיד אף מתוכנן לצאת קו שלם של בובות עם מנעד רחב של גווני עור ומרקמי שיער.
בני הזוג מתכננים לנצל את האימפקט החינוכי-חברתי של הסטארט-אפ, ולסלול כמה וכמה מסלולי תעסוקה ייעודיים לבובה אנג'ליקה, בהם יזמות, עיתונאות, יחסי ציבור, פיתוח תוכנה והנדסה.
האלטרנטיבה שמציעים בני הזוג סוויטינג מתרחשת בטיימינג מעניין. אולי נדמה כי בשנת 2015 עולם האופנה והביוטי מקבל בצורה שווה את כל מודלי היופי, אך המציאות מגלה תמונה אחרת. אל תגית ההאשטג הפופולארית #blackgirlsrock המתפקעת מכ-800 אלף תיוגים, נוספה רק בשעות האחרונות תמונה המציגה את ברבי השחורה אחרי מייק-אובר שמחזיר אותה למקורות.
ריהאנה, אושיית הפופ הכי משפיעה בעולם האופנה כיום, עומדת כעת בפרונט של בית האופנה דיור ומשמשת לו לפרזנטורית השחורה הראשונה בהיסטוריה מזה 70 שנה. מנגד הדוגמנית השחורה המצליחה ג'ורדן דאן אשר סומנה כיורשת של נעמי קמפבל, נבחרה לעטר את גיליון ינואר האחרון של ווג הבריטי לאחר 13 שנים בהן לא כיכבה אף אשה שחורה על שער המגזין. מנגד על גיליון חודש מאי של ווג הצרפתי כיכבה דוגמנית שחורה לראשונה מזה חמש שנים.
אותו ווג הפריזאי אף פרסם לפני חצי שנה הפקת אופנה שהפכה ללהיט ויראלי בזכות הפרפראזה המערכתית והמוצלחת על בובת הברבי. 11 דוגמניות הולבשו וסוגננו כמו ברביות אנושיות, כולל קופסת המארז המתבקשת, כאשר כל אחת מהן ייצגה את עולם התוכן האופנתי של בית אופנה עילית שונה - משאנל ועד איב סן לורן. רק חבל שלחגיגה לא לוהקה אף לא דוגמנית שחורה אחת.
אפילו מעצב העל הפרובוקטיבי ושובר המוסכמות ג'רמי סקוט מצליח לחטוא ולהחטיא. תצוגת הברבי המפורסמת והשנויה במחלוקת שעשתה הרבה רעש בשבוע האופנה במילאנו לאביב-קיץ 2015, אמנם הכילה דוגמניות שחורות - אך גם המראה שלהן עבר יישור קו עם הגדרת היופי הצרה שניסחה הברבי.
"בלאק איז ביוטיפול"? ככל הנראה רק אם האמרה המפורסמת מצליחה לקלוע לסטנדרטים הלבנים.